اخبار عرفان حلقه

حضور انجمن نجات از حلقه در محله دهنو

 

حضور انجمن نجات از حلقه در محله دهنو:

دهنو، آینه فردای ایران

انجمن نجات از حلقه در محله دهنو از توابع استان اصفهان حاضر شدند تا از وضعیت پیشرفت جریان موسوم به «عرفان حلقه» در این منطقه آگاه شوند و به بررسی زوایای مختلف دینی و علمی آن برای اهالی بپردازند.

 

روز دوشنبه، 9 دی‌ماه، انجمن نجات از حلقه به دعوت ساکنان محله دهنو در حسینیه این محله حضور یافتند. فاطمه میرزائیان، مدیر انجمن، مریم گلباز، مدیر سایت «نجات از حلقه»، رضا عماری الله‌یاری، سخنگوی انجمن و محمد پیروزرام، مستندساز که در این برنامه حضور داشتند، از ساعت 9 صبح تا ساعت 11:30 در حسینیه محله به سخنرانی درباره شناخت عرفان حلقه، بیان مبانی و نقد آنها از جنبه دینی و علمی و بیان تجربه‌های آسیب‌دیدگانی که به دنبال این راه رفته‌ بودند، پرداختند و به سؤالات حضار پاسخ دادند.

پس از اقامه نماز ظهر و عصر، برخی آسیب‌دیدگان عرفان حلقه در محله اقامت اعضای انجمن گرد آمدند و جلوی دوربین رفتند. آنها به شرح آسیب‌های جسمی، روحی و روانی و اجتماعی خود پرداختند و مصرانه از مسؤولان کشور تقاضای رسیدگی داشتند. 

یکی از آشنایان خانواده‌ای که برای دختربچه‌ چهارساله‌شان حلقه فرادرمانی را اعلام کرده بودند نیز از خواب ناآرام آن بچه، پریدن و فریادزدن هنگام خواب و تشنج‌های گاه‌وبی‌گاه آن تعریف کرد؛ همچنین دختری از مشکلات روحی-روانی مادرش که برای درمان در کلاس‌های حلقه شرکت کرده بود، سخن گفت که شامل افسردگی، بی‌خوابی، استرس و توهم‌‌های دیداری و شنیداری بود، تا حدی که وی دیگر از خانه بیرون نمی‌رفت. آنها از دریافت شهریه و فروش کتاب‌ها و جزوات و سی‌دی‌ها به مقدار زیاد در این محله سخن گفته گفتند که سبب درآمدهای کلانی برای مبلغان حلقه شده بود. مردی نیز از جنبه اعتقادی، حلقه را زیر سؤال برد و انحرافات دینی آنها را بازگو کرد؛ از جمله پرهیز این افراد از نصب آیات قرآن به دیوار، پرهیز آنها از توسل به ائمه (ع) و… .

در ادامه اعضای انجمن به خانه‌های چند تن از کسانی که به گفته ساکنان محله، یکی از اعضای خانواده‌شان از سوی پیروان حلقه به «فرادرمانی» دعوت شده بود، رفتند؛ از جمله خانواده‌ای که به‌تازگی عزادار فرزند خود در اثر بیماری ام‌.اس بودند و یا خانواده‌ای که در حدود یک سال از فوت فرزندشان در اثر بیماری سرطان می‌گذشت.

از نکات جالب توجه و البته دردناک در این محله، شگرد جدید اعضای این جریان مبنی بر حضور در منازل خانواده‌هایی که بیماران صعب‌العلاج داشتند،‌ بود؛ به این ترتیب که با شناسایی این بیماران در محله به خانه‌های آنان مراجعه می‌کردند و با ادعای درمان، شروع به فرادرمانی و اصطلاحاً برقراری اتصال برای این افراد می‌کردند که ضمن آنکه هیچ‌کدام از این بیماران درمان نشدند، سبب ایجاد ناراحتی‌های روحی و روانی و تشدید بیماری آنان می‌شدند.

در پایان اعضای انجمن همان شب با حضور در اجتماع مردم در حسینیه محله به تبادل نظر با ساکنان محله برای انتخاب بهترین راهکارهای رویارویی با عرفان حلقه پرداختند.

گفتنی است شرح این سفر در قالب فیلمی مستند از طریق انجمن نجات از حلقه پخش خواهد شد که بخش‌هایی از این فیلم در سایت «نجات از حلقه» به آدرس https://nejatazhalghe.ir/ به نمایش درخواهد آمد. دهنو، محله‌ای با 18هزار نفر جمعیت است که حدود 10 دقیقه تا شهر اصفهان فاصله دارد. به گفته ساکنان دست‌کم حدود سه هزار نفر از اعضای این محله، درگیر کلاس‌های حلقه، فرادرمانی یا مستری و آموزش آن شده‌اند. وضعیت امروز دهنو همچون آینه‌ فردای ایران است و می‌تواند هشداری برای مردم و مسؤولان کشور باشد که بدانند در صورت بی‌توجهی و دست‌کم گرفتن جذابیت‌های ظاهری عرفان حلقه در آينده با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا