اخبار عرفان حلقه

اولین جلسه نقد و بررسی حلقه سال 92 برگزار شد

پنج‌شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه «اولین جلسه نقد و بررسی عرفان حلقه در سال 92» به‌همت و یاری مؤسسه بهداشت معنوی در پژوهشگاه باقرالعلوم برپا شد.

مؤسسه بهداشت معنوی چندی است که به منظور بحث و تبادل نظر میان مخالفان و موافقان عرفان حلقه، جلساتی را در روزهای پنج‌شنبه دو هفته یک‌بار برگزار می‌کند. در این جلسات جمعی از کارشناسان مذهبی، روان‌شناسی، محققان و دانشجویان رشته‌های مختلف و… حضور دارند و به بحث آزاد در موضوعات طرح‌شده می‌پردازند.

گفتنی است بحث‌ها بر پایه موضوعاتی که از سوی مسترها و مدافعان حاضر در جلسه طرح می‌شود، شکل می‌گیرد و کارشناسان مختلف به تحلیل مسائل بر پایه استدلال و اسناد معتبر هر رشته می‌پردازند.

در اولین جلسه سال جدید، حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری‌سیف، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه بهداشت معنوی به بحث با دو تن از مسترهای عرفان حلقه درباره موضوع «رحمانیت عام الهی» که از اساسی‌ترین بحث‌های عرفان حلقه است، پرداخت و این موضوع از ناحیه انطباق با اسلام بررسی شد. بنابر ادعای مدافان عرفان حلقه، حلقه‌های معرفی‌شده در این عرفان، نشان‌دهنده رحمانیت عام الهی هستند و این موضوع به گفته آنان از صفت «رحمن» خداوند گرفته شده که در بسم‌الله رحمن الرحیم تجلی دارد و آنان سعی دارند نشان دهند که عرفان حلقه با مبانی اسلام انطباق دارد.

در این جلسه مظاهری‌سیف بر طبق آیات و روایات اسلامی ثابت کرد که چنین چیزی نیست و هیچ انطباقی بین حلقه‌ها با رحمانیت عام الهی معرفی‌شده در اسلام وجود ندارد.

یادآور می‌شود این جلسات هر دو هفته یک‌بار در روزهای پنج‌شنبه در پژوهشگاه باقرالعلوم برگزار می‌شود و شرکت در آنها برای عموم آزاد است. پژوهشگاه باقرالعلوم، واقع در میدان فلسطین، جنب کلانتری می‌باشد و این جلسات عموماً در ساعت 2 بعد از ظهر آغاز می‌شود و به طور رسمی تا 2 ساعت به طول می‌انجامد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 0936840667 تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا