یادداشت ها

عرفان حلقه اسب تراوای شیطان

باسمه‌تعالی و به یَسِر

یکم: با اندک مطالعه سخنان طاهری،می توان دریافت نامبرده چقدر روشمند با نام خدا شناسی از ابلیس ملعون دفاع کرده است.مقدس،مظلوم،کارگذار خداوند،رکن عالم هستی و…. از جمله سخنان وی جهت مقدس سازی برای استادش ابلیس است .

دوم: نامبرده علاقه زیادی به «اسب تراوا» دارد و مدام از آن در تبیین دیدگاهش استفاده کرده است. در جزوه مصاحبه ها سخنانی دارد که به راستی چه زیبا عرفانش و هدف آنرا برای مخاطب توضیح داده است .

…به عنوان مثال اگر بگوییم ^^شیطان خوب ^^است هیچکس قبول نمی کند ناخودآگاه همه در مقابل آن جبهه می گیریم و مقاومت نشان می دهیم،اما اگر این پیام را در داخل اسب تراوا باشد ما با کمال میل می بریمش درون چون ظاهرش چیز دیگری است،ظاهرش مثلا ممکن است راجع به  خدا با ما صحبت بکند،ما قاعدتا چنین پیامی آشنا است می بریمش داخل ولی پشت آنمی کنیم پیام دیگری هست که بموقع وارد ستاد می شود و آن پیام کار خودش را انجام می دهد،پس ما ممکن است در قالب پیامهایی خوبی که همان نقش اسب زیبای تراوا را دارد دشمنانی را ببریم داخل وجودمان،یعنی در قالب نوشته های خوب،پیامهای منفی را ببریم درون قلعه وجودمان و آن پیامها سر فرصت خودش پیاده بشود و ما آن پیامها را بکار بگیریم،بدون اینکه خودمان بدانیم از کجا آمده و چطور آمده،با چه هدفی آمده بنابراین ما همیشه در معرض خطر ورود دشمن از طریق اسب تراوا هستیم. 

مصاحبه ها،ص64

امین الاسلام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا