یادداشت هایی برای عرفان حلقه

عکس: جعل عنوان “مهندسی” روی جلد کتاب

پس از انتشار مطلب «طاهری؛ «مهندس»، «دکتر» یا «زیر دیپلم» در این سایت -که گزارشی درباره اثبات جرم جعل عنوان محمدعلی طاهری بود- خوانندگان از ما درخواست کردند، عکس کتابی که روی جلد آن «مهندس محمدعلی طاهری» خورده روی سایت بگذاریم؛ چراکه برخی طرفداران حلقه گفته بودند، همه این حرف‌ها دروغ است و ما این حرف‌ها را از خودمان درآورده‌ایم!

اکنون من آن کتاب را پیدا کرده‌ام و عکس آن را در اینجا می‌گذارم. به امید آنکه دیگر حرفی برای گفتن باقی نماند! هرچند با شناختی که ما از پیروان حلقه داریم، قطعاً باز توجیهاتی خواهند داشت و دامنه این توجیهات پایان‌ناپدیر است.

مثلاً آماده باشید که بشنوید این عکس فتوشاپ است! یا اینکه مثلاً خود آقای طاهری در جریان چاپ این عنوان روی کتابش نبوده! و برخی دوستدارانش این کار را کرده‌اند!

البته پاسخ ما به هر دوی این توجیهات این است که:

1. اصل کتاب موجود است و هرکس که بخواهد می‌تواند به ما مراجعه کند و کتاب را ببیند. ضمن آنکه کسانی که سال 88 این کتاب را تهیه کرده‌اند، هرکدام یک نسخه از این کتاب دارند و به خودشان که دیگر نمی‌توانند دروغ بگویند. کتاب که یک نسخه نمی‌شود و چاپ‌های متعدد این کتاب دست دوستان هست.

2. آیا قابل پذیرش است که یک مؤلف در جریان چگونگی درج نامش روی کتابش نباشد؟! اگر این شخص حواسش به نکته به این مهمی نیست، پس لابد حرف‌های کتاب را هم دیگر دوستانش زده‌اند و به نام این شخص چاپ کرده‌اند! در واقع این حرف همه محتوای کتاب را زیر سؤال می‌برد و می‌شود گفت اصلاً این کتاب جمع‌آوری‌شده دوستان طاهری است و هیچ مسؤولیتی را متوجه خود این شخص نمی‌کند!

با پذیرفتن چنین مسأله‌ای، دوستانی که با خواندن این کتاب به طاهری ایمان آورده‌اند، بهتر است در همه باورهایشان بازنگری کنند! چراکه از کجا معلوم این‌ها حرف‌های «استاد» باشد!

حالا اگر توجیهات دیگری هم داشته باشند که دیگر هیچ!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا