اخبار عرفان حلقه

نشست تخصصی نقد عرفان حلقه

نشست تخصصی نقد عرفان حلقه

با حضور کارشناسان نقد عرفان حلقه 

شرکت برای عموم آزاد است / سالن همایش های مسجد بقیه الله عج

 

آشنایی کلی در مورد عرفان حلقه
از 1378 محفلی در تهران شکل گرفت تحت عنوان تله انرژی پاتی، که بعدها به نام «عرفان حلقه» شناخته شد. فردی به نام محمد علی طاهری که ادعا می‏ کرد در آبان 58 به واسطه اشتیاق زاید الوصف الهاماتی را از روح القدس دریافت کرده است، این فرقه را پایه گذاری کرد تا این اتصالات و تسهیلات رحمت عام الهی را در اختیار دیگر انسان ها قرار دهد و واسطه فیض خدا گردد . وی مدعی است که تنها واسطه فیض میان خدا و انسان شعور کیهانی(روح القدس) است.(اساسنامه عرفان کیهانی) و هر مستر با گرفتن تفویضات این اتصالات از طاهری می تواند دیگران را نیز به این شبکه وصل نماید. هدف از این اتصالات در دو بخش عرفان و درمان به صورت شفای روح القدسی خلاصه می گردد.
وی مدعی است ما معرف یک عرفان ایرانی اسلامی هستیم اما در بخش عرفان شاهد انحرافات شدید عقیدتی و برداشت های کاملا غلط شخصی ای چون ،عدم عصمت امامان و پیامبران، شرک دانستن زیارت و توسل و حاجت خواستن از اهل بیت، نماز را اتصالی بیش ندانستن و رد خواندن نماز و ادعای ترمز دستی نماز ، واسطه قرار دادن شعور کیهانی بین خدا و انسان،شرط مسلمان شدن همان تسلیم اتصالات شبکه تعریف می شود خواه در هر دینی باشید، عمومی بودن وحی خدا با اتصال به روح القدس برای هر کس که اشتیاق داشته باشد، سرگردانی ارواح پس از مرگ و رسوخ آنان در بدن افراد،جبران اعمال در برزخ، خروج تمامی انسان ها از جهنم و ورود به بهشت، وحدت خالق و مخلوق در آزمایش آخر است.
وی اگر چه سواد قرآنی ندارد و به آن اعتراف نموده اما مدعی است به واسطه این اتصالات قرآن را کشف رمز می کند و معنای اصلی آنرا فهمیده به دیگران تفهیم می کند!
فعالیت اصلی این محفل در قالب دوره های آموزشی و برگزاری جلسات درمانی با روش جن گیری با نام تشعشع دفاعی توسعه یافت. در این جلسات به افراد القا می‏شد که علت بیماری آنها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏تواند با خارج کردن آنها سلامتی را به افراد برگرداند لازم به ذکر است ارواح سرگردان خرافه ای بیش نیست و ریشه در آیین هندو دارد. نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است در صورتی که با تحقیق و بررسی معلوم شد تمام مدارک جعلی و خریداری شده است.
پس از مدتی با افزایش آسیب‏های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی و تزلزل برخی از خانواده ‏های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل پنج سال حبس از سال 89 به زندان افتاد. در این مدت برخی از شبکه ‏های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند. و برای آزادی ایشان به تجمعات خیابانی و اغتشاش پرداختند.
علل اصلی گرایش عده ای به عرفان حلقه عبارت است از: جن گیری و ادعای درمان بیماری ها، استفاده صوری از آیات قرآن، درآمدهای حاصل از برگزاری دوره ها و مربی شدن تمام اعضا پس گذارندن چند ترم،تبلیغ هرمی اعضا برای جذب، نفوذ برخی از اعضا در رسانه ها وتبلیغ این فرقه و حضور مختلط زنان و مردان در جلسات …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا