اخبار عرفان حلقه

بیانیه انجمن نجات از حلقه 1395/01/03

باسمه تعالی

نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی     که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

فرارسیدن سال جدید را به همه همراهان ارجمند انجمن نجات از حلقه و تمام ایرانیان آزاد اندیش در سراسر جهان تبریک می گوییم.
بهار منظره ای نو برای تماشای نشانه های خداوند یکتاست، که قدرت و زیبایی و عشق و بخشندگی او را با هم به تماشا گه اهل راز می آورد. خالق بی همتا در بهار طبیعت گوشه ای از پرده ی رخسار خویش را می گشاید و از عالم و آدم دلبری می کند. از این رو در بهار خلق ها نرم تر، قلب ها گرم تر و مهربانی ها بیشتر می شود.
هر بهار تحولاتی در آفاق و انفس پدیدار می گردد، که تفکر بر آنها به تحولات بزرگ معنوی منتهی خواهد شد و انسان را از غفلت و فریب اگر چه به نام عرفان باشد، نجات می دهد و از حلقه های خودفریبی آزاد می سازد.

بهار سال 1395 در حالی فرا می رسد، که بسیاری از آسیب دیدگان عرفان حلقه از مشکلات فراوان جسمی و روحی و معنوی رنج می برند و شاید در این میان «مهسا» بیش از همه دل های ما را اندوهگین کرده است. کسی که امروز قلب او و مادر بردبار و مهربانش به همدلی و همدردی ما امیدوار است.
آغاز این سال با رویداد قابل توجه دیگری نیز همراه شد، که به لطف خدا پرده از ماهیت شیطانی عرفان حلقه و برخی از اعضای آن گشود. رویدادی که نشان داد شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی مربوط به عرفان حلقه در دست کسانی است که به هیچ یک از اصول اخلاقی مورد ادعای خود پایبند نیستند و با تجسس و سرکشی به زندگی خصوصی دیگران و به خیال خودشان افشاگری درباره منتقدان می توانند، جریان اندیشه ی انتقادی را در جامعه متوقف کنند.
اولین روزهای امسال در حالی که همه ما مشغول تدارک مراسم سال نو و سرگرم دیدارهای نوروزی بودیم، ناگهان فضای مجازی از اطلاعات خصوصی و سرقت شده ی یکی از اعضای پرکار انجمن نجات از حلقه پرشد.
بدون تردید تعرض به حریم خصوصی افراد خطای بزرگی است که از نظر قانون، عقل، اخلاق و مذهب قابل توجیه نیست.
کسانی که امروز فریاد آزادی خواهی برای محمدعلی طاهری (که جرایم متعدد او در دادگاه قانونی اثبات شده) سرداده اند، توجه داشته باشند که احترام به حریم خصوصی دیگران یکی از ارکان آزادی خواهی است.
تاکنون در انجمن نجات از حلقه به هیچ کس اجازه داده نشده است که مشکلات محمد علی طاهری با همسر و فرزندانش را مطرح کند. نقدهای اجتماعی به عرفان حلقه آنجاست که تعلیمات این جریان و تعلق به آن موجب سستی و فروپاشی روابط خانوادگی بسیاری از اعضا شده و به نهاد مقدس خانواده تعرض شده است. در سکولارترین تئوری های سیاسی هم آزادی هر کس را تا جایی محترم می دانند که به حریم دیگران تعرض نکرده باشد.
در پایان تأکید می کنیم که اعضای انجمن نجات از حلقه در برابر این بداخلاقی ها خواهد ایستاد و جریان پیشتاز روشنگری نسبت به آسیب های عرفان حلقه را متوقف نخواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا