اخبار عرفان حلقه

ادعای بی اساس نیرومنش درباره منتقدان فرقه حلقه

به گزارش روابط عمومی انجمن نجات از حلقه به نقل از موسسه بهداشت معنوی، خانم نیرومنش که تلویحا ادعای رهبری جدید عرفان حلقه را دارد طی مصاحبه ای اینترنتی مواضعی را بر علیه موسسه بهداشت معنوی و پیروان عرفان حلقه اتخاذ کرد.
وی در این مصاحبه به بیان برخی مطالب پرداخت. وی در این مصاحبه با نسبت دادن برخی از مخالفین عرفان حلقه به نیروهای امنیتی و موسسه بهداشت معنوی سعی داشت که خود را چهره ای سیاسی و امنیتی نشان دهد، تا شاید مورد حمایت بیشتر شبکه های سلطنت طلب و سازمان های امنیتی ایالات متحده قرار بگیرد.

سخنان وی که کاملا با آموزه های عرفان حلقه در تضاد بود بدینجا ختم نشد و وی در ادامه به پیروان حلقه پرداخت و پیروان حلقه در داخل کشور و آلمان را انسانهایی ساده، فریب خورده، نفوذی موسسه بهداشت معنوی، نفوذی اطلاعات سپاه و …. خواند.

وی با ادبیات بسیار نکوهشی با طرفداران حلقه سخن گفت و تلاش کرد تا از بالا روشهای مقابله با نظام را به ایشان دیکته کند. به نظر می رسد این مصاحبه را می توان مهمترین مصاحبه وی برای حذف تمامی گروههای مدعی عرفان حلقه و اثبات رهبری خودخوانده وی دانست.

گفتنی است این مصاحبه آن لاین تصویری، که با فراخوان گسترده انجام شده بود در شلوغ ترین زمان پخش خود، 39 نفر بیننده داشت و ایشان مانند جین شارپ و یا یک رئیس جمهور با ملت میلیونی خود سخن می گفت. البته بدون شک در بین این 39 نفر مخاطب تعدادی هم منتقدان،‌ نیروهای اطلاعات سپاه، فریب خورده ها، نفوذی ها، ساده دل ها و … بوده اند. در اینجاست که باید پرسید براستی عرفان حلقه چقدر موفق بوده است؟ و آیا همین ناکامی در جذب مخاطبان علت پناه بردن به دشمنان ملت ایران و تقویت رویکردهای امنیتی و سیاسی آنان نبوده است؟

البته تردیدی نیست که در طول سالها فعالیت آزادانه عرفان حلقه در داخل کشور عده‏ی زیادی از مردم با عرفان حلقه آشنا شده و اکنون غیبت آنها در فراخوان مجازی عرفان حلقه و نیز قلت آنها در فراخوان‏های غیرقانونی و اغتشاش طلبانه سال گذشته، نشان دهنده این حقیقت است که بسیاری از آموزش دیدگان عرفان حلقه یا نتیجه مثبتی از آن ندیده اند و یا آسیب دیده هستند.

لازم به ذکر است برخی ازطرفداران عرفان حلقه با توجه به پیشینه عضویت شهناز نیرو منش در کمیته های انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب، و دفاعهای ناشیانه او از محمدعلی طاهری و عرفان حلقه و انحرافاتی که در عرفان حلقه به وجود اورده و از اصول آن در کتاب عرفان کیهانی تخطی می کند(وی در همین گفتگو بدان اذان دارد)، او را نفوذی نظام معرفی می کنند.

برخی دیگر با توجه به حضور وی در شبکه های سلطنت طلب و معاند نظام بر این باورند که وی با توجه به تیک های شخصیتی(در همین گفتگو خود بدان اذعان می کند) و سرخوردگی هایی که از سوی نظام داشته، آلت دست ضد انقلاب قرار گرفته و تلاش دارد تا با سیاسی کردن پرونده طاهری او را قربانی خواسته های سلطنت طلبان، مجاهدین خلق و معاندین نظام کند.

به هر روی لازم است که نسبت به جریان هایی که می کوشند مردم را بازیچه مطامع دنیوی خود قرار دهند و در این راه از نام عرفان و معنویت سوءاستفاده می کنند، هوشیار باشیم و اطلاع رسانی گسترده ای را انجام دهیم. آگاهی یافتن و آگاه کردن دیگران هر گاه به صورت یک حرکت جمعی انجام شود می تواند، از ایجاد گسترش آسیب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند.

منبع: موسسه بهداشت معنوی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا