مناظره و گفتگو

مناظره مکتوب میان مظاهری‌سیف و یکی از پیروان حلقه

بخش دوم: پاسخ مظاهری‌سیف به نامه اول

انجمن نجات از حلقه؛ بعد از انتشار مقاله‌ای را با نام «عرفان حلقه تهدیدی برای بهداشت معنوی جامعه» در برخی از مطبوعات و سایت‌های دیگر، پاسخ‌هایی به صندوق پستی وبگاه انجمن نجات از حلقه رسید و به دنبال آن پاسخ‌های متقابلی از سوی حمیدرضا مظاهری‌سیف نویسنده مقاله داده شد. این روند برای مدتی ادامه یافت و پاسخ‌های متقابل میان نویسنده مقاله و تئوریسین‌های عرفان حلقه ردوبدل شد. مجموعه حاضر گزارشی از این پاسخ‌های متقابل است.

جوابیه اول مظاهری‌سیف

بسم الله الرحمن الرحیم

دوست ناشناس من نامه شما را خواندم و احساس دردناکی در دل خود پیدا کردم نوشته شما پر از کینه و دشمنی بود و امیدوارم که در این احساس اشتباه کرده باشم.

استفاده شما از آیات پر از اشتباه و تفسیر به رأی است و ترویج این امور بهداشت معنوی جامعه را به خطر می‌اندازد. بهتر بود به‌جای این کلی‌گویی‌ها و سخنان آمیخته به هم درست و نادرست پاسخ نقدهای ارائه شده در مقاله را می‌دادید.

برای من بهداشت معنوی شما و تک‌تک افرادی مثل شما که قربانی هوس‌ها و قدرت‌طلبی‌های دیگران شده‌اند مهم هستید. (البته از این نوشتار برنمی‌آمد که شما قربانی باشید) مگر جامعه چیست و از کجا می‌آید همین تک‌تک افراد هستند که وقتی باهم زندگی می‌کنند جامعه درست می‌شود و در برابر هم مسئولیت پیدا می‌کنند.

من یک طلبه ساده هستم نه پست و مقام دولتی دارم و نه حتی کارمند رسمی اداره و ارگانی هستم نه خانه‌ای از خود دارم نه اتومبیل و نه حساب بانکی‌ام بیش از چند صد هزار تومان پول به خود دیده است. زندگی‌ام با پروژه‌های تحقیقاتی کوتاه‌مدت اداره می‌شود من فضل‌الله و رحتمه

از آغاز نوجوانی عشق به خداوند در دلم افتاد و تصمیم گرفتم که دین را بشناسم روی اصول دین کار کردم و به عرفان علاقه‌مند شدم عرفان را در ادیان و مکاتب گوناگون بررسی کردم خلاصه برترین مکتب عرفانی را در اندیشه علمای شیعه و به‌خصوص مکتب عرفانی امام خمینی یافتم. نه فقیه‌ام که به چوب ظاهرگرایی و شریعت زدگی برانیدم و نه فیلسوف که پایم را چوبین بدانید.

دو جلد کتاب در باب تفسیر آیات عرفانی قرآن نوشتم و از آیاتی هم که شما در یادداشتتان استفاده کرده‌اید بهره بردم اما هیچ‌گاه خطای جناب آدم علیه‌السلام موجب پیدایش نوعی از موجودات به نام انسان نشد. سخن بسیار است اما میلی به ادامه نوشتن ندارم خداوند هر که را بخواهد هدایت می‌کند

والسلام علی من اتبع الهدی

لینک‌های مرتبط:

مناظره مکتوب میان مظاهری‌سیف و یکی از پیروان حلقه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا