متفرقه

منشا دریافت های آقای طاهری کجاست؟بخش اول

جناب آقای محمد علی طاهری موسس حلقه و بسیاری از پیروان وی مطالب ایشان خصوصا اظهارات ایشان درباره موجودات دیگر غیر انسانها و بحث اتصال را ناشی از دریافت های ایشان میدانند.اصلا عرفان حلقه مبتنی بر ادعاهای دریافت و شهود آقای طاهری است.از این رو برخی پیروان ایشان مباحث استدلالی و دلالت های عقلی و نقلی را در این موضوع نمی پذیرند و معتقدند با علم حصولی نمی شود علم حضوری را نقد کرد!

در این نوشتار این ادعا وبحث حجیت دریافت های افراد را بررسی میکنیم.

1-  آیا آقای طاهری واقعا دریافت دارد؟ ما در اینجا بنا را برخوش بینی میگذاریم وفرض را بر صحت ادعای جناب طاهری بر دریافت میگذاریم هر چند پذیرش صحت و سقم آن برای مردم در دنیای امروزی بسیار سخت است چون از اینگونه ادعاها قبلا فراوان صورت گرفته است و هنوز نیز جریان دارد.

2-  منشا دریافت ها کجاست؟ منشا دریافت می تواند الهی یا شیطانی باشد.علاوه بر الهامات الهی شیطان نیز الهام دارد و از این طریق بسیاری از افراد را گمراه میکند.حتی به تعبیر قران کریم شیطان به طرفداران خود وحی میکند: إِنَّ الشَّیَاطِینَ لَیُوحُونَ إِلَی أَوْلِیَآئِهِمْ لِیُجَادِلُوکُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّکُمْ لَمُشْرِکُونَ: همانا شیاطین به دوستانشان القا می کنند تا با شما به مجادله برخیزند، و اگر از آنان اطاعت کنید قطعاً مشرک خواهید بود.(سوره انعام آیه 121)

حال این سئوال مطرح میشود که دریافتهای آقای طاهری الهی است یا شیطانی؟اصلا آقای طاهری چه ملاک و میزانی برای صحت و سقم دریافتهایش دارد.آیا میتوان این دریافتها را ملاک معرفتی سایر افراد قرار داد؟و…

ادامه دارد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا