اخبار عرفان حلقه

جلسه هماهنگی برنامه های انجمن نجات از حلقه در فضای سایبری

باسمه تعالی

روز گذشته به همت مسئولان موسسه بهداشت معنوی و انجمن نجات از حلقه، جلسه ای به منظور هماهنگی برنامه های انجمن در فضای سایبری، با حضور فعالان فرهنگی منتقد عرفان حلقه از نقاط مختلف کشور، در محل موسسه بهداشت معنوی برگزار شد.

در این جلسه که تا بعد از ظهر ادامه یافت، ابتدا حجت الاسلام مظاهری سیف، رئیس موسسه بهداشت معنوی، ضمن خوش آمد گویی به فعالان عرصه نقد فرقه حلقه، مروری کوتاه بر فعالیت های انجمن از بدو تاسیس داشتند. ایشان در همین زمینه افزودند: انجمن نجات از حلقه از سال نود، و با هدف روشنگری جامعه نسبت به  آسیب های عرفان حلقه شکل گرفت. مخاطبین ما در انجمن سه گروه هستند. در درجه اول کمک به آسیب دیدگان عرفان حلقه که دچار بحران ها روحی، روانی و معنوی شده اند. یا از آسیب های خانوادگی و جسمی رنج می برند. دوم؛ عموم مردم مخاطب ما هستند تا بتوانیم با روشنگری پیشگیرانه، از وارد شدن آسیب های این فرقه به خانواده ها جلوگیری کنیم. سوم؛ مسئولینی که از آسیب های این جریان اطلاع نداشته و فضا را برای گسترش عرفان حلقه بازکرده اند. به طوری که توانست در چند سال با استفاده از امکانات دولتی مثل سالن دانشگاه ، صدا و سیما و غیره گسترش پیدا کند. فرض ما این است که با آگاهی بخشی به جامعه می توانیم با این جریان آسیب زا مقابله کنیم و سلامت معنوی را در جامعه حفظ کنیم.
همچنین در این جلسه حجت الاسلام عرب، مدیر عامل موسسه بهداشت معنوی، گزارشی از فعالیت های این موسسه در زمینه مقابله با عرفان های کاذب ارائه نمودند.
در این جلسه حجت الاسلام شمشیری از اعضای فعال انجمن و مدیر گروه تبلیغی نجات از حلقه، در اداره تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به این مساله که در چند سال گذشته هدف ما نیروسازی در جهت مقابله ی با عرفان واره ی حلقه بوده است، اشاره کردند: با توجه به دستگیری بنیان گذار حلقه و نیز برچیده شدن کلاس های این فرقه، موج جدیدی از فعالیت های مریدان طاهری در شبکه ی های مجازی شکل گرفت. به همین منظور ما در گروه تبلیغی انجمن، اولویت کاری خود را در فضای سایبری تعریف نمودیم. به لطف خدا در این زمینه با همت فعالان فرهنگیِ منتقد حلقه، روزانه ده ها فرآیند مجازی انجام می گیرد که باعث روشنگری های خوبی در جهت آشکار سازی چهره ی واقعی فرقه ی حلقه شده است و افراد بسیاری به واسطه ی کوشش های مداوم، و با برنامه ی «کارگروه نقد عرفان حلقه» از این فرقه جدا شده اند.
ایشان در ادامه اولویت خود را نیرو سازی در فضای حقیقی دانستند و اشاره کردند به زودی در موسسه بهداشت معنوی و همچنین در برخی مراکز استان ها قرار است کارگاه های آموزشی برای آموزش طلاب و فعالان فرهنگی در زمینه ی آشنایی با ابعاد مختلف این فرقه صورت پذیرد.
در بخش دوم این جلسه، به منظور مقابله موثر تر با فرقه انحرافی عرفان کیهانی، پیشنهادات و ایده هایی از جانب حاضرین جلسه، مطرح گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا