یادداشت هایی برای عرفان حلقه

متن استفتای پیشنهادی انجمن نجات از حلقه از محضر مراجع عالی‌قدر

توضیح: پس از بحث‌هایی که در مورد فتوای مراجع درباره حکم ارتداد پیروان حلقه شکل گرفت، بنا شد متن جدیدی تهیه شود و با همفکری پیروان حلقه کامل و سپس برای گرفتن استفتای جدید خدمت مراجع فرستاده شود.

پیرو همین مباحثات، متنی که در زیر می‌آید، بر اساس آموزه‌های حلقه تهیه شده و بدین ترتیب از کلیه همفکران و مخالفان با حلقه تقاضا می‌شود، پیشنهادها و انتقادهای خود را برای تکمیل این متن ارائه فرمایید.

گفتنی است پس از مدت یک ماه، متن نهایی برای گرفتن استفتاء جدید خدمت مراجع فرستاده خواهد شد و ان‌شاالله نتیجه، مورد تایید هر دو طرف خواهد بود و دیگر بحثی برای غرض‌ورزی و اشتباه‌ ارائه‌دادن حلقه در میان نخواهد بود. متن گفته‌شده به این شرح می‌باشد:

 

حضور مراجع محترم تقلید

 

با سلام

 

مدتی است که گروهی با نام عرفان کیهانی یا عرفان حلقه در راستای «آموزش عرفان عملی» فعالیت می کنند و بیان می کنند که شیوه آنها منطبق بر عرفان اسلامی و ایرانی می باشد. این گروه اعتقاد دارند که «برای بهره‌برداری از بخش عرفان عملی عرفان کیهانی (حلقه)، نیاز به ایجاد اتصال به حلقه‌های متعدد شبکه شعور کیهانی می‌باشد و این اتصالات،‌ اصل لاینفک این شاخه‌ی عرفانی است». از نظر آنها شعور کیهانی معادل رحمانیت خدا و جبرئیل است و اتصال به آن از راه تفویض توسط اساتید عرفان حلقه صورت می گیرد.

 

محمد علی طاهری که پایه گذار این جریان می باشد مدعی است که اشتیاق زاید الوصف شخصی توانسته است به صورت فردی به شعور کیهانی متصل شود و اکنون توانایی دارد که دیگران را نیز به حلقه های رحمانیت خداوند متصل کند و در مسیر عرفان عملی قرار دهد. به دلیل همین الهامات، ایشان سالها مشغول برپایی کلاسهای آموزشی عرفان عملی و هدایت مردم در مسیر کمال بوده اند و برای هر دوره از شرکت کنندگان در کلاس، مبالغی نیز دریافت می کرده اند.


عرفان حلقه بر این اعتقاد است که برای اتصال به جبرئیل یا شعور کیهانی «دین و مذهب، گناه‌کاری و بی‌گناهی، پاکی و ناپاکی» اهمیتی ندارد و کافی است داوطلبان فقط با نظر انداختن یک استاد عرفان حلقه (که او را مَستر می نامند) در یک لحظه به رحمت عام خدا متصل شوند. همچنین قابل ذکر است که فقط مسترهای حلقه اجازه تفویض حلقه های شعور کیهانی یا همان حلقه های رحمت خدا را دارند و دریافت کننده حلقه نیز نباید هیچ پرسشی داشته باشد بلکه باید در حلقه تسلیم باشد، تا آن دریافت کند. دریافت کننده گان حلقه ها، بدون هیچ سعی و کوشش و عملی صرفا آرام و ساکت در یک گوشه در اتصال می نشینند.

همچنین آنها معتقدند که علت بسیاری از بیماری ها، رسوخ جن ها یا ارواح سرگردان در کالبد ذهنی بیمار است و راه درمان بیماری ها استفاده از برخی حلقه های شعور کیهانی مانند حلقه فرادرمانی است. بسیاری از افراد پس از اتصالات درمانی دچار بحران های روانی نظیر چند شخصیتی، دوقطبی، توهمات دیداری و شنیداری، افسردگی، اضطراب، ناامیدی، القاءات غیر منطقی و شیطانی و بروز مشکلات خانوادگی می شوند. طبق نظر گروه عرفان حلقه، این مشکلات و بیماریها از قبل در اشخاص وجود داشته است و بدلیل استفاده از شعور کیهانی، اکنون آشکار و به مرور زمان که ممکن است سالها طول بکشد رفع خواهد شد.

افراد زیادی هستند که پس از سالها هنوز مجبورند شرایط دردناک برون ریزی را تحمل کنند و در عین حال عده ای از طرفداران عرفان حلقه مدعی هستند که پس از استفاده از این اتصالات از نظر اخلاقی و دینی بسیار رشد نموده اند و بیماری های جسمی شان نیز برطرف شده است. کسانی هم هستند که دیگر نماز نمی خوانند و مدعی هستند که متصل شدن به این حلقه ها، حال خوش معنوی عمیق تری نسبت به نماز برایشان به ارمغان آورده و آنها را به خدا نزدیک تر کرده است.

محمد علی طاهری در آثارش نوشته است که تفویض اتصالات می تواند از راه دور و بدون لمس دیگران صورت گیرد، ولی در جلسات درمانگری تحت عنوان تشعشع دفاعی هنگام دادن اتصال زنان نامحرم را لمس می کرده است و اکنون در حال گذراندن چهار سال حبس به علت برخی شکایت ها و به جرم لمس نامحرم در ملأعام و خدشه به عفت عمومی می باشد.

خواهشمندیم نظر خود را دربارۀ رهبر عرفان کیهانی یعنی محمد علی طاهری، برگزاری دوره های عرفان حلقه، تبلیغ آموزه ها و پیروی از آن، اعلام و تکلیف شرعی را روشن فرمایید.

 

با تشکر

انجمن نجات از حلقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا