اخبار عرفان حلقه

آیت‌الله کعبی: باید با عرفان حلقه به صورت جدی مقابله شود.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حلقه شعور کیهانی به دنبال دین زدایی، بی تفاوت کردن مسلمانان نسبت به مناسک و شریعت اسلامی و جذب نیرو برای شبکه‌های جاسوسی است.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از نمایشگاه آشنایی با انحرافات عرفان حلقه بازدید و در جریان مشروح فعالیت‌های انحرافی این فرقه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: محققان و نظریه پردازان دینی باید واکاوی نوینی در زمینه عرفان‌های کاذب داشته باشند تا روشن گری‌های ارزشمندی را در اختیار دانشجویان و جست‌وجوگران معنویت قرار دهند.

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از نمایشگاه آشنایی با انحرافات عرفان حلقه بازدید و در جریان مشروح فعالیت‌های انحرافی این فرقه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: محققان و نظریه پردازان دینی باید واکاوی نوینی در زمینه عرفان‌های کاذب داشته باشند تا روشن گری‌های ارزشمندی را در اختیار دانشجویان و جست‌وجوگران معنویت قرار دهند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که نمایشگاه آشنایی با انحرافات عرفان حلقه نمایشگاهی علمی و کاربردی است، گفت: شایسته است که صاحب نظران در فلسفه و عرفان اسلامی و نیز اندیشمندان حوزه فقه، اصول، معارف اسلامی، قرآن و حدیث و تاریخ و سیره بیشتر با جریان هایی که می خواهند در دین مردم خدشه وارد کنند، آشنا شوند.

وی با بیان این‌که بازدید از نمایشگاه یاد شده، زمان زیادی می‌برد، خاطرنشان کرد: من مدت دو ساعت به بازدید از این نمایشگاه و شناخت عرفان‌های کاذب به ویژه حلقه شعور کیهانی پرداختم اما هنوز زمان بسیار زیادی باید صرف بررسی کتاب‌ها، جزوات و سیر و سلوک چنین عرفان‌هایی کنم.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: گستره جغرافیایی عرفان‌های کاذب در سطح کشور بیانگر سطحی نگری برخی از آحاد جامعه است که به این سادگی مجذوب فرق ضاله می‌شوند.

وی عنوان کرد: عرفان‌‌های کاذب از نقطه ضعف موجود و تشنگی معنوی فطرت انسان‌ها سوء استفاده می‌کنند و در مقابل کالای بدلی به جست‌وجوگران معرفت ارائه می‌دهند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تبیین ابعاد مضر حلقه شعور کیهانی برای جامعه دینی پرداخت و تأکید کرد: دین زدایی از مهم‌ترین اهداف این‌گونه عرفان‌ها است که افراد را نسبت به مناسک و شریعت اسلامی بی تفاوت می‌کنند.
 
وی افزود: عرفان‌های کاذب در بعد دیگر، افراد را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی تفاوت کرده و سپس زمینه و بستر شورش‌ها و بحران‌های اجتماعی را در  داخل کشور ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: ایجاد خطر امنیتی، جذب نیرو و متصل کردن افراد به شبکه‌های جاسوسی از ابعاد دیگر عرفان‌های نوظهور به ویژه حلقه شعور کیهانی است.

وی با تأکید بر این‌که نباید به سادگی از کنار عرفان‌های کاذب نوظهور عبور کرد، گفت: بر مبلغان دینی لازم است که به تعمیق معارف اسلامی پرداخته و معنویت حقیقی را در جامعه افزایش دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که باید مردم را با فقه اسلامی آشنا کرد، اظهار داشت: عرفان حقیقی«معرفة الله بالشهود» است؛ در حالی که نقطه عطف همه عرفان‌های کاذب، «معرفة الشیطان بالوسوسه» است.

وی گفت: در کتاب‌های عرفان اسلامی، اصطلاحی به اسم «میزان الکشف» وجود دارد که ضابطه‌هایی را برای شناخت کشف و شهود واقعی از اتصال شیطانی بیان می‌کند.
 
آیت‌الله کعبی یادآور شد: چند ضابطه در میزان الکشف وجود دارد که نخستین آن، حکم عقل بر پایه بدیهیات عقلی است؛ در عرفان واقعی، همه علوم حصولی باید به بدیهیات عقلیه و علوم حضوری بازگردند در حالی که عرفان‌های نوظهور بدون هیچ مبنایی، ادعای کشف و شهود دارند و با تفسیر به رأی، در دین ایجاد بدعت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ضابطه دوم برای کشف عرفان حقیقی از شیطانی، شریعت اسلامی و احکام بدیهی فقهی است؛ کسی که نماز را منکر شود و یا به سادگی و به بهانه اتصال، با نامحرم مرتبط می‌شود، قطعا در حال کشف شیطان است و نه کشف رحمانی؛ عرفان بی نماز عرفان حقیقی و واقعی نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ضابطه سوم برای شناخت کشف و شهود حقیقی از شیطانی این است که افراد نفس خود را رها کرده و قلب سلیم داشته باشند؛ زیرا نفس انسان‌ها ممکن است نماد شیطان باشد.

وی تصریح کرد: یکی از ضابطه‌های کشف و شهود حقیقی از شیطانی، سلامت نفس است؛ کسی که آلودگی داشته باشد، نمی‌تواند ادعای کشف کند.

آیت‌الله کعبی در پایان گفت: عده‌ای از فضلای حوزه علمیه قم کارهای مفیدی در زمینه عرفان‌های کاذب انجام داده‌اند؛ پژوهش‌های این عده از طلاب باید به جریان‌های متأثر از عرفان‌های کاذب معرفی شوند؛ همچنین برخورد جدی با این جریان‌ها ضرورت دارد. / شهدای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا