اخبار عرفان حلقه

اظهار بی‌اطلاعی سردبیر اعتماد از عرفان حلقه

سردبیر روزنامه اعتماد هرگونه رابطه بین مطلب «آزادی اندیشه از نگاهی دیگر» با عرفان حلقه را رد کرد.

به گزارش سایت نجات از حلقه، عصر دیروز جواد دلیری، سردبیر روزنامه اعتماد در دیدار با اعضای انجمن نجات از حلقه، هرگونه رابطه بین مطلب «آزادی اندیشه از نگاهی دیگر» نوشته «فرهاد رضا بیگی» را با عرفان حلقه رد کرد.

مطلب یادشده که در تاریخ 4 شهریور در صفحه دیدگاه (صفحه 12) روزنامه اعتماد به چاپ رسیده بود، به طور مستقیم به مباحثی همچون «روح جمعی»، «آگاهی (شعور) که نه ماده و نه انرژی است»، «تشعشعات شعوری» و… که از مباحث طرح‌شده در عرفان حلقه به شمار می‌روند، اشاره کرده و به همین دلیل پیروان حلقه در فضای مجازی آن را به عنوان مطلبی در دفاع از عرفان حلقه و محمدعلی طاهری از طرف روزنامه اعتماد، تبلیغ و دست‌به‌دست می‌کردند.

این شور و غوغا تا آنجا بود که انجمن نجات از حلقه را مصمم بر نشان‌دادن واکنش در این باره کرد که به همین منظور پس از انتشار مطلبی در نقد آن مطلب در سایت نجات از حلقه، دو تن از اعضای این انجمن برای گفت‌وگو در این باره به محل روزنامه اعتماد واقع در خیابان شریعتی، خیابان خواجه عبدالله انصاری رفتند.

در این دیدار جواد دلیری، پس از رد هرگونه رابطه بین مطلب یادشده با عرفان حلقه گفت که از آنجا که در این مطلب به طور مستقیم هیچ نامی از شخص محمدعلی طاهری یا عرفان حلقه برده نشده، نمی‌توان وجود چنین رابطه‌ای بین آنها را پذیرفت و بنابراین هرگونه نقدی با این محوریت بی‌معنا خواهد بود.

وی که به نظر می‌رسید هیچ آشنایی‌ای با عرفان حلقه، محمدعلی طاهری و مباحث طرح‌شده در این عرفان ندارد، مطلب یادشده را فقط یادداشتی معمولی بدون هیچ‌گونه تمایلات فرقه‌ای معرفی کرد.

سردبیر روزنامه اعتماد ضمن ابراز تمایل برای مطالعه بیشتر در مورد عرفان حلقه و آسیب‌های جسمی و روحی ناشی از آن، ادامه این بحث را به جلسه دیگری برای امروز ساعت 12 ظهر موکول کرد.

بدون شک بی‌اطلاعی اصحاب رسانه در مورد آسیب‌های فرقه‌گرایی و به‌ویژه وضعیت آسیب‌دیدگان عرفان حلقه، بزرگ‌ترین ضعف آنها در بروز چنین خطاهایی از جانب آنهاست که ناخواسته به تبلیغ فرقه انحرافی حلقه منجر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا