مناظره و گفتگو

ایمیل‌های ردوبدل شده میان مریم گلباز و فهمیه. ح.

خوش آن چاهی که آب از خود درآید!

انجمن نجات از حلقه؛ متن زیر ایمیل‌های ردوبدل‌شده بین من (مریم گلباز) و «فهیمه.ح» است. یکی از سؤالات ایشان در مورد این ادعای پیروان حلقه مبنی بر «بهتر‌شدن عبادات» و «قوی‌ترشدن حس خداجویی» در آنان است. به گفته این دوستان با گرفتن اتصالات حلقه و وصل‌شدن به «شبکه شعور کیهانی» میل به عبادت در آنها تقویت شده و انسان‌های بهتری برای خدا، مردم و خودشان شده‌اند. سؤال اینجاست: عبادتی که با یک عامل بیرونی به طور مصنوعی و «دوپینگ‌وار» به جا آورده شود، برای انسان چه ارزشی می‌تواند داشته باشد؟ انسان به دنیا آمده تا خودش را به اثبات برساند و بگوید «چند مرد حلاج است» اگر در این راه یک عامل بیرونی قرار باشد، همه کارهای ما را انجام دهد، دیگر نتیجه را نباید دستاورد خودمان به حساب آوریم.

انسان خودش در درون خودش باید به نتیجه برسد که دلش می‌خواهد خدا را عبادت کند و میل به خوب‌بودن با خود و دیگران وقتی ارزشمند و ماندگار است که خود شخص آن را به وجود آورد. اگر قرار باشد اتصالات حلقه ما را به این نتایج برساند، پس هر وقت این اتصالات نباشد، ما یک انسان معمولی و بی‌انگیزه بیش نخواهیم بود! نمازی که انگیزه نمازگزارش یک اتصال حلقه باشد دیگر چه ارزشی برای نمازگزار خواهد داشت؟ به عبارت بهتر «خوش آن چاهی که آب از خود درآید‍»!

ایمیل‌های خانم مریم گلباز و خانم فهیمه. ح. را بخوانید و اگر پاسخ‌های بهتری برای فهیمه عزیز دارید، با ما در میان بگذارید:

فهمیه. ح:

سلام خانم گلباز، حالتون خوبه؟ راستش من حدود 1 ماهه که وارد حلقه عرفان کیهانی شدم. ولی دیروز برام سوال پیش اومد. اومدم اینترنت سرچ کردم و به مطالب شما رسیدم و خوندم. الان به این نتیجه رسیدم که همش چرته و میخام از حلقه خارج بشم. نمیدونم چطوری میشه؟ و یجورایی دیگه حتی میترسم چشمامو ببندم که نکنه اون حالت تمرکزو بگیرم؟ واینکه یعنی من تا آخر عمرم نمیتونم هیچ مدل مدیتیشن و اینارو تجربه کنم؟ واقعا بهم ریختم. میشه راهنماییم کنید! ببخشید اگه طولانی شد.

مریم گلباز:

سلام فهیمه عزیز! خوشحالم که مطالب سایت برای شما مفید بوده. اگر تا به الان مشکلاتی موسوم به برون‌ریزی به صورت حاد نداشته‌اید، بعد از این هم نخواهید داشت. باید بگویم همه از این‌جور مشکلات پیدا نمی‌کنند. دلیل آن هم در خود فرقه “قفل ذهنی” نامیده می‌شود، اما احتمال ما این است که همه افراد قدرت ارتباط با عالم متافیزیک را ندارند و این به توانایی‌های روحی اشخاص و همچنین قدرت همان موجودات ربط دارد؛ چراکه قدرت این موجودات نیز محدود است و به سراغ همه نمی‌روند.

ضمن آنکه عنصر «تسلیم» شاه‌کلید این مشکلات است. وقتی شما دیگر تسلیم نمی‌شوید، مشکلی هم پیش نخواهد آمد. اما اگر با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اید، بهتر آن است که دیگر هیچ نوع مدیتیشنی نگیرید، چون بر اساس مشاهدات ما برای برخی از کسانی که از فرقه بیرون آمده‌اند و قبلاً مشکلاتی داشته‌اند، هر نوع تمرکزی، آن حالات را تجدید می‌کند.

البته هرآنچه ما در این مورد می‌گوییم صرفاً احتمال است و بر اساس مشاهدات و تجربیات خودمان این نتایج را گرفته‌ایم. اما به نظر من بهتر است شما احتیاط کنید.

باز هم در کنار ما باشید.

سپاس

فهمیه. ح:

سلام عزيزم…ممنون از اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید..یه چیز دیگه اینکه من برون ریزی خاصی نداشتم البته گاها سردردو یه چیزای جزیی بود ولی شدت نداشت..یه مشکلی که دارم اینه که من دوروزه اتصال نگرفتم ولی گاها مخصوصا وقتی میخابم احساس ميکنم حالتای اتصال بهم دست میده این میتونه برام مشکل ایجاد کنه یا نه؟؟ درضمن من قبل ازین هم از جن و این چیزا خیلی وحشت داشتم ولی الان خیلی میترسم اسن نمیتونم بخابم…البته بگم که من هروقت میخاستم اتصال بگیرم بسم‌الله میگفتم حتی وقتی توی اتصال بودم ولی بازم حس میکردم. چراااا؟؟!!

حتی اون خانومی که معرفم بود اهل نماز اول وقت و مسجد و ایناس,پس چطوریه که اون میتونه اتصال بگیره مگه قرآن و ذکر خدااین اتصال رو قطع نمیکنه؟؟حتی میگفت ایمانم به خدا خیلی قوی شده!

واقعا مطالب سایتتون مفید بود ممنون از زحماتتون<3. ببخشید اگه وقتتون رو میگیرم. واقعا برام سواله ممنون میشم راهنمای من باشید

مریم گلباز:

فهیمه عزیز!

با سلام دوباره

من هم اوایل که از حلقه بیرون آمده‌ بودم، تا مدتی حالت‌های اتصال را داشتم؛ حتی در طول روز و حتی هنگام فعالیت‌های دیگر. البته درصدی از این حالت‌ها می‌تواند تلقین باشد، درصد دیگری هم به هر حال طبیعی به نظر می‌رسد. ما مدتی این نیروها را با خود همراه کرده‌ایم؛ پس عجیب نیست که دورشدن آنها زمان‌بر باشد. اما چیز مهمی نیست. پس از مدتی کامل قطع خواهد شد.

مهم آن است که:

  1. اصلاً نترسید و بدانید نیروی تفکر و اراده شما به عنوان یک انسان از هرنیرویی قوی‌تر است و تا خودت از نظر ذهنی اجازه ندهی، هیچ موجودی توانایینزدیک‌شدن به شما را ندارد.
  2. مدتی شب‌ها بالای سر خود قرآن بگذارید و هنگام خواب سوره ناس و فلق رابخوانید. بیشترین اذیتی که برای من پیش آمد، چند بار خواب‌های آشفته بود کهخداراشکر رفع شد.
  3. بهتر است مدتی دائم‌الوضو باشید. نماز اول وقت بخوانید و نادعلی وآیت‌الکرسی و دعای توسل زیاد تلاوت کنید.

فکر می‌کنم برای شما همین‌ها کفایت کند. اگر یک سفر زیارتی هم بروید که دیگر نور علی نور است.

در مورد ذکر بسم‌الله که فرمودید، البته شما که چنین اذکاری داشتید، قطعاً کمتر از سایرین دچار آسیب شده‌اید. همین که می‌گویید هیچ برون‌ریزی نداشته‌اید، شاید علتش همین باشد؛ چون اتصالات، دست‌کم توأم با سردرد یا طپش قلب است. اما نظر خود من این است که چون به هر حال شما (یا آن خانم)، بحث تسلیم را قبول کرده بودید و اختیار خود را به اتصالات می‌دادید، این اذکار کامل مؤثر واقع نشده‌اند.

در حلقه با افراد زیادی روبه‌رو می‌شویم که می‌گویند نمازهایشان بهتر شده و بیشتر به خدا احساس نزدیکی می‌کنند! ما همیشه می‌گوییم ماهیت این احساس مهم است؛ نه خود آن. از آنجاکه منفی‌بودن ماهیت اتصالات حلقه برای ما مسجل شده است، این حال این اشخاص را نه‌تنها خوب قلمداد نمی‌کنیم، بلکه بیشتر باعث نگرانی ما می‌شود. چون برای این اشخاص، اتصالات همچون تخدیر عمل کرده و حسی وسوسه‌برانگیز و تشویق‌کننده به آنها داده تا آنها را بیشتر به این اتصالات وابسته کند.

یک دلیل عقلانی برای شما می‌آورم:

حال عبادت و عمل به آن وقتی برای انسان یک ارزش محسوب می‌شود که درونی باشد؛ یعنی خود شخص با اراده و احساس قلبی درونی به اعمال عبادی مبادرت ورزد؛ چراکه مسلماً فقط در این صورت است که می‌تواند برای او یک ارزش به حساب آید و به‌اصطلاح “حسنه” به پایش نوشته شود. ما باید برای داشته‌هایمان خودمان زحمت بکشیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا ما خودمان تلاش کنیم، نانی به کف آریم و خودمان حواسمان باشد که به غفلت نخوریم؛ یعنی همه ابزار کار برای رشد انسان مهیاست؛ ولی انسان به‌خودی‌خود باید برای رشد تصمیم بگیرد و تلاش کند. اگر یک عامل بیرونی در این راه به کمک انسان بیاید، دیگر کار انسان برای خودش یک ارزش به حساب نمی‌آید.

جوانی را در نظر بگیرید که خودش تلاش می‌کند و کار و کاسبی به راه می‌اندازد؛ یعنی از صفر شروع می‌کند و صاحب همه چیز می‌شود. آیا این شخص با کسی که با پول پدرش زندگی می‌کند، یکی است؟ کسی که اگر پول پدر را از وی بگیریم، شاید حتی نتواند شکم خود را سیر کند!

کسانی که از طریق اتصالات حلقه عابد و مسلمان می‌شوند، کار باارزشی نکرده‌اند! چون یک عامل بیرونی به طور مصنوعی و “دوپینگ‌وار” آنها را به سر سجاده آورده و اگر این عامل دوپینگی نباشد، طرف میلی به سجاده‌اش نخواهد داشت!

با در نظر گرفتن این نکات ماهیت عبادات دوستان ما در حلقه برای ما مشخص می‌شود.

سپاس از شما

فهمیه. ح:

سلام عزيزم

خداروشکر بازم یاد خدا نجاتم داده از اثرات اتصال..حتما این کارهایی رو که گفتید انجام میدم انشاالله که بزودی همه علایم رفع خواهد شد برام..واقعا ازینکه توجه کردید و خیلی کامل برام قضیه رو روشن کردید ممنونم..خیلی متاسفم برا خودم و کسایی که مثل من ساده باور میکنیم این چیزارو و غافلیم از خدا.. در ضمن یه چیز یادم رفت بپرسم اینکه من کتاب و سی دی و سوگند نامه ای که امضا کردم رو باید چیکار کنم وجودشون تو خونه مشکلی نداره؟ مخصوصا سوگندنامه رو باید چیکار کنم؟؟ و یه سوال دیگه اینکه واسه اونایی که یکطرفه اعلام میکردم مشکلی که پیش نمیاد؟؟   و اینکه اگه اون خانوم برام یکطرفه اعلام کنه چی؟؟

بازم معذرت بابت اینهمه سوال!! خدا حفظتون کنه..

مریم گلباز:

سلام فهیمه عزیز!

باید بدانید هرگاه یکی از شما دوستان با خواندن مطالب ما تصمیم به خروج از حلقه می‌گیرد، چه مسرت و آرامشی را به اعضای گروه کوچک ما می‌بخشد؛ گروهی که گرد هم آمدند تا درباره آنچه مردم درباره حلقه نمی‌دانند، اطلاع‌رسانی کنند و حرف‌ها و دلایل مخالفت خود را با حلقه با مردم در میان گذارند. این هدفی است که ما برای خود در نظر گرفته‌ایم و بدون خستگی برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. خستگی ما وقتی رفع می‌شود که ایمیلی مشابه ایمیل شما دریافت می‌کنیم.

به شما بسیار تبریک می‌گویم و خوشحالم که اکنون با ما همراه هستید. در مورد اعلام‌های یک‌طرفه به‌هیچ‌وجه نگران نباشید. نه کسی تاکنون از این اعلام‌ها شفا یافته و نه آسیبی دیده! لااقل تا جایی که من می‌دانم اعلام‌های یک‌طرفه کاملاً خنثی هستند و من فکر می‌کنم فقط نقش بازارگرمی دارند! چون بدون شاه‌کلید «تسلیم» هیچ اتفاقی در این اتصالات قاعدتاً نباید رخ دهد. در مورد سوگندنامه و هرآنچه از حلقه هنوز نزد خود دارید، پیشنهاد می‌کنم همه را به دفتر انجمن که به‌زودی نشانی آن اعلام خواهد شد، بیاورید. در انجمن ما به این مطالب بسیار نیازمندیم. به این فکر کنید که شاید یک نفر با دیدن سوگندنامه و کارت عضویت شما و شنیدن حرف‌هایتان، همچنین دلایل مخالفتتان با حلقه، از آن خارج شود و به زندگی عادی برگردد. بنابراین نقش شما و دیگر دوستانمان در این مسیر بسیار پررنگ‌ و تأثیرگذار خواهد بود.

در پایان تمنا داریم به عضویت انجمن درآیید و با حضورتان در گروه ما سبب تقویت روحیه اعضا و کمک به دیگر هم‌وطنان خود شوید.

سپاس فراوان

* با تشکر از خانم مریم گلباز که متن ایمیل‌ها را در اختیار انجمن نجات از حلقه قرار دادند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا