اخبار عرفان حلقه

گزارش برگزاری هفتمین جلسه هم اندیشی در فرهنگسرای فردوس

اعوذ بالله من همزات الشیاطین
بسم الله الرحمن الرحیم
 
هفتمین جلسه هم اندیشی، روز پنج شنبه 29 خرداد در فرهنگسرای فردوس برگزار شد. این جلسات به همت انجمن نجات از حلقه و با هدف بررسی آموزه‌های عرفان حلقه از دیدگاه‌های متفاوت، با حضور محققین و منتقدین برگزار می‌شود. در سه جلسه اخیر در بخش مناظره دو طرفه با حضور حجت‌الاسلام مظاهری سیف و خانم خیرخواه از اعضای سابق عرفان حلقه، آموزه‌های عرفان حلقه از ترم 1 تا 8  بررسی و نقد می‌شود.
 
در جلسه دیروز طبق برنامه ابتدا جلسه با قرآن آغاز و فیلم معرفی عرفان حلقه به نمایش درآمد. در ادامه حجت‌الاسلام مظاهری‌سیف به ادامه مباحث نیم‌نگاهی به عرفان اسلامی پرداختند. بعد از آن خانم میرزاییان مدیر انجمن نجات از حلقه به ارائه عملکرد انجمن در سه ماهه اول سال 93 پرداخت و گزارشی از سفر دهنو داده شد و فیلم یکی از آسیب دیدگان دهنو پخش شد، قبل از صحبت های خانم میرزاییان چند تن از مسترهای عرفان حلقه (آقایان پیمان میرزایی، یسایی و…) که در جلسه حضور پیدا کرده بودند، درخواست پرسیدن سوالاتی از آقای مظاهری سیف را کردند. مدیریت انجمن با وجود اینکه این امر خلاف روال برنامه بود، پذیرفت بعد از صحبت خود و نمایش فیلم آسیب‌دیده فرصتی به آنها داده شود تا مطالب خود را مطرح کنند.
 
در ادامه حجت‌الاسلام مظاهری سیف پشت تریبون حاضر شد تا به سوالات مسترها پاسخ دهد. آقای یسایی متنی را قرائت کرد که شبیه بیانیه بود تا طرح سوال و خطاب آن به مراجع محترم و چندتن از افراد بنام در عرصه مبارزه با فرقه‌ها از جمله عرفان حلقه بود.
در این متن با لحن اهانت‌آمیز به مرجع بزرگوار آیت‌الله مکارم شیرازی تنظیم شده بود و عبارت (دم خروستان را باور کنیم یا قسم حضرت عباس تان را) خطاب به این مرجع عظیم‌الشآن آورده شده بود (در اعتراض به فتوای ایشان در مرتد دانستن طاهری) بعد از قرائت این متن آقای مظاهری سیف شروع به پاسخگویی به موارد مطرح‌شده کرد. اما متاسفانه آقای یسایی و میرزایی با پرخاشگری و اهانت و بی‌‌ادبی بارها سخنان ایشان را قطع می‌کردند و اجازه پاسخگویی و تکمیل جواب را به ایشان نمی‌دادند که ما فایل صوتی این بحث را روی سایت قرار دادیم.
 
قابل ذکر است بعد از فعالیت‌های موثر انجمن نجات ار حلقه در عرصه مبارزه با عرفان حلقه، طرفداران این عرفان‌واره، اقداماتی علیه این انجمن را در پیش گرفتند؛ از جمله تهدید اعضای انجمن در سال گذشته، این دو مستر هم که خود را نماینده گروهی از طرفداران حلقه معرفی کرده‌اند، با وجود دعوت انجمن از آنها برای تشکیل کمیته مشترک پزشکی (برای بررسی آسیب‌های جسمی و روحی و روانی) و کمیته علمی (برای بررسی آموزه های عرفان حلقه)، از این کار خودداری و اقدام به مقابله عملی با انجمن به روش‌های خصمانه کرده‌اند و در صفحات فیس بوک خود اقدام به توهین، تهمت و جوسازی و… علیه انجمن و مدیریت آن کردند، حضور آنها در جلسه دیروز هم برای مخدوش‌کردن چهره انجمن و برهم زدن جلسه هم‌اندیشی بود که خوشبختانه با رفتار غیر اخلاقی و غیر منطقی خود که منجر به اعتراض حضار و مسئولین فرهنگسرا شد، چهره زشت عرفان حلقه و بی‌اخلاقی و بی‌منطقی طرفداران  حلقه را نشان دادند.
 
توضیح:‌ در فایل صوتی، بخش کوتاهی از اول متن قرائت شده ضبط نشده، البته خانم میرزاییان از آقای یسایی خواست تا متن را در اختیار ایشان قرار بدهند تا روی سایت بگذارند ولی آقای یسایی قبول نکردند.
 
 ومکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین.
 
بخش اول:
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا