کتابخوانی

بنیان‌گذار حلقه-بخش اول

بنیان‌گذار حلقه-بخش اول

محمدعلی طاهری بنیان‌گذار تشکیلاتِ موسوم به عرفان حلقه می‌باشد. ایشان به خاطر جرائم متعددی که مرتکب شده است از ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال 1390 شمسی تا فروردین سال 1398 محکوم و در زندان به سر می‌برده است.[1] برای شناخت صحیح و کامل این تشکیلات لازم است با بنیان‌گذار آن آشنا شده و به‌منظور معرفی بهتر بنیان‌گذار حلقه، واکاوی زندگانی او الزامی است. در این فصل به دور از هرگونه پیش‌داوری و صرفاً بر اساس آثار منتشر شده‌ی این سازمان، به معرفی بنیان‌گذار آن می‌پردازیم.

تولد و خانواده

محمدعلی طاهری فرزند محمد آقا و عزت الملوک طاهری است. وی متولد یکم فروردین‌ماه هزار و سیصد و سی‌وپنج شمسی در شهر کرمانشاه است. رسانه‌های این سازمان از زندگانی و افکار پدر ایشان مطلبی منتشر نکرده‌اند اما مادر وی که در اواخر سال ۹۵ شمسی در کشور کانادا از دنیا رفته است یکی از حامیان محمدعلی بود.

همچنین خواهرش آذردخت طاهری که در کشور کانادا زندگی می‌کند دیگر حامی محمدعلی طاهری است. او مدّتی در کلاس‌های برادرش حاضر بوده است و در دوران محکومیت طاهری هر هفته با برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی اعتراضات خود را رسانه‌ای می‌کرد.

آنچه در شناساندن رئیس این سازمان لازم می‌نماید بررسی میزان تحصیلات، روحیات و ویژگی‌های شخصیتی اوست.

 

[1]. محکومیت طاهری پس از هشدارهای متعدّدی بوده که از سوی او نادیده گرفته‌شده است. وی به یک‌باره دستگیر و زندانی نشده است. مرتبه نخست در ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ دستگیر و به مدت 66 روز بازداشت و پس از مدتی با قید وثیقه و تعهد آزاد می‌شود. حدوداً یک سالِ بعد با پایبند نبودن به تعهد اولیه و انجام فعالیت‌های جدیدتر و غیرقانونی، در تاریخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ به مدت ۲۴ ساعت بازداشت می‌شود. ۲۲ روز بعد در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ طاهری برای بار سوم بازداشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا