یادداشت ها

نقدی بر کتاب حلقه افسون و افسانه نیست

☑️ جنجال طاهری و نویسندگان حلقه ای بر سر بود و نبود کتاب انسان و معرفت

کتاب «حلقه افسون و افسانه نیست» ورق پاره ای است که حلقه ای ها در دفاع از طاهری و در جواب کتاب «افسون حلقه» نوشته اند.

در این کتاب که نویسنده ی آن با استفاده از «مغالطات فضل فروشی» و «توهین» ادبیات ناشایستی به کار برده است و غوغاسالاری به راه انداخته و ندای «هل من مبارز» سر داده است یک نکته وجود دارد که بنای عنکبوتی فرقه ی دروغگوی حلقه را بیش از این فرو می ریزد.

نویسنده پر ادعای این کتاب که ذهن ورزیده ای هم ندارد مدعی است «در این سالها افتخار تنظیم پنج کتاب این مرد فرزانه و باز تنظیم دو کتاب پیشتر انتشار یافته، نصیب این کوچکترین شد که اگرچه بدان واسطه، بیگانگان و بی مایگان، آنها را محصول نظریه پردازی و اندیشه ی اینجانب فرض کردند، با نظارت گام به گام خود ایشان و تعهد شخصی ام نسبت به اصل امانتداری، نه ادبیات و نه محتوای آنها،دستخوش وزش خام هام نشد و حتی در ویرایش ادبی و فنی این متون، چنان هراسی از دخل و تصرف حاکم بود که همچنان اشکالاتی ویرایشی در آنها بر جای مانده است».

و در ادامه نویسنده ی این کتاب بارها و بارها کتاب انسان و معرفت را اثر محمد علی طاهری معرفی کرده است.

همه ی اینها در حالی است که محمدعلی طاهری در دفاعیاتش کتاب انسان و معرفت را کتاب خود ندانسته است.این نشان می دهد که نویسنده ی پر ادعا و خیال باف کتاب  حلقه افسون و افسانه نیست با استادش هماهنگ نیست و برای دفاع از طاهری بارها به کتابی استناد کرده است که طاهری آن را قبول ندارد.

توصیه ی ما به این خانم نویسنده این است که به صورت مناظره ی حضوری یا مکتوب اندیشه هایش را در ترازوی نقد منتقدینی که آنان را «فاقد صلاحیت علمی کافی و…» می داند قرار دهد تا صدها کج اندیشی اش را به او اثبات کنند نه اینکه متوسل به  اینترنت و سرقت علمی و وصله زدن مطالب ناهمگون با هم شود.

فعلا مشکل کتاب انسان و معرفت و بود و نبود انتساب آن به طاهریِ فرقه ساز و اشکالات ویرایشی کتب او را حل کنید و بیش از این با آبروی خود و فرقه تان بازی نکنید.

 

نویسنده ی کتاب حلقه افسون و افسانه نیست بارها و بارها کتاب انسان و معرفت را از طاهری دانسته است

طاهری کتاب انسان و معرفت را از آن خود نمی داند در زندان.چرا که این کتاب پر از کفریات است

طاهری کتاب انسان و معرفت را از آن خود نمی داند در زندان.چرا که این کتاب پر از کفریات است

طاهری قبل از آخرین زندانی شدن در ارمنستان با کتاب انسان و معرفت عکس دارد برای دریافت دکترای افتخاری

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. حکایت طاهری و سرسپردگان او این است: “درون گنبد ز بی مغزی ، صدا بسیار می پیچد.” فقط سر و صدا و منم منم بی خود دارند اما در عمل هیچ و پوچ اند. نه عرفان شان، عرفان و نه درمان شان، درمان است، و هیچ نهاد معتبر علمی پیدا نمی شود که ادعاهای این ها را تایید کند.

  2. کاملا اعضای این فرقه سر کارند هم پولشان دور ریختند هم وقتشان و اینکه خداوند از شرک هرگز نمیگذرد – به امید این نباشند که یک زمانی از جهنم بیرون کشیده میشوند – کسی که وارد جهنم شد دیگر ارزشی برای توجه کردن ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا