اخبار عرفان حلقه

نقد و بررسی عرفان واره ی حلقه در دُرچه اصفهان

در ادامه‌ی روشنگری‌های انجمن نجات از حلقه در استان اصفهان، صبح دیروز (پنج شنبه، 21 بهمن 95) در دُرچه ی اصفهان جلسه‌ی عمومی روشنگری در مورد فرقه حلقه برگزار شد.

در این جلسه که سخنران آن حجت الاسلام شمشیری بودند، بعد از بررسی کوتاهی در مورد تاریخچه و ماهیت فرقه‌ی حلقه، سخنران جلسه به شاخصه‌های لازم برای بررسی حقانیت یا عدم حقانیت عرفان حلقه پرداختند.

حجت الاسلام شمشیری با بیان اینکه بنیان گذار فرقه‌ی حلقه دچار یک مغالطه شده است و توان درمانگری را گواه و دلیلی بر نائل آمدن به عرفان دانسته است، اشاره کردند که برای بررسی فرقه‌ی حلقه که ماهیتش یک شِبه درمان و یک شِبه عرفان (سراب عرفان و درمان) است شاخصه‌هایی وجود دارد.

ایشان افزودند: اگر عرفانِ این فرقه مطابقِ قرآن و عترت و نیز عقل نباشد پس باطل است و عرفان حلقه با قرآن و عترت و عقل و برهان سر ستیز دارد. همچنین برای بررسی درمان این فرقه اگر آنان نتوانند قدرت درمانگری و نیز کارآمدی آن را در مراکز علمی اثبات بکنند، که تا به حال به جای اثبات علمی، تنها به هوچیگری و غوغاسالاری پرداخته‌اند و توان اثبات چنین ادّعاهایی را نداشته‌اند، پس درمان آنان هم ادّعایی بیش نیست و فریب است.

ایشان در انتها با اشاره به اینکه حتّی اگر درمان این فرقه هم صحیح می‌بود، باز هم نمی‌توانست گواه و دلیلی برای عرفان باشد و این مسئله ای است که نشان می‌دهد در فرقه‌ی حلقه شاخصه‌ها و مبانی معرفتی آنان خطاست.

در انتهای جلسه، مردم شهر دُرچه پرسش‌های خود را مطرح کرده و راهکارهای مقابله با فرقه حلقه و همچنین امتداد جلسات نقد و بررسی این فرقه را در شهرشان خواستار شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا