یادداشت هایی برای عرفان حلقه

رفع عوارض اتصالات حلقه‌ها از طریق دعا

نویسنده: حمیدرضا خ (نویسنده مطلب “خیر می‌جویند و شر نصیبشان می‌شود” در بخش تجربه‌ها)

اصل عقلانی: پاکی و ناپاکی کنار هم نمی گنجند و نور بر ظلمت غلبه می کند. اگر میخواهید از شر ناپاکی نجات پیدا کنید خود را کنار پاکیها قرار دهید. ابتدا باید نوری در دلتان قرار دهید سپس آن را پرورش دهید. از خدا بخواهید نور ایمان و توکل برخودش را به شما هدیه دهد. عقاید و باورهای دینیتان را اصلاح کنید تا راهکارهای زیر سریع اثر کنند. از خدا بخواهید شک و ترس را دلتان بیرون کند. هر راه حلی را که با آن انس بیشتری دارید، انجام دهید.

 

راهکار عملی: پاکیها و نورها، قرآن و چهارده معصوم هستند. هر زیارت جامعه یعنی زیارتی که در آن به چهارده معصوم سلام داده می شود راهگشاست. مثل زیارت امام رضا در مفاتیح الجنان که در آن به تمام امامان شیعه سلام داده شده است. در آخر مفاتیح زیارت جامعه مختصر دیگری وجود دارد. خود شما هم میتوانید با زبان ساده به تک تک چهارده معصوم سلام دهید. اندکی احساس دوستی نسبت به آنها را چاشنی کار کنید خودتان خواهید دید که بردن اسامی آنها برای دفع شر شیاطین کفایت می کند.

راهکار عملی دیگر: آیه الکرسی را با تمام وجود بخوانید. برای گرفتاران در دام حلقه خواندن قرآن با توجه و عمق، بسیار بسیار دشوار خواهد بود. اما اصرار کنید و ناامید نشوید. با فشار و نیرو و محکم بخوانید. آیه الکرسی برایتان صیانت به ارمغان می آورد. به معنی و مفاهیم این آیه نیز که با توحید و اقرار به یگانگی خدا شروع می شود دقت کنید. بفهمید و بخوانید وگرنه لقلقه زبان چندان سودی ندارد و راه طولانی می شود. سوره یاسین و هر آیه وسوره ای که با قل شروع می شود نیز بسیار بسیار مفید است. به سوره یاسین تاکید بسیار دارم فرشتگانش مهربان هستند و زود با شما دوست می شوند. سلامت روح و قلب برایتان به ارمغان می آورد.

راهکار دیگر: دعای ناد علی کبیر و شگفتا از نادعلی کبیر، زیارت عاشورا این دو را با معرفت و محبت بخوانید. لازم نیست نادعلی را هفت بار بخوانید. حتی یک بار هم کافیست. مختصر شده آن بصورت همان شعری که جبرئیل در تنگنای جنگ احد به پامبر فرمود نیز کافیست: “ناد علیا مظهر العجائب * تجده عونا لک فی النّوائب * کلّ غمٍّ و هَمٍّ سَینجَلی* بِوَلایَتِکَ یا علیّ یا علی یا علی.” یعنی علی را بخوان مظهر عجایب و او را یاری برای خویش در سختیها بیاب. هر غم و رنجی با ولایتت رفع می شود ای علی ای علی ای علی. باید به این موارد انس بگیرید و  باهمت بلند، زیاد تکرار کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا