اخبار عرفان حلقه

دیدار مدیر انجمن نجات از حلقه و هیئت همراه با حضرت آیت الله حائری شیرازی

دیدار مدیر انجمن نجات از حلقه و هیئت همراه با حضرت آیت الله حائری شیرازی حفظه الله تعالی

به گزارش واحد خبر انجمن نجات از حلقه صبح روز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا انهاری به همراه برخی از اعضای انجمن با حضرت آیت الله حائری شیرازی دیداری داشته

دیدار مدیر انجمن نجات از حلقه و هیئت همراه با حضرت آیت الله حائری شیرازی حفظه الله تعالی به گزارش واحد خبر انجمن نجات از حلقه صبح روز پنجشنبه 24 اردیبهشت ماه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا انهاری به همراه برخی از اعضای انجمن با حضرت آیت الله حائری شیرازی دیداری داشته و با بیان مبانی عرفان حلقه و نظریات محمد علی طاهری و ارائه برخی کتب ایشان به طرح مسائل موجود در این فرقه پرداخته و سپس حضرت آیت الله حائری شیرازی بیانیه ای صادر فرموده که مشروح آن به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم: 

ببینید کسی که می گوید من ارتباط دارم با جایی ما از ایشان معجره می خواهیم تا ثابت بکند این ار تباط را دارد پیغمر ما معجزه اش همین قرآن است و مردم هم عاجز اند از آوردن مثلش نه اینکه نمی خواهند نمی توانند فرموده یک سوره مثل این قرآن بیاورید 114 سوره است می توانند اینها پول بدهند به کسانی که فصیح اند و بلیغ اند تا یک سوره بروند مثل قرآن بیاورند از آن کسی که می گوید من این را دارم و آن را دارم اینها همه ادعا است حجتی باید داشته باشد حرف قشنگ خیلی ها می زنند اینکه طاهری می گوید همه ادیان را قبول می کند برای اینست که می خواهد از همه ادیان مرید داشته باشد اینها رسم همه شان بوده تاکنون .

هرجاکه لاحجت پذیرفته بشود ادیان و فرقه های کاذب مثل قارچ سبز می شوند آنچه شما وظیفه دارید باید کاری کنید تا مردم بین حجت و لاحجت بتوانند فرق بگذارند التزام به حجت و کفر به لاحجت و طاغوت. مدعی را همه می گویند.

من اگر بخواهم فرق بین ایشان و یکی دیگر را که مشابه این ادعا را می کند بگویم این حق است یا آن حق است ایشان چه حجتی دارد برای اینکه ادعای او شخصی را که مثل خودش است را ممتاز کند یک حجتی باید دستش باشد وقتی طرف بلاحجت دارد حرف می زند اولین چیزی که باید ازش مطالبه بشود حجت است و ما مردم خودمان را باید عادت بدهیم که حجت محور باشند .

متاسفانه یک اموری بین مردم رایج است که لاحجت است به این ترتیب دکان لاحجت ها می گیرید و یک دلیل اش هم این است که عرفان حقیقی در جامعه افول می کند و مفقود شده است و نیاز است که ترویج داده بشود و در این صورت کسی هم نمیاد مچ اینها را بگیرد بگوید این دروغ می گوید و آن دروغ می گوید خلاصه حرف خودش را می زند.

اشتهای انسان هم برای اینکه مرید داشته باشد سیری ندارد هر کسی از یک راهی وارد این مقوله مسائل می شود.

 از نظر ظاهر ما می خواهیم با این ها برخورد بکنیم یک وقتی کسی مخالف قرآن حرف می زند در باره ابلیس تعریف و تمجید می کند پس تشخیص حکوت اسلامی بر او روشن است و باید احکام مرتد را بر او بار کند.

محمد رضا انهاری: سه تن از مراجع عظام حکم ارتداد را بر او صادر نموده اند.

آیت الله حائری شیرازی: اصلا کسی که در مورد ابلیس چنین اظهار نظری می کند و او را ملک و مامور خدا به این صراحت بیان می کند و ضد قرآن حرف می زند تکلیفش مشخص است شما بدون هیچ گونه اضطراب حکم شرعی را اجرا نمایید هیچ نگران نباشید تزلزل در اینگونه موارد موجب تقویت اینها می شود محکم باید با اینها برخورد شود ببینید اسلام به شما چه می گوید به آن عمل کن .

حجت یکی اش همین جاست قرآن در بین مردم آمد که خیلی عربیتشان آنچنانی بود و ادعا کرد بیاورید ، نتوانستند بعد هم ملتزم شدند الان هم 1400 سال هست که می فرماید یک سوره بیاورید نمی توانید، خب یک میلیارد پول بده به فصیحی، بلیغی، شاعری یک سوره عرضه کنید، عینا هم همون کاری که خدا در عالم کرده در اسلام هم کرده در مورد عالم فرموده : إِنَّ الَّذينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ  گفته یک پشه بیاورید به اینها هم گفته یک سوره بیاورید خدا خیلی منصفانه عمل کرده چیز زیادی نگفته نه اونها یک پشه آوردند و نه اینها یک سوره .

اینگونه موارد بخاطر این است که افراد در باره اینها احتیاط می کنند این شاید حقیقتی داشته باشد شاید فلان داشته باشد که نتیجه اش همین می شود که اینها روز به روز گستاخ تر می شود منتهی باعملیات نظامی تنها هم تمام نمی شود درمقابل مسئله فرهنگی باید کار فرهنگی هم بشود این که مردم ما نیازمند اند به عرفان دلیل این است که این اتفاقات اینگونه می افتد نیاز هست .

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه                 چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

برای کساد شدن کار اینها ترویج عرفان حقیقی لازم است .

محمد رضا انهاری: در مورد حجت آوردن برای عوام ما می بینیم که ایشون یک سری کارها می کند حالا من نمی خواهم نظر تحقیقی خود و کارشناسان را بگویم که اینها با جن ارتباط دارند چه آنکه برخی مستندات هم وجود دارد و طاهری هم خودش به این موضوع برخی جا ها اعتراف کرده به صورت خیلی مجمل، افراد وارد جلساتش می شوند می گویند برخی شهودات داریم بهشت رو بهمون، هوشمندی نشون می ده تصرفاتی در تخیلات افراد انجام می دهند و با این تصرفات مردم فکر می کنند اینها حجت ایشان است و به او اعتقاد می آورند و دیگر کار ندارند مبانی با قرآن می خواند یا نمی خواند.

آیت الله حائری شیرازی: جنیان وجود خارجی دارند کار می کنند تصرفاتی هم دارند در ادعیه ما قرآن ما تو همه اینها هست اونها مثل ماهستند در بین ما کافر مومن هست در بین آنها کافر مومن هست اونها به یک سری اطلاعاتی دسترسی دارند که ما نداریم از این جهت هم، ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم و ان اطعتموهم انکم لمشرکون  به دوستان خودشون وحی می کنند اینها بیشتر دلالت می کند که اینها مرتبط اند با این جنیان کافر و شیاطین پس این حجت نشد شهود الهی که داریم شهود شیطانی هم داریم.

محمد رضا انهاری: آقای محمد علی طاهری رئیس این فرقه در کتاب موجودات غیر ارگانیک ص 35 گفته که چون انجیل مفصل بیان شده قرآن مجمل و مبهم  بیان ، و به همان گفته های انجیل اکتفا گردیده ما در بررسی هایمان دیدیم بیش از 250 انجیل الان در بین مسیحیان وجود دارد علاوه بر آن چهار انجیل برتر و اینکه قرآن فرمود فَوَيْلٌ لِلَّذينَ يَكْتُبُونَ‏ الْكِتابَ بِأَيْديهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ که وای بر کسانی که با دست خودشون کتاب می نویسند بعد به خدا استناد می دهند و تحریف در کتاب خدا انجام می دهند آیا ادعای اینکه قرآن به  صورت اجمالی آمده چون در انجیل الان به تفصیل وجود دارد و طاهری نیز یک سری مطالب خود را از انجیل بیان می کند و به آن استناد می دهد مثلا در مورد رسوخ جنیان در بدن افراد می گوید ما به انجیل مراجعه بکنیم این مجمل دانستن قرآن و مفصل دانستن قرآن در این موارد درست هست یا خیر و استناد به انجیل و عدم مراجعه به قرآن چگونه است؟

آیت الله حائری شیرازی: نه، در دوره پیغمبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله صفحاتی از انجیل را آوردند که بین مردم تعلیم بدهند حضرت فرمود: ((قد جئتکم بها بیضاء نقیه لوکان عیسی فی زمانی ما وسعه الا اتباعی)) من سفید و روشن حقایق را آوردم اگر عیسی نیز در زمان من بود جز تبعیت راهی دیگر نداشت نه تنها در تبعیت او امام زمان علیه السلام هم که جزء اتباع پیامبر ماست اگر در زمان ایشان هم می آمد چاره جز تبعیت ایشان را نداشت.

محمد رضا انهاری: طاهری زیارت را نیز شرک می داند البته نه خیلی صریح، بلکه در لفافه و اینکه چرا ما از مرده هایمان حاجت می خواهیم و اهل بیت را مرده خطاب می کند و میگوید چرا ما مستقیم از خدا حاجت نخواهیم؟ فاستقیموا الیه و ما مستقیم از خدا بخواهیم اما حاجت را از شبکه کیهانی باید دریافت کنیم!!

آیت الله حائری شیرازی: چرا خدا فرمود وابتغوا الیه الوسیله از راهش بخواهید ببینید این برق است از شبکه قوی 70 هزار ولتی است درست است؟ این لامپ ها 100 ولت است شم این لامپ ها را به اون شبکه وصل می کنید  چرا ترانس می خواهد ترانس برای وسیله است برق شبکه نیروگاه را می گیرد نازلش می کند تا بتواند وصلش کند، کارخانه ای هست که بدون ترانس بهش برق بدهند؟ پس ایشون هم خودشو وصل کند به اونجا آتش بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا