یادداشت هایی برای عرفان حلقه

استفتاء تازه از رهبری

با توجه به سوء استفاد برخی از پیروان عرفان حلقه از استفتائات رهبری برای توجیه ارتباط با اجنه و احضار یا برون ریزی آنها در اتصالات حلقه، فتاوی مورد نظر را بررسی می کنیم.

سحر و جادوگرى

275. علم سحر و یادگرفتن آن حرام است؛ مگر آنکه به‌منظور غرض عقلایى و مشروع باشد.

منظور از غرض عقلایی باطل کردن سحر ساحران است، نه کسب درآمد و ادعای درمان گری و بیمار کردن افراد و جن‌زده شدن آنها در اتصالات حلقه‌ای که نتایج آن در برخی از موارد ترک وظایف شرعی، ارتکاب خلاف شرع، اهانت به مقدسات و تقدیس شیطان است. استثنای مذکور در استفتاء نوعی از سحر است که از سوی شیاطین کافر و در ارتباط با جن‌ها نیست، بلکه در ارتباط با فرشتگان هاروت و ماروت آموخته شده است. برای مطالعه بیشتر به تفسیر آیه 102 از سوره بقره مراجعه کنید.

فالگیرى

276. فالگیرى و گرفتن پول در مقابل آن صورت شرعى ندارد.

دعانویسی

277. دعانویسى اگر بر مبناى دعاهاى واردهاز معصومین (علیهم السلام) باشدو همچنین اخذ وجهدر مقابل آن اشکال ندارد.

در عرفان حلقه علاوه بر دعاهای موهوم و خرافی دعاهای معتبر و مستند از طرف اهل بیت نیز مردود شناخته می شود. در حالی که منابع معتبر روایی دعاهای ارزشمندی را برای دفع آفات و وساوس شیطانی آموزش داده اند، که خواندن و یا همراه داشتن آنها به جهت درخواست از خداوند و ارتباط با او، دارای آثار توحیدی و نافذ از سوی حق تعالی هستند.

هیپنوتیزم

278. اگر به‌منظور غرض عقلائى و با رضایت طرف مقابل و خالى از ضرر قابل توجه بوده و همراه با کار حرام نباشد، اشکال ندارد.

بنابر نظر متخصصان حقیقی طب مکمل هیپنوتیزم با رعایت اصول اخلاق پزشکی می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌ها و بی‌حسی بدون استفاده از داروهای بی‌هوشی در اعمال جراحی مفید باشد. اما در اتصالات عرفان حلقه که افراد هیپنوتیزم شده در ارتباط با جن ها قرار می‌گیرند و عوارض روانی و جسم بعدی را متحمل می شوند و نیز به ترک اعمال واجب و زیرپاگذاشتن حدود شرعی گرفتار می‌شوند، بدون شک مصداق هیپنوتیزم حرام است.

احضار روح و جنّ

279. احضار روح و جنّ اگر براى غرض عقلائى بوده و همراه با امر حرام یا مستلزم آن نباشد اشکال ندارد.

با فرض مطرح‌شده در استفتاء، عرفان حلقه که احضار اجنه را با دروغ بزرگ برون‌ریزی همراه کرده و در اتصالات حلقه افراد گاهی به بهانه عوارض برون‌ریزی به ترک وظایف شرعی و انجام اعمال خلاف شرع و اخلاق مبتلا می‌شوند، مصداق روشنی از احضار جن به شیوه حرام است. افرادی که برای این ارتباط‌ها بی‌هوش می‌شوند، به کما می‌روند و به سایر توهمات مبتلا می‌شوند و نیز تقدیس شیطان و اهانت به پیامبران و معصومین در افکارشان پیدا می‌شود، در احضارهای خود با جن های کافر و شیاطین در ارتباط‌اند و این‌گونه از ارتباط مصداق اعاذه به اجنه (سوره جن. آیه 6)، پرستش اجنه (سوره سبأ. آیه 41) و حرام بیِّن است.

انشاالله با استفتاء مستقلی از محضر مقام معظم رهبری و سایر مراجع عالیقدر تکلیف شرعی مومنان، درباره عرفان حلقه مشخص خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا