سخنرانی های موضوعی نقد حلقه

متن پیاده شده‌ی قسمت هفتم برنامه‌ی ناگفته‌های ادیان

متن پیاده شده‌ی قسمت هفتم برنامه‌ی ناگفته‌های ادیان

آقای پیشاهنگ: بنام خدا سلام دارم خدمت شما بینندگان عزیز شبکه‌ی جهانی ولایت. پیشاهنگ هستم. در خدمت شما هستیم با قسمت دیگری از برنامه‌ی ناگفته‌های ادیان. اگر خاطر شریفتان باشد ما در قسمت‌های قبل به بررسی یکی از عرفان‌های نوظهورِ عصر حاضر یعنی عرفان حلقه پرداختیم. عرفانی که ادّعا می‌کند یک عرفان اسلامی است. البته در جلسات قبل خدمت شما بینندگان عزیز عرض شد و دلایل و مستنداتی توسط کارشناس محترم برنامه‌مان هم ارائه شد که بر خلاف آن ادّعایی که دارد یک عرفان اسلامی نیست بلکه اتفاقاً در تناقض و در تضاد و تباینِ با آموزه‌های اصیل دین مبین اسلام است. خُب در بررسی ادامه‌ی این برنامه در خدمت حجت الاسلام و المسلمین شمشیری هستیم، مدیر انجمن نجات از حلقه. آقای شمشیری خوش آمدید.

حجت الاسلام شمشیری: زنده باشید. سلام عرض می‌کنم خدمت حضرتعالی آقای پیشاهنگ عزیز و بینندگان محترم شبکه‌ی جهانی ولایت در خدمتتان هستم.

آقای پیشاهنگ: زنده باشید. جناب آقای شمشیری [در] جلسات قبل ما این بحث را در واقع فکر می‌کنم به یک جمع بندی رسیدیم به خصوص حالا با گفتگویی که با بینندگان عزیز هم داشتیم، تماس داشتند با ما که این عرفان یک عرفان اسلامی نیست چراکه در بسیاری از موارد آموزه‌های اسلامی را نفی می‌کند و در واقع ناقضِ دستورات دین اسلام است. در موارد مختلف از بحث نماز، از بحث نذر، روزه، قرآن خواندن، استفاده از حرز و قرآن و اینها در خانه و امثال اینها که فراوان بود. زیارت قبور و خیلی بحث‌های مختلفی که داشتیم. آقای شمشیری چی دارند حالا این‌ها که به اسم یک عرفان اسلامی همه‌ی اسلام را زدودند از عرفان خودشان. چی دارند که عرضه بکنند حالا به عنوان عرفان در مسیر سیر و سلوکی خودشان.

حجت الاسلام شمشیری: بله سؤال خوبی است. بسم الله الرّحمن الرّحیم. ما در جلسات گذشته بخش اندکی از انحرافات عَملی فرقه‌ی حلقه را توانستیم بررسی بکنیم و بخشی از انحرافات نظری‌شان را هم در قالب پیامک‌ها یا پرسش‌های تلفنی توانستیم پاسخ بدهیم. بیش از صد جلسه ما نیاز داریم آقای پیشاهنگ عزیز که بتوانیم انحرافات حلقه را بررسی کنیم. خُب لاجَرَم که این ممکن نیست پس می‌رویم به سراغ اتّصالات آن‌ها که آلترناتیو شده است به جای دین. یعنی یک اتّصالاتی آنچنانی که دوستان بیننده اگر [در تصویر] ببینند ما سخنمان در این برنامه‌ها بر سر مسیر سیر و سلوکی فرقه‌ی حلقه بود. آن حذف دین و آموزه‌های دینی را به صورت خیلی مختصر بررسی کردیم با این همه انحراف، که حالا باز انحرافات بیشتری باقی مانده است و بعد در گام دوّم می‌خواهیم چیزی که بَدیل شده است به جای دین، یعنی اتّصال و لوازمات آن را بررسی کنیم تا آخرالأمر برسیم به چیزی به مذهب اشتراکی. اگر بینندگان عزیز به خاطرشان باشد همه‌ی مسیر سیر و سلوک این فرقه در این اتّصالات است. یعنی عرفان حلقه بعد از اینکه دین را کنار می زند چیزی جز اتّصال و لوازمات اتّصال ندارد که آنها هم تماماً تفویضی هستند، یعنی تلاش و کوششی در کار نیست که حالا عرض خواهیم کرد. [به صورتِ] بهتر می‌شود در این نمودار همه‌ی آنچه که ما می‌خواهیم صحبت بکنیم را دید. اتّصال و لوازمات اتّصال اینجا مطرح می‌شود، اوّلین آن‌ها خروج از کثرت و درآمدن به وحدت است، [دوّمین آن‌ها] حضور در دوره‌ها [یعنی] همین شهریه پرداخت کردن‌ و در کلاس‌ها رفتن و از روی کتاب یا دیدن فیلم‌ها نمی‌شود عارف شد، حتماً بایستی پول پرداخت کرد. [سومین آنها] تسلیم که بسیار خطرناک است، فرق می‌کند با تسلیم عرفانی و اسلامی، [چهارمین آنها] مکتوب کردن سوگندنامه‌ها [است] قسم بایستی بخورند که حمایت کنند از این عرفان و بیرون نروند، اگر بیرون بروند و سوگند را نقض بکنند موجودات غیرارگانیک به آنها حمله ور می‌شوند. [پنجمین آنها] چیزی به نام لایه‌ی محافظ به آنها تفویض می‌شود. [ششمین آنها] سپس درمانگری هم تفویض می‌شود. آخر الامر بایستی انفاق بکنند، یعنی این آموزه‌ها را ترویج بکنند، انفاق به معنای ترویج است. و مبحثی به نام کشف رمز وجود دارد. این همه‌ی عرفان حلقه است. آن‌ها می‌خواهند متّصل بشوند برای اتّصال به چیزی و موهومی به نام شبکه‌ی شعور کیهانی که در مذهب اشتراکی به آن می‌رسیم اینها نیاز است، این چند گام. که حالا بایستی از اتّصال شروع کنیم که این اتّصال اصلاً چیست و چه لوازماتی را دارد.

آقای پیشاهنگ: آقای شمشیری شما یک چیزی را اشاره کردید گفتید که لوازم اتّصالات همه‌اش تفویضی است، یعنی هیچ تلاشی نمی‌خواهد من اینجا حالا یک نقضی می‌آورم خدمت شما که به نظرم می‌رسد اتفاقاً تلاش دارد در عرفان حلقه برای این اتّصالات. مُنتها تلاش منفی است. چه طور؟ تلاش انکاری شاید اصطلاح درستی باشد، آن هم تلاش اوّلیه ای که شاگردِ عرفان حلقه انجام داده و بحثش را ما در جلسات قبل داشتیم در حذف در واقع متعلّقات دینی و هر آن چیزی که به دین اسلام مرتبط است، به خدا مرتبط است، به اولیای الهی مرتبط است از خودش و زندگی‌اش و افکارش و در واقع اعمالش و رفتارش. نماز را کنار بگذارد، قرآن را کنار بگذارد، قرآن را از درون خانه‌اش آن چیزی که به شکل «چهارقل» یا مثلاً «و ان یکاد» آویزان هست اینها را حذف بکند و هر چیزی که می‌تواند به تعبیر حالا شاید ما ولی در ادبیّات آنها لایه‌ی محافظ الهی، دور این فرد بوده، این‌ها را کنار بزند، این‌ها را انکار بکند، نفی بکند، از خودش دور بکند، حمد و سوره نخواند، بسم الله نگوید، فاتحه برای رفتگان نخواند و در نتیجه حالا بعد از این تلاش حالا لوازم اتّصالات خواهد آمد. یعنی یک تلاش انکاری وجود دارد.

حجت الاسلام شمشیری: بله برای زدودن آموزه‌های دینی.

آقای پیشاهنگ: آری لایه‌های محافظ الهی و دینی اینها کنار برود تا بعد بتوانند به نظرم در واقع عرفان حلقه‌ای‌ها آن اتّصالاتشان را بدهند. اتّصالاتی که با وجود این موارد نمی‌تواند این اتّصال شکل بگیرد.

حجت الاسلام شمشیری: بله در واقع تلاش در جهت خوبی‌ها ندارند اما در جهت زدودن آموزه‌های دینی تلاش و کوششی دارند که خودشان هم متاسفانه متوجّه نیستند. اگر ما بخواهیم این اتّصالات را بررسی کنیم، مطابق با نموداری که بینندگان عزیز می‌توانند ببینند، ما بایستی بررسی کنیم اصلاً این اتّصالات چیستند؟ یعنی چه اتّصال؟ تعریفش چیست در این فرقه؟ جایگاهش در این فرقه کجاست؟ و آیا انواعی دارد یا برای همه یکسان است و آخر الامر هم اشکالاتی بر این اتّصالات وارد کنیم. البته در حین بررسی ِ چیستی و انواعش خود به خود اشکالاتی مطرح می‌شود اما به گمانم بتوانیم در برنامه‌ی بعد اشکالات مفصلی چون آنها استنادات قرآنی را هم دارند [را] بررسی بکنیم. خُب با تعریف اتّصال شروع می‌کنیم، آن‌ها تعریف حقیقی از اتّصال ارائه نداده‌اند. خُب اصحاب گمراهی و فِرَق همیشه اینجور هستند که از مغالطه‌ی ابهام و اجمال سخن می گویند. یعنی برای اینکه مُچ آنها گرفته نشود مجبور هستند با ابهام و اجمال سخن بگویند که مخاطبین خودشان را سردرگم بکنند. آن‌ها می گویند که نوعی ارتباط است. یعنی به یک تعریف شرح الاسمی اکتفا می‌کند، یک ارتباطی است. تعریف دقیقی ندارد. چرا؟ چون در دنیای بی ابزاری، همان پله‌ی عشق نه پله‌ی عقل، انجام می‌گیرد و فقط می‌شود آثارش را مطرح کرد. این را در کتاب انسان از منظری دیگر، صفحه‌ی هشتاد و ششم بنیان گذار این فرقه گفته است.

جایگاهش چیست؟ اساس عرفان حلقه است. یعنی عرفان حلقه چیزی جز اتّصال به شبکه‌ی شعور کیهانی ندارد. می گویند ارتباط با خداست، آن هم ارتباطی که مستقیم است، یعنی هیچ واسطه‌ای وجود ندارد بین انسان و خدا. انسان می‌تواند با خدا مرتبط شود، خداوند وقتی می‌خواهد جواب بدهد از طریق انبیاء و اولیاء جواب نمی‌دهد. از طریق شبکه‌ی شعور کیهانی جواب می‌دهد که در بحث اتّصال جمعی به آن خواهیم پرداخت. پس فراموش نکنیم که اساسِ حرکت عرفانی می‌شود اتّصال. باز در اهمیت آن می‌شود اینجا در صفحه هشتاد و هفت انسان از منظری دیگر به این مطلب پرداخت که، اصل جدایی ناپذیر این شاخه‌ی عرفانی است، یعنی این را از آن بگیریم دیگر چیزی ندارد. و اینجا [در تصویر] می‌بینیم تفویضی است؛ تلاش و کوشش نمی‌خواهد. فقط کافی است یک سوگند نامه را پُر بکنند که خلاف میل این عرفان حرکت نمی‌کنند، بعد مرکزیت این فرقه، یعنی بنیان گذار این فرقه که فقط او حق دارد این‌ها را تفویض کند. این اتّصال را تفویض می‌کند.

هیچ ضابطه‌ای هم ندارد که ما بسنجیم چگونه تفویض شد، چه چیزی هست، اصلاً چگونه هست. هیچ ضابطه‌ای هم ندارد در واقع. حالا می‌پردازیم به انواع اتّصال. چون ما در آن نمودار داشتیم؛ چیستی اتّصال و تعریفی از اتّصال ارائه بدهیم. حالا می‌رسیم به انواع اتّصال: دو نوع اتّصال در این فرقه وجود دارد.

یک اتّصال فردی که فقط مختص به بنیان گذار این فرقه بوده است در طول تاریخ و یک اتّصال جمعی. از یک اتّصال سومی هم صحبت می‌کنند که قسیم این دو اتّصال نیست؛ یعنی در کنار این دو اتّصال نیست به تَبَع این دو اتّصال آن اتّصال سوم که دائم الاتّصال بودن و اتّصال مدام است هم بوجود می‌آید.

خُب اتّصال فردی: می گویند که رابطه‌ای مستقیم و بی واسطه بین خداوند [و انسان] است. یعنی انسان اگر بخواهد با خداوند ارتباط برقرار کند انبیاء و اولیاء نیاز نیستند، اما در پاسخ، آنچنانی که ملاحضه می‌فرمایید؛ هوشمندی یا روح القدس، البته قائل به فرشتگان نیستند اینگونه گفتند که هم مسیحیت را جذب کنند با واژه‌ی روح القدس برای مسلمین هم جبرئیل را می گویند، به زبان فیزیکی هم از هوشمندی صحبت می‌کنند.

خداوند اینگونه می گویند که جواب می‌دهد. این اتّصال یک مقاومتی را در پِی دارد. اگر اشتیاق زایدالوصف داشته باشد کسی مثل طاهری یا مُضطر بشود از همه جا قطع امید کند، برای او اتّصال فردی رخ می‌دهد. خود او گفته است که حالا به آن می‌رسیم. می‌گوید: منشأ همه اتّصالات جمعی این اتّصال فردی است؛ یعنی همه مدیون من هستند. کل بشریت. کسی اگر بخواهد اتّصال جمعی برقرار کند تا کسی که اتّصال فردی را گرفته، یعنی طاهری و یا مسترها که از بنیان گذار این فرقه گرفته‌اند، اگر آن‌ها نباشند چنین اتّصال جمعی برای بشریت رخ نخواهد داد و او در دهم آبان سال ۵۷ مدّعی است که در اثر پرسش‌های زیادی که داشته است وصل شده است به چیزی بنام اینترنت کیهانی. يعنی در واقع اگر به این فرقه کیهانی می گویند بخاطر این است که او وصل شده است به چیزی به نام اینترنت کیهانی و همه ی علوم را نظراً و عملاً دریافت کرده است، علومی که حتّی غیر مرتبط با عرفان هستند و البته این شهودات را بعد از اینکه فرقه‌اش را ساخته است آمده و به دروغ بنیان گذاری کرده و به هر حال این مسائل را ساخته است. پس این در مورد اتّصال فردی. اگر اجازه بفرمائید به اتّصال جمعی هم بپردازیم.

آقای پیشاهنگ: بفرمایید.

حجت الاسلام شمشیری: خُب اتّصال جمعی چیست؟ می گویند که رابطه‌ای است بین بنده و خدا که به‌واسطه ی هر فردی که صاحب این روزی اسمانی است، یعنی همان اتصال فردی برقرار می‌شود. اینجا به دروغ می گویند که بنابراین اتّصال جمعی اعتباری است که خداوند برای وحدت بین انسان‌ها قائل شده است! خب کجا قائل شده است خداوند!؟ چه سند و مدرکی بر این دارید!؟ یک آیه‌هایی را می آیند استناد می‌کنند که به آن خواهیم پرداخت ان شاالله و آنجا تفسیر به رأی می‌کنند. اصلاً در نگاه این‌ها نجات، جمعی است در عرفان حلقه. ما نجاتِ فردی در واقع نداریم.

آقای پیشاهنگ: این با «یدالله مع الجماعه» چه فرقی دارد که در دیدگاه در واقع اسلامی هست که ما در ادعیه و اینها اتفاقاً می گوییم که اگر دعا جمعی هم خوانده شود می‌تواند برکات بیشتری داشته باشد، چه تفاوتی می‌توانیم بین این دو قائل بشویم؛ حالا کسی ممکنه این به ذهنش بیاید که این اتفاقاً با آموزه‌های اسلامی همخوانی دارد.

حجت الاسلام شمشیری: بله. یدالله مع الجماعه، وام دار یک اتّصال فردی و کسی نیست که این را تفویض کند، یعنی اگر کسی بخواهد این روش بنیان گذار این فرقه را بررسی کند از راه کتاب یا نوشته و اینها نیست حتماً باید زانو بزند مقابل این‌ها و تسلیم بشود؛ بعد سوگند نامه هم از او بگیرند، پول هم از او بگیرند. چند قطعه عکس هم از او بگیرند. بعد تفویض کنند لایه را. یعنی تفویضی است. اختیار ما این جا نقشی ندارد به جز آن لحظه‌ای که می‌رویم و مطالبه‌ی این عرفان را از آن‌ها داریم و آن چیزی که این به قول معروف ارتباط جمعی را می‌شکند همین اتّصال فردی است که حالا در این شکل می‌توانیم بیشتر توضیح بدهیم. این جا اشاره می‌کنند. ما اتّصال فردی را شکلش را دیدیم که یک فلشی بود به سمت خداوند و هوشمندی بود. این جا اتّصال جمعی است که وام دار این جا می‌بینیم. من، تو -این تو مَستر عرفان حلقه است، در واقع مربی عرفان حلقه است. – یک حلقه‌ی سه نفره را و بعد خدا هم عضو چهارم می‌شود که بایستی در مورد معیّت صحبت کنیم که معیّت این جا چیست؟ و بنیان گذار این فرقه اصلاً نفهمیده است و متوجّه نشده است و اشتباه برداشت کرده است معیّت را.

می گویند که یک حلقه‌ای تشکیل می‌شود با چهار عضو. یک فرادرمانگیر یعنی کسی که بیمار است یا کسی که می‌خواهد عارف شود و همه هم بیمار هستند در این فرقه. تا این موجودات از آن‌ها کنار نروند و بینش آن‌ها تغییری نکند به عرفان نمی‌رسند. پس یک عضو انسانی دارد. گاهی این عضو انسانی بَدل می‌شود به یک عضو حیوانی یا گیاهی. یعنی به حیوانات هم اتّصال می‌دهند. حتّی مدّعی هستند به بتن آرمه هم اتّصال داده‌اند و تقویت شده. مدعی هستند دست قطع شده را این‌ها به او اتّصال داده‌اند و رشد کرده. یعنی همیشه عضو انسانی نیست. آن فرادرمانگیر ممکن است یک گیاه یا یک حیوان یا حتّی یک جماد باشد و بعد مَستر عرفان حلقه را داریم که پول می‌گیرد از این‌ها باز، تا این‌ها را وصل بکند. این‌ها را متّصل می‌کند این مَستر، بیمار را متّصل می‌کند به جبرائیل یا مَلَک شبکه‌ی شعور کیهانی که همان قانون و قوانین و اعداد هستند. این‌ها مثل فیثاغوریان که قائل به تناسخ بودند این‌ها هم قائل به تناسخ هستند و عدد هم بین این‌ها و قوانین هم مشترک است. به مثابه فیثاغوریان و بعد نفر چهارم می‌شود خداوند تبارک و تعالی و رحمت الهی که همان عشق الهی است در این حلقه جاری می‌شود. فرد در کَسری از ثانیه، عارف می‌شود و طبیب هم می‌شود و خودش هم اگر بیماری داشته باشد درمان می‌شود.

 ویدئوهایی را خود آنها ساخته‌اند و در اینترنت منتشر کرده‌اند که یک خانمی وجود دارد، بعد از او می‌پرسند که اسم شما چیست؟ می‌گوید که احمد، احمد آقا. روحیات پسرانه دارد این خانم. بعد یک اتّصال به او می‌دهند. او رنگ‌ها و نورهایی را می‌بیند. چند ثانیه‌ی بعد او روحیاتش دخترانه می‌شود و به شکل طبیعی و نُرمال یک خانم رفتار می‌کند. این چنین ویدئوهایی در اینترنت خود آن‌ها منتشر کرده‌اند که بتوانند یک جذبی را داشته باشند. این هم اتّصال مدام هست که در تصویر می‌بینند بینندگان عزیز. خود آن‌ها هم گفته‌اند یک نوع ارتقای کیفی است. در کنار آن دو نوع اتّصال نیست. نتیجه‌ی آن دو اتّصال است که خودشان هم می گویند که اگر کسی محور وجودی او بر اساس این اتّصال هماهنگ بشود دائم الاتّصال می‌شود. کسانی هم که کم اتّصال بگیرند لابُد کاهِل الاتّصال هستند. پس این اتّصال‌ها عرفانی و درمانی است. حالا باز می‌توانیم اگر سوالی داشتند بینندگان در این مورد برای سنجش این اتّصالات، این را هم پاسخ بدهیم.

آقای پیشاهنگ: حالا اتفاقاً من فکر می‌کنم که بینندگان ما بعضی‌هایشان ممکن است با این جریانات متصل بوده باشند، ارتباط داشته باشند، حالا اتّصال نمی‌دانم طبق آن تعریف، نمی‌دانم متّصل شده‌اند یا نه.

حجت الاسلام شمشیری: بله.

آقای پیشاهنگ: خوب است که اتفاقاً بیایند روی خط و بگویند از اتّصالشان، از حالات اتّصال، یا اگر در اطرافیانشان فردی را دیده اند که متّصل شده و خُب ببینیم چه اتفاقی افتاده.

حجت الاسلام شمشیری: بله.

آقای پیشاهنگ: یک سوالی فقط من اینجا فکر می‌کنم که در ذهن شاید شکل گرفته باشد در بحث تعریف اتّصال که ابتدائاً فرمودید که آیا تعریف اتّصال خیلی مبهم گویی شده. فکر نمی‌کنید این مبهم گویی برای پنهان کردن چیزی باشد، چون یک ادّعایی هم کرده‌اند که این ابزاری نیست. شاید ابزاری هست. یک ابزارآلاتی وجود دارد ولی می‌خواهند پنهانش کنند بنابراین ادّعای بی ابزاری می‌کنند و بعد مبهم هم از کنارش عبور می‌کنند. همچنین در واقع شک و شبهه‌ای آیا جا دارد اینجا در واقع به آن فکر کنیم یا نه؟

حجت الاسلام شمشیری: بله، این مخفی کاری‌ها و این ابهام و این اجمال گویی ها برای این است که ماهیّت این اتّصال پنهان بشود. ما در این نمودار می‌توانیم این را بررسی کنیم. بزرگ‌ترین سوالی که برای مردم و حتّی برای منتقدین عرفان حلقه وجود دارد بعد از این که می گویند عرفان حلقه چیست اصلاً، ماهیتش چیست؟ می گوییم ماهیتش عرفان است و درمان به واسطه یک سری اتّصالات. یعنی یک شِبه عرفان و شبه درمان. بعد سؤال بعدی این است که آیا این‌ها درمان هم می‌کنند یا با این اتصالات فرد هم عارف می‌شود؟ این که با سؤال حضرت عالی مرتبط است را من می‌خواهم در چند دقیقه خیلی کوتاه ان شالله پاسخ بدهم. این خیلی سؤال مهمی است برای بینندگان عزیز. ببینید ما اگر بخواهیم این اتّصالات را که عرفانی و درمانی است، یعنی فرد را درمان می‌کند و به عرفان هم می‌رساند، بررسی کنیم، در باب عرفان بایستی با قرآن و عترت بسنجیم، با عقل هم منافاتی نداشته باشد که ما در برنامه‌های قبل بررسی کردیم با قرآن و عترت نمی‌خواند، با حرف‌های خودشان هم تناقص داشت. با عقل هم سازگاری نداشت. پس این را حالا فاکتور می‌گیریم.

در بُعد درمانشان بیشتر سؤال است. به راحتی ما اثبات کردیم عرفانشان اسلامی نیست. در باب درمان بایستی آن‌ها اثبات علمی بکنند و کارایی عملی‌اش را هم ثابت بکنند. بگویند که طبق فلان تحقیقات دانشگاه‌های معتبر این اثبات شده است. عملاً هم ما ۵۰ نفر را مثلاً می‌آوریم و این ۵۰ نفر پرونده‌شان مشخص است، اتّصال می‌گیرند، پرونده‌شان باز مشخص است که درمان شده­اند. این می‌شود یک روش عملی. اما آنها آیا ببینیم چنین کاری را انجام می­دهند؟ در این نمودار می‌خواهیم بطلان روش­های درمانی حلقه را بررسی کنیم، اولاً قابلیت اثبات علمی ندارد، در داخل کشور نتوانسته‌اند، در خارج از کشور هم می‌گفتند که حاکمیت در ایران مانع است، خُب شما که خارج از کشور هستید چرا تا حالا نتوانسته­اید کاری را انجام بدهید؟! این خودش بالاترین دلیل است که در آنجا که آزاد هست به گفته­ی خودشان، نتوانسته­اند کاری کنند. وقتی نمی­توانند اثبات علمی کنند به جایش ادعاهای خُنَکِ درمانی دارند. مثلاً می‌گویند که ما به بتن اتّصال داده­ایم و یا اینجا در صفحه ی صد بیست و دوم انسان از منظری دیگر، می­گویند که ما حتّی قطع عضو را هم پیوند می­زنیم به واسطه‌ی اتّصال، چیزی که پزشکان نتوانسته­اند. یا حتّی جای دیگری از این سخن گفته­اند اینجا دوستان عزیز می­توانند ببینند، که ما به بتن اتّصال داده­ایم و بتن مستحکم شده. یعنی خُب دیدن کسی با آنها مقابله نمی‌کند هر چیزی را دیگر دارند مطرح می‌کنند.

آقای پیشاهنگ: ادّعا می‌کنند.

حجت الاسلام شمشیری: بله. خُب پس ادعا دارند به جای این و رو آورده­اند به هوچی­گری و تبلیغات، کانال­های بسیاری دارند، فضاهای مجازی بسیاری دارند، در رسانه­ها تبلیغاتی را انجام می­دهند، که کسی وقتی می‌خواهد در مورد عرفان حلقه تحقیق کند با یکسری ادعا­های عجیب و شهادت­نامه­های عجیب و به دروغ روبرو می­شود آن فرد.

آقای پیشاهنگ: در این شبکه­های مجازی که گفتید، یک بحثی هست در مورد آقای مطهری، شهید مطهری که ادّعا کرده­اند حالا ایشان هم انگار یا تأیید کرده! و یا نمی­دانم تبیین کرده عرفان حلقه را!! این را شما مشاهده کرده­اید؟

حجت الاسلام شمشیری: بله، متاسفانه خُب اینها به مناسبت هفته­ی معلم و روز معلم آمده­اند و یکسری مسائل را دارند مطرح می‌کنند در مورد شهید مطهری بزرگوار. البته ما پاسخ داد­ایم ولی آنها پافشاریِ خودشان را دارند. آن‌ها در یک بحثی که دارند به نام­«بی­نامیِ خداوند» قائل هستند شما اگر نام برای خدا بگذارید بُت پرست هستید. دوستان اگر اینجا ببینند این اتفاقاً خیلی سؤال به‌جایی بود. بنیان گذار این فرقه در دوره‌ی ششم مطرح می‌کند که ما دیگر به حدّی رسیده ایم که نباید برای خدا نام بگذاریم اگر برای خدا نام بگذاریم بُت پرست هستیم. و اینجا مطرح می‌کند که، ده سال پیش من نمی‌توانستم این حرفها را بزنم، حالا می‌توانیم این حرف‌ها را مطرح کنیم، ما تعجب خواهیم کرد که یک زمانی در مقابل یک بت ساعت­ها گریه و زاری می­کردیم و التماس می‌کردیم، فرقی نمی‌کند آنها ما بودیم. چرا؟ چون می‌گفتیم خدای رحمان و خدای رحیم. در این فرقه نبایستی بر خدا نام نهاد، بایستی گفت خدا هیچ­قطبی و عدم است، عدم نه به معنای نیستی، عدم به معنایی که نباید نام بگذاریم. در صورتی که عدم، هیچ­قطبی، به نام­بی­نام او، که در ابتدای کتاب‌هایشان می‌آید این‌ها هم خودشان یک نام هستند. و این به ذهنشان نرسیده است.

آقای پیشاهنگ: البته در کتاب‌های آموزشی‌شان هم اتفاقاً از نام خدا، خدا، الله، این‌ها هم نام هست دیگر همین الان در فرم هایی که دیدیم

حجت الاسلام شمشیری: بله، دقیقاً.

آقای پیشاهنگ: نام‌هایی که دیدیم از کلمه الله استفاده شده است از کلمه خدا استفاده شده است.

 حجت الاسلام شمشیری: آن را پاسخ می‌دهند که ما نمی‌توانیم ابتدای کار، این‌ها به مثابه کودکان هستند این شاگردان ما، ما اگر از رحمانیت و رحیمیت خداوند هم حرف می زنیم مجبور هستیم ولی درترم شش که به ذهن­ ِ­بی ذهنی می‌رسیم همه چیز را باید از ذهنتان خارج کنید، و برای خدا هم نبایستی نام بنهید. ریشه‌ی این انحراف هم این است که توحید ذات و توحید صفات را متوجّه نشده اند، و مقام ذاتی که در عرفان اسلامی مطرح می‌شود، بعد بحث لاحد و لارسم را متوجه نشده است، یعنی آمده است که اسلامی‌سازی کند آن کتاب‌ها را خوانده، برداشت خودش را مطرح کرده آن هم به شدیدترین نوع افراط. این جمله‌ی شهید مطهری است که در کانال‌هایشان مطرح می‌کنند در اصول فلسفه و روش رئالیسم به مناسبت روز معلم. از امروز هم آغاز کرده‌اند و منتشر می‌کنند قبل این هم منتشر کرده‌اند. می گویند که مرحوم مطهری در تعلیقیه ای که بر سخنان استاد بزرگوارشان مرحوم علامه رضوان الله علیه مطرح کرده است، گفته است ما به هیچ وجه صفتی از صفات خداوند را به آن راه نداریم. می‌خواهیم این جمله را که بینندگان عزیز هم می‌بینند بررسی کنیم و اتفاقاً جواب محکم مرحوم استاد مطهری را به این‌ها ما بدهیم. ببینید این اصول فلسفه و روش رئالیسم است، جلد اول، جلد پنجم، می‌بینید، در آن جا پاورقی مرحوم مطهری در بحث خدای هستی همه‌ی کمالات هستی را دارد، شروع می‌کند بحث را مطرح می‌کند که صفات خداوند، بحث از صفات خداوند است که خداوند را چگونه توصیف کنیم و بعد در صفحه‌ی بعد سه نظریه را مطرح می‌کنند.

نظریه‌ی اوّل این است که برخی دانشمندان مثل اهل تعطیل می گویند خدا را باید تنزیه کرد، نبایستی به خدا صفاتی را داد. شهید مطهری دارد این جا بررسی می‌کند نظریه‌ی اول را که این جمله را می‌آورد، همین که این‌ها به آن استناد می‌کنند. پس ما به هیچ صفتی از صفات خداوند راه نداریم، نظر چه کسانی را دارد می‌گوید؟ اهل تعطیل را. و بعد اینجا ادامه می‌دهد، می‌گوید افرادی که چنین نظری دارند، یعنی صاحبان گزینه ی اول. بعد نظریه‌ی دوم را مطرح می‌کند و سپس نظریه‌ی سوم را مطرح می‌کند. پس شهید مطهری نقل قول دارد می‌کند از کسانی که صاحب این نظریه هستند یعنی اهل تعطیل، و بعد اتفاقاً نتیجه گیری می‌کند در ضمن یک روایتی که: بدیهی است که مفاد این جواب این نیست که هیچکس حق ندارد خداوند را به هیچ وجه توصیف کند. یعنی چیزی که عرفان حلقه می‌گوید. اتفاقاً پاسخ زیبای استاد مطهری، اینجوری نیست که نشود خدا را توصیف کرد بلکه قرآن راهی بین نفی و تعطیل از یک طرف و تشبیه از طرف دیگر انتخاب کرده و افرادِ ناوارد در این امور وارد نشوند. یعنی عرفان حلقه‌ای‌ها. خیلی جواب خوبی داد مرحوم مطهری. مثل آن سری که تماس گرفتند حلقه‌ای‌ها و استناد کردند آقای کارشناس از کتاب انسان و معرفت شما سندی نیاورید. این کتاب را آقای طاهری رد کرده است. بعد دیدیم [که] در ارمنستان قبل از دستگیریشان با آن عکس گرفته با آن کتاب. بعد در گزارش‌ها و دفاعیاتش در زندان گفته است این کتاب من نیست. خُب چرا با آن عکس انداخته ای اگر کتاب شما نیست؟ این جا هم می‌خواستند تحریف کنند گفتار شهید مطهری را که پاسخ گرفتند به نظرم و خلاف نظرشان را مطرح کرد شهید مطهری رضوان الله علیه.

آقای پیشاهنگ: بسیار عالی تشکر جناب آقای کاشانی. تشکر می‌کنیم از شما بینندگان عزیز شبکه ی جهانی ولایت که تا این لحظه بیننده ی برنامه ی ناگفته‌های ادیان بودید. یک کلیپی داریم، میان برنامه با همدیگر ببینیم در خصوص حالا مرتبط هست با همین بحث عرفان حلقه و ارتباطشان با ابلیس و اجنّه و شیاطین. ببینیم نگاه آن‌ها به ابلیس چه هست تا بعد بحث‌های بیشتری را هم اگر فرصت شود داشته باشیم. در همین فاصله هم از شما دعوت می‌کنم تا با برنامه ی خودتان تماس بگیرید. سؤالاتتان را مطرح کنید یا اگر دیدگاه یا نظر خاص یا حتّی دفاع از عرفان حلقه دارید مطرح کنید ما در خدمت شما هستیم. ان شاءالله گفتگوی خوبی بتوانیم با شما بینندگان عزیز داشته باشیم. در خدمت شمائیم.

آقای پیشاهنگ: سلام دوباره دارم خدمت شما بینندگان عزیز برنامه‌ی ناگفته‌های ادیان. این کلیپی که با هم دیدیم را اگر توجّه کرده باشید آقای طاهری ابلیس را درواقع به نوعی طراح هستی معرفی می‌کند در حالی که از اولیه‌ترین آموزه‌های ادیان الهی و از جمله دین اسلام و باور شیعه این هست که طراح هستی حضرت باری تعالی است و خُب این اولین درواقع لغزشگاه شرک و کفر به حساب می‌آید که خُب حالا اینها باید ثابت بکنند چه طور در دام شرک و کفر نیفتاده‌اند با این انحراف فاحش. تماسی دارند بینندگان عزیزمان من درواقع خوش آمد می گویم به بینندگانی که تماس گرفتند و صحبت دوستان عزیز را با همدیگر می‌شنویم. خانم طباطبایی از کرج سلام علیکم.

خانم طباطبایی: سلام عرض می‌کنم.

 آقای پیشاهنگ: سلام.

 خانم طباطبایی: خدمت شما و وقت بخیر می گویم به کارشناس محترم برنامه‌تان.

 آقای پیشاهنگ: ممنون، متشکر، بفرمائید در خدمتتان هستیم خانم طباطبایی.

خانم طباطبایی: من ممنون می‌شوم درباره‌ی نظریه‌ی عرفان حلقه در مورد جهان‌های تک قطبی، هیچ قطبی یا دو قطبی یک توضیحاتی داده بشود و اگر امکان دارد بگویند که اشکالات این جهان در چیست؟

آقای پیشاهنگ: بسیار خُب همین سؤال، سوالتان همین است؟

خانم طباطبایی: بله همین را، فقط می‌خواستم اگر می‌شود یک توضیحی داده بشود به خصوص راجع به اینکه اشکالات این جهان‌ها یعنی جهان تک قطبی، هیچ قطبی یا دو قطبی اشکالاتشان در چیست و اینکه نظریه‌ی عرفان حلقه، عرفان حلقه نظرش چیست چه می‌گوید راجع به این سه قطب؟

آقای پیشاهنگ: بسیار خُب. ان شاالله بعد از درواقع تماس‌ها منتظر از خود گیرنده‌تان در واقع جوابتان را کارشناس محترم خواهند داد. خانم اللهیاری از تهران، سلام علیکم.

آقای اللهیاری: سلام علیکم، رضا اللهیاری هستم حالتان خوب است؟

آقای پیشاهنگ: ممنون، متشکر، سلامت باشید. ممنون که تماس گرفتید.

آقای اللهیاری: خواهش می‌کنم، زنده باشید، خیلی ممنون از برنامه خوبتان. سلام عرض می‌کنم خدمت شما مجری محترم و کارشناس محترم، جناب استاد شمشیری مدیر فعّال انجمن نجات از حلقه. خدمت شما عرض کنم که من خودم قبلاً یکی از شاگردان آقای طاهری بودم و خداوند کمک کرد و توانستم نجات پیدا کنم، یعنی در حال حاضر جزء نجات یافتگان هستم.

آقای پیشاهنگ: خدا را شکر می‌کنیم برای این اتفاق.

آقای اللهیاری: زنده باشید، خدمت شما عرض کنم که اطرافیان بنده، حالا از دوستان خانوادگی بگیرید تا اقوام، یک چند تایی هستند که وارد این فرقه شده‌اند و متأسفانه دست از همه چیز کشیده‌اند، یعنی نماز تعطیل شده، زیارت تعطیل شده، توسل به اولیاء و انبیاء را ابداً قبول ندارند و آن را شرک می‌دانند و متأسفانه این رنجی شده برای دل من که می‌بینم و کاری هم نمی‌توانم انجام بدهم. ان شااللَّه که خداوند همه‌ی حلقه‌ای‌ها را نجات بدهد از این فرقه‌ی خطرناک واقعاً.

آقای پیشاهنگ: ان شااللَّه، ان شااللَّه.

آقای اللهیاری: خدمت شما عرض کنم که، خُب من در منزل‌های اینها رفت و آمد دارم حالا بعضی‌هایشان هم مستر هستند. هفته‌ی قبل موردی مطرح شد که استاد شمشیری هم فرمودند، در رابطه با منعِ نصب تابلوهای قرآنی به دیوار منزل‌هایشان، که در عرفان حلقه خیلی تأکید می‌شود. می گویند این رو بگذارید خُب به هر حال، نمی‌دانم حفاظ ندارد و جن جذب می‌کند و اثر منفی بر شما می‌گذارد، حالا در کنارش می‌آیند آن پایان نامه‌هایشان را بر دیوار می‌زنند آرم حلقه را می‌زنند و حتّی متأسفانه یکی از اقوام عکس آقای طاهری را قاب کرده و روی شومینه‌ی پذیرایی خانه‌شان گذاشته ولی خُب از آیات قرآن فراری هستند، حالا چند روز پیش من داخل اینترنت به قول معروف یک گشتی زدم، ببینم جریان چیست؟ چون ما می‌بینیم که خیلی از نظرات این فرقه، آقای طاهری، نزدیک به فرقه‌ی ضاله‌ی وهّابیت است. خدمت شما عرض کنم که سایتی که سرچ می‌کردم، سایت ادیان نِت بود. ادیان نِت دات کام دیدم که یکی از این مفتی‌های پلید وهّابیت به نام شیخ محمد صالح العثیمین (با ث سه نقطه) درفتوایی گفته بسیاری از افراد، آیات قرآن را بر تابلو نوشته، در منازل خود نصب می‌کنند. این کار بدعت است. از همه ی کسانی که آیات قرآن را به دیوار نصب کرده‌اند می‌خواهم از این کار ناپسند خودداری کنند. این فتوای شیطانی در المجموع الثنی من فتاوی فضیله الشیخ محمد بن الصالح العثیمین جلد یک…

آقای پیشاهنگ: صالح العثیمین هست، آقا رضا.

آقا رضا: بله ببخشید.

آقای پیشاهنگ: بله، بله.

آقا رضا: فرمودید عثیمین؟

آقای پیشاهنگ: صالح العثیمین، بله.

آقا رضا: العثیمین. بله عذر می‌خواهم صفحه 200 و 201. این آمده. من دیدم که حالا دیدم برایم جالب بود. این نظریه طاهری را هم می‌بینیم که در فرقه‌ی ضاله وهابیت هست، یعنی طاهری گویا نگاه کرده هر جا که ضد سیره و سنّت پیغمبر اسلام واهل بیت نظری داده شده را ایشان اخذ کرده و آمده آموزش داده به شاگردان خودش. خیلی ممنون من می‌خواستم این را مطرح کنم و استاد شمشیری در این رابطه توضیحاتی را بفرمایند که در سایت انجمن نجات من دیدم که امام صادق فرموده بودند که آیه الکرسی را روی دیوار منزلتان نصب کنید تا از شر شیطان دور بمانید. می‌خواستم در این رابطه توضیحی استاد بفرمایند.

آقای پیشاهنگ: بله. خیلی ممنون از توضیحاتتان.

آقا رضا: خواهش می‌کنم. خیلی ممنون از سایت خوبتان. خیلی‌ها به خاطر این حلقه آمدند این سایت را دیده، این کانال شما را دیدند و شبکه جهانی را دیدند و مطالب دیگری را هم یاد گرفتند. واقعاً از شما تشکر می‌کنم که به این فرقه‌ی ضاله وخطرناک پرداختید، دست شما درد نکند.

آقای پیشاهنگ: خواهش می‌کنم. انجام وظیفه بود. به هرحال روشنگری و در واقع نجات از دیدگاه‌ها واندیشه های باطل از وظایف علمای دین است و شبکه‌ی جهانی ولایت هم در واقع این وظیفه را بر دوش خودش می‌داند که به کمک علمای دین بیاید در این موضوع و ان شاالله که مورد لطف و نظر و قبول حضرت باری تعالی واهل بیت عصمت و طهارت قرار گرفته باشد. از این که آقا رضا تماس گرفتید تشکر می‌کنم این موضوع را ان شاالله آقای شمشیری توضیح کافی خواهند داد در خصوص آن.

حجت الاسلام شمشیری: خواهش می‌کنم.

آقای پیشاهنگ: حالا یک روایتی هم من حالا الان خاطرم آمد، این را هم به آن روایت آقا رضا می‌شود اضافه کرد که امیر المومنین علیه السلام هم فرمودند اتفاقاً که قرآن بخوانید در خانه‌هایتان که در خانه‌هایی که قرآن خوانده بشود در واقع شیاطین از آن خانه‌ها دور خواهند شد. این هم حالا باز دوباره بینندگان به آن فکر بکنند که چرا در خانه‌های عرفان حلقه‌ای‌ها نباید قرآن خوانده شود؟ تلفن دیگری داریم از شهر کرج سلام می­کنم به کرجی­های عزیز و خانم معدنی ­پور.

خانم معدنی ­پور: سلام عرض می­کنم خدمت شما و کارشناس برنامه، تشکر می‌کنم از برنامه خوبتان. چون در اطراف ما افرادی از حلقه بودند که برنامه‌ی شما باعث شد که ما بتوانیم با آنها مقابله کنیم و تغذیه بشویم در واقع و اینکه آن را قطع نکنید چون واقعاً برنامه‌تان مفید است و سعی کنید ادامه‌اش بدهید.

آقای پیشاهنگ: ان شاالله.

خانم معدنی­ پور: و سؤال اصلی­ام این است که آیا بنیان گذار این فرقه واقعاً مدرکی دالِّ بر دکترا یا مهندسی که به او می­گویند دارد یا نه؟ چون در این زمینه ما نمی‌دانیم واقعاً، موافقین می‌گویند دارد و مخالفین می‌گویند ندارد و باز هم تشکر از برنامه خوبتان و این که یک خواهشی از مجری محترم دارم که اجازه بدهند کارشناس برنامه بیشتر پاسخگوی سؤالات مردم باشند. چون ما بیشتر نیازمند صحبت‌های ایشان هستیم. باز هم ممنون و سپاسگزار از برنامه‌ی خوبتان.

آقای پیشاهنگ: ممنون از این تماسی که داشتید و از نقدها و پیشنهاداتی که داشتید برای بهتر شدن برنامه حتماً استقبال می‌کنیم، خیلی ممنون هستیم از خانم معدنی پور و سایر عزیزانی که تماس گرفته­اند. آقای شمشیری برویم به ترتیب پاسخگوی تماس‌های دوستان باشیم، البته من همچنان چون وقت هم فکر می­کنم هنوز تا حدودی داریم دوستان اگر عزیزانی که بینندگان عزیز که تماس بگیرند ان شاء الله اتاق فرمان وصل خواهند کرد ما همچنان باز منتظر تماس­های بیشتر شما عزیزان هستیم. خُب آقای شمشیری، خانم طباطبایی را اگر خاطرتان باشد در خصوص جهان‌های تک قطبی، هیچ قطبی و دوقطبی پرسیده بودند که دیدگاه عرفان حلقه در باره ی این جهان ها چیست؟ اصلا چه تعریفی از این جهان‌ها دارند و به چه معنی هست اینها؟

حجت الاسلام شمشیری: بله، در این شکل اگر بینندگان عزیز ملاحظه بفرمایند آن‌ها قائل به سه جهان اصلی هستند. جهان هیچ قطبی. جهان تک قطبی، یعنی جهان‌های تک قطبی که خوشان باز سه تا هستند. این یک، این دو، و این سه. و یک جهان هیچ قطبی. آن‌ها درمورد این سه جهان صحبت کرده‌اند، توضیح داده‌اند در جاهایی دیگر که جهان هیچ قطبی تنها حقیقت مطلق است. این جهان‌ها سایه‌ی این جهان‌ هستند. البته این سایه و مجازی باز نیست که در عرفان اسلامی مطرح است. اگر ما اینجا نقد می‌کنیم، منتقد عرفان اسلامی نیستیم و بینندگان عزیز این مدّ نظرشان باشند اتفاقاً این‌ها می روند دست روی مشابهاتی می‌گذارند که بتوانند نفوذ پیدا کنند. در عرفان اسلامی چنین مسائلی وجود ندارد. از ابن عربی به عنوان پدر علم عرفان نظری گرفته که تا به زمان ما هیچ کسی چنین مسائلی را مطرح نکرده است به این طریق.

یک جهان هیچ قطبی وجود دارد که مختصّ الله تبارک و تعالی است و آنان می گویند خدا را نباید وصف کنید، خدا را نمی‌شود شناخت نه ذات خداوند را. خُب همه‌ی مسلمین می گویند ذات خدا قابل شناخت نیست. آن‌ها می گویند مطلقاً خداوند را نمی‌شود شناخت که این مرتبط است به جهان هیچ قطبی. یک جهان تک قطبی داریم که جهانی است که وصف می‌شود اما بُعد مکان و زمان ندارد. و یک جهان دو قطبی‌هم داریم که مطابق با این کلیپی که پخش شد خالق او و طراح او ابلیس است و شیاطین کَثرات ابلیس هستند. این سه جهان هستند، مهم‌ترین اشکالی که بر این سه جهان وجود دارد [این است که] اصلاً این‌ها خرافی هستند که بشود آنها را نقد کرد. برای نمونه اگر حتّی بپذیریم که اثر تخیّلات آقای طاهری نیست ما در قرآن می‌بینیم که خداوند خالق همه چیز است اما در عرفان حلقه جهان دو قطبی را ابلیّس خلق کرده یا نهایتاً شعور مثبت کیهانی. خُب این یک انحراف واضح است در خود چرخه‌ هم که وارد می‌شویم شاید پنجاه جلسه وقت نیاز است که چرخه را، همین جهان دو قطبی را نقد کنیم برای نمونه انسان خدا بوده است از خدا جدا می‌شود می‌آید دوباره انتهای چرخه به خدا می‌رسد؛ برای نمونه پرسش کننده‌ای نیست در درون خود انسان سؤال تولید می‌شود، کسی عذاب نمی‌کند انسان را خُب اینها همه مختصّ به این چرخه‌ی جهان دو قطبی است صدها اشکال اساسی در این چرخه وجود دارد.

آقای پیشاهنگ: نسبت این جهان‌ها با هم دیگر چگونه است؟ یعنی در کنار همدیگر در موازات همدیگر هستند حالا در دیدگاه باطل عرفان حلقه‌ای‌ها؟

حجت الاسلام شمشیری: می گویند که سایه‌ی هم هستند یعنی این‌ها اصلاً وجود خارجی هم ندارند من و شما که الان اینجا نشستیم و حلقه‌ای‌ها که می‌خواهند خدا شوند، آخرش معلوم نیست خدا هستند یا می‌خواهند خدا شوند؟ الان واقعیت دارد این جهان یا نه؟ می گویند واقعیتی هم ندارد اینها همه مجاز و این‌ها همه سایه هستند چند تا استدلال فیزیک کوانتومی هم می‌آورند که اهل فیزیک حتّی کسانی که آتئیست بودند، پاره‌ای از دانشمندان علم فیزیک یکیشان هم ایرانی است گفته است که اینها اصلا تخیّلات است چنین چیزی ما در فیزیک نداریم آن فرد حتی خداباور هم نیست یک آتئیست خداناباور فیزیکدان است او هم اینها را تخیلات دانسته است یعنی تنها مسلمین با اینها مشکل ندارند اینها می گویند که سایه‌ی هم هستند یعنی جهان هیچ قطبی، تک قطبی و دو قطبی از پایین به بالا این‌ها سایه‌ی هم هستند و نسبت به هم حقیقت و مجاز می‌شوند. خود هیچ قطبی هم نسبت به خداوند و شبکه ی شعور هم نسبت به خداوند مجاز اندر مجاز است. حقیقت مطلق فقط خداوند است درست است تشابهی با عرفان اسلامی دارند.

آقای پیشاهنگ: انتهایش برخی از تعابیر شبیه تعابیر عرفان اسلامی است اما این برداشت چیزی نیست که در عرفان اسلام باشد.

حجت الاسلام شمشیری: بله دقیقاً در عرفان اسلامی گفته نشده است که ما نیستیم و پاداش و

آقای پیشاهنگ: ما همه مجازیم

حجت الاسلام شمشیری: دقیقاً چنین چیزی و آن مجاز اسلامی با این مجاز فرق دارد این مجاز یعنی نیستی اصلاً.

آقای پیشاهنگ: درسته، بسیار خُب آقای الله یاری تماس گرفته بودند که خُب الحمدلله خدا را شکر از نجات یافتگان بودند نجات پیدا کردند سوالشان درواقع حالا سؤال نبود توضیح خواسته بودند درباره‌ی اینکه چه نسبتی می‌شود پیدا کرد بین آموزه‌های این‌ها در برخی از موارد مثل نصب آیات قرآن در خانه یا زیارت قبور با همین دیدگاه در نزد وهابیت؟

حجت الاسلام شمشیری: بله، در عرفان حلقه خُب صحبت کردیم که آیات را می‌گفتند به دیوار نزنید چون خیلی زشت است این کار آیات زشت می‌شود العیاذ بالله مثل چشمی می‌ماند که از کاسه‌ی سر جدا شده و می‌گفتند که جذب موجودات دارد، تشعشع منفی دارد حال آدم بد می‌شود به خاطر این کار، دچار کثرت می‌شود انسان در وهابیت هم این مسئله‌ هست اما عرفان حلقه به مراتب از وهابیت پا را فراتر گذاشته. برای نمونه در وهابیت اگر مخالفتی می‌شود خب می دانیم یک موجودات منجمدی هستند، جمود دارند علّت مخالفتشان فقط این است که چون رسول الله انجام نداده است ما هم انجام نمی‌دهیم در صورتی که از امام صادق علیه السلام روایت داریم که به‌هرحال عترت این کار را انجام می‌دادند یا اصلاً کار خلاف عقلی نیست. آنها اگر مخالفت می‌کنند اسم چندین نفر را هم آوردند در اینجا هم داریم که وهابیت اشاره می‌کنند که بله این کار برخی‌ها از آنها گفتند مکروه است از اهل سنت و خیلی‌ها از خود وهابی‌ها هم گفتند که بدعت است به خاطر اینکه ما ندیدیم اصحاب و شخص معظم رسول الله انجام بدهد اما عرفان حلقه فراتر از اینهاست و دلیل هم برای آن می‌آورد دلیل هم موجودات غیر ارگانیک است. این هم یک تشابه خوبی است من تشکر می‌کنم از آقای اللهیاری شاید اولین کسی هستند که این مسئله‌ را دارند به این نوع مطرح می‌کنند و به قول معروف از بین کسانی که این برنامه را می‌بینند خیلی خوب اشاره کردند من تشکر می‌کنم از ایشان.

آقای پیشاهنگ: بسیار سپاسگزاریم از بینندگان عزیز و همین طور آقا رضای الله یاری و خانم معدنی پور درباره‌ی مدرک آقای رضا طاهری پرسیدند خُب طرفدارانشان می گویند که ایشان بله مدرک دارند دکتری دارند حالا این احتمالاً فکر کنم احتمالا دکترایش هم از همان دکترایی باشد که گواهینامه می‌کنند و می‌زنند با آن اتّصال می‌گیرند درسته؟

حجت الاسلام شمشیری: بله، دقیقاً، ایشان مدارکی دارند از دانشگاه سوخت‌های فسیلی در باب عرفان. جالب است حالا دانشگاه سوخت‌های فسیلی ارمنستان. از زندان که آزاد می‌شوند بار اول می‌روند ارمنستان آنجا هم خُب کسانی که آشنایی دارند می‌دانند در ارمنستان این جوری است که یک مقداری کسی هزینه کند می‌تواند راحت دکتری بگیرد. خود این‌ها می گویند که دکتری افتخاری را ما قبول داریم اما غیر از این من امروز می‌خواهم یک مدرکی را حتماً ارائه بدهم که دیگر برای همیشه امیدوارم این حرفها را تعطیل کنند عرفان حلقه‌ای‌ها ما که قائل هستیم طبق تحقیقاتی که انجام دادیم و کارشناسان پرونده ایشان هم که در اینترنت هم اینها هست و این‌ها مطرح کردند گفتند ایشان دیپلم هم ندارد. خود ایشان در کتاب‌هایش، ابتدای کتابها را ببینید یا طرفدارانش نوشته‌اند دکتر محمد علی طاهری، مهندس محمد علی طاهری، یعنی هم مهندس است هم دکتر. ما وقتی می‌آییم به دفاعیات وکلای طاهری خُب این ها دیگر وکلای او هستند نمی‌توانند حرف اشتباهی بزنند، رجوع می‌کنیم آنها گفته‌اند که نه، دیپلم دارد مدّتی هم در دانشگاه آمریکایی خاورمیانه در ترکیه بوده است. یک درگیری سیاسی با استادش پیدا می‌کند. اخراجش می‌کنند. و می آید می‌رود در کار ماشین آلات صنعتی و آرد و قارچ و خوراک دام و اینها و بعد می‌آید فرقه سازی را راه می‌اندازد خود موکّلین طاهری یک آقا و یک خانم که موکّل ایشان هستند هر دوی آنها اشاره به این مطلب کرده‌اند در واقع اگر نظر وکلای ایشان را بپذیریم ایشان نهایت امر می‌تواند دیپلم داشته باشد و یک دانشجوی اخراجی است. یعنی هنر ایشان تنها این نیست که به دوربین مستند حلقه شیطان فقط لگد بزند در دانشگاه هم درگیری داشته است و اخراج شده است، مستندی اخیراً در شبکه‌ی سوم سیما پخش شد که ایشان پا شد و با لگد به دوربین ضربه زد و متلاشی کرد دوربین را آنجا هم درگیری داشته است یعنی این آدم خودش در فاز منفی بوده است با اعتبار ادبیات خودشان. پس این را دیگر نمی‌توانند از نام دکتر و مهندس برای او استفاده بکنند چرا که وکلای او اشاره کردند نهایتاً ایشان دیپلم دارد و دانشجوی اخراجی است.

آقای پیشاهنگ: آقای طاهری مگر دائم المتّصل نیست. چه طور در فاز منفی رفته است این را حالا حلقه‌ای‌های عزیز جواب بدهنداز این به بعد. (با خنده)

حجت الاسلام شمشیری: بله.

آقای پیشاهنگ: خیلی خُب در همین بحث، چه بحث مدرک، چه بحث جهان‌های دو قطبی و چه بحث در واقع تشابه آموزه‌هایشان با وهابیت اگر یک وقت از بینندگان این شبکه از در واقع پیروان عرفان حلقه یا مستر ها کسی هست خوشحال می‌شویم که بیاید توضیحاتی بدهد اگر یک وقت ما اشتباه کردیم از همین جا دعوت می‌کنیم که بیایند ما و سایر بینندگان را روشن بکنند ما استقبال می‌کنیم از دیدگاه‌هایشان که ما را هم از اشتباه احیاناً اگر اشتباه می‌کنیم در بیاورند اگر. موافق هستید ما منتظر هستیم.

حجت الاسلام شمشیری: بله. خیلی هم عالی می‌شود.

آقای پیشاهنگ: تا پایان برنامه که حالا دقایقی هم تا پایان برنامه فرصت هست من دعوت می‌کنم که حتماً تماس بگیرند در همین چند دقیقه‌ای که فرصت داریم تماس بگیرند. خُب آقای شمشیری عزیز تا ببینیم آیا از مسترها و پیروان عرفان حلقه کسی تماس می‌گیرد اگر توضیح دیگری دارید در باب من فکر می‌کنم چیزی که حالا چندین بار بحث شده و بحثش هم جذاب است. این دلیل حذف آموزه‌های دینی از داخل زندگی پیروان عرفان حلقه کمی شفاف‌تر برای ما بگویید.

حجت الاسلام شمشیری: بله حتماً. خُب ما بررسی کردیم البته بخش اندکی را من یک مقاله‌ای را در سایت انجمن نجات از حلقه وجود دارد که آن جا آموزه‌های دینی ترک شده در عرفان حلقه را پنجاه تای آن را توانستیم مطرح کنیم و پنجاه تای بعد را همان شاالله به زودی قرار خواهیم داد. اشاره کردیم که و بارها هم گفتیم چیزی از آموزه‌های دینی نیست که عرفان حلقه با آن درگیری نداشته باشد و نخواهد کنارش بزند. در واقع وقتی می آئیم تاریخچه‌ی زندگی این فرد را بررسی می‌کنیم که مدّتی در خارج از کشور بوده است مدّتی ژاپن بوده است. دو سال از او خبری نیست که کجا بوده است آیا آموزش‌هایی را دیده است برای مقابله‌ی با اسلام و دین و در ژاپن با جریانات نوظهور ریکی و این طور جریاناتی آشنا می‌شود همین انرژی دادنی که دارند از انرژی درمانی است. به هر حال وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که این‌ها صرفاً یک اشتباه نیست و این فرد دارد عامدانه با دین مقابله می‌کند و گفته است که من قبل از اینکه کلیپش را خود حلقه‌ای‌ها پخش کرده‌اند در شبکه‌هایشان که من قبل از اینکه وارد این مسیر بشوم انتظار برخورد را داشته‌ام و پیش آمده‌ام. خُب این یعنی چه؟ یعنی این فرد می‌دانسته است که یک اعتقاداتی دارد که یک عده‌ای هم با او مقابله خواهندکرد. یک اعتقادات شذّ و ندری دارد که در هیچ جا تا حالا کسی این حرف‌ها را نزده است و حتّی در مورد این آقای پیشاهنگ عزیز وقتی که ما اشکال وارد می‌کنیم که شما چرا اعتقاداتتان این گونه است و التقاطی است. از سایر ادیان و مرام‌هاست. می گویند که اتفاقاً این نشان دهنده این است که ما همه‌ی مکاتب را جمع کرده ائیم.

آقای پیشاهنگ: فکر می‌کنم این همان بحث مذهب اشتراکی است که حالا ان شالله در جلسات آینده به آن ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام شمشیری: دقیقاً. ان شاالله.

آقای پیشاهنگ: تا ببینیم چقدر می‌شود پیش برد در جلسه‌ی بعد. من دعوت می‌کنم از شما بینندگان عزیز که کمی در برخورد با امثال این عرفان‌ها وآموزه های آن‌ها بیشتر بیندیشید. خدا یار و نگهدارتان.

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. عجب دروغگویی هست این موسس حلقه های کیهانی؟؟؟!!! البته جا دارد بگویم موسس حلقه های شیطانی.
    چه قشنگ خودش را مهندس و دکتر جا زده؟!

  2. طاهری از یه طرف میگه عرفان حلقه به مدرک و جایگاه اجتماعی ربطی نداره و از یه طرف دیگه الکی میگه مهندسه !

  3. سلام. سوال خوبی کرده آقای مجری! آخه مگه میشه یه آدم عصبی،اهل دروغ، اهل خودکشی و…. دایم الاتصال باشه و استاد عرفان؟؟؟؟

  4. باید هم وهابی ها و حلقه ای ها با قرار گرفتن آیات قرآن در مقابل چشم مردم ، مخالفت کنند چون هرکس به هر صورت وهابی و نیز حلقه ای شود، گرفتار جن ها می شود و مسخ می گردد و در جهت خواست و رضای شیطان ،حرکت خواهد کرد

  5. باید هم وهابی ها و نیز حلقه ای ها با توسل و توجه به پیامبر ص و اهل بیت ع مردم مخالفت کنند چون پیامبر وهابی ها محمد بن عبدالوهاب است و نیز پیامبر حلقه ای ها محمد علی طاهری است؛ پس باید مخالفت کنند با توجه و توسل به حضرت خاتم الانبیاء محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله. این بی توجهی به پیامبر خاتم ص، چیزی است که موسسان فرقه های شیطانی وهابیت و حلقه از پیروان خود خواسته اند تا همه توجهات به آنها معطوف شده و شیطان یاری شود…

  6. آفرین به حاج آقای شمشیری که به نکته خوبی اشاره کرد که پس طاهری کلا مشکل دارد و علاوه بر حمله ور شدن به دوربین مستند سازان ،قبلا نیز سابقه درگیری و تشنج و دعوا با مردم را داشته و خلاصه آدم متعادلی نیست .
    به نظر من این رفتارهای غیر عادی طاهری ،عوارض منفی وصل شدن او به اینترنت کیهانی (ابلیس) است

  7. سلام
    استاد شمشیری خیلی جالب گفتند که (… آنها که مثل داءم الاتصال ها نیستند لابد کاهل الاتصال هستند..!)

  8. اینقدر ساده هستند که شخص جفتک زن و پرخاشگری مثل طاهری براشون ساعت ارتباط ویژه تعیین می کرد! ساعت ارتباط ویژه همین وقت ملکوتی اذان است که خدا تعیین فرموده است. هر زمان میشود با خدا در ارتباط زبانی و قلبی بود ولی وقت ملکوتی اذان، ویژه و خاص است و ارتباط خاصی بین خالق و مخلوق ،برقرار می شود که ناگفتنی است……

  9. باسلام خدمت شما بزرگواران
    به ما گفتند توسط مسترها (در اصل توسط طاهری) وصل می شوید به شبکه شعور کیهانی که اولین حلقه آن فرادرمانی است و با وصل شدن به این حلقه، پرونده تمام بیماری های نهفته شده ی شما باصطلاح رو می آید! با این ادعا ما از همان اول احساس کردیم بیمار هستیم و به نوعی منتظر بیمار شدن بودیم! و بیمار هم می شدیم!! ولی درمانی در کار نبود. می گفتند رو آمدن امراض شما کار شبکه شعور کیهانی است که کارش را به خوبی انجام می دهد و اگر درمان نشوید تقصیر خودتان است که خوب تسلیم و شاهد نشده اید و باصطلاح نرم افزار ذهن خود را از اعتقادات نتوانسته اید پاک کنید!!! خد بنده اتفاقی خاص افتاد نجات پیدا کردم. وگرنه تا حالا مثل خیلی از حلقه ایها روانی شده بودم و به هزار درد و مرض جسمی و روحی مبتلا شده بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا