اخبار عرفان حلقه

تهدید و برچسب‌زنی؛ روش نخ‌نمای وابستگان محمدعلی طاهری برای هجمه به منتقدان(2)+جوابیه کارشناسان

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از ترور نافرجام آقای تبار و دکتر نام آور و شهادت سرکار خانم دکتر حسینی در آتش سوزی اخیر بدست برخی ایادی تند روی حلقه و تهدیدات متعدد کارشناسان موسسه بهداشت معنوی بار دیگر پژوهشگران حوزه و دانشگاه را در پیامهایی جداگانه وخصوصی و یا در صفحات اجتماعی آنان را عوامل سپاه و بازجو معرفی نمودند و در لیست سیاه خود ثبت و تهدید به مرگ نموده لذا برآن شدیم تا بخشی از عکس العمل های استادان را در این زمینه در این سایت منعکس کنیم:

جوابیه در ادامه مطالعه شود….

 

پس از ترور نافرجام آقای تبار و دکتر نام آور و شهادت سرکار خانم دکتر حسینی در آتش سوزی اخیر بدست برخی ایادی تند روی حلقه و تهدیدات متعدد کارشناسان موسسه بهداشت معنوی بار دیگر پژوهشگران حوزه و دانشگاه را در پیامهایی جداگانه وخصوصی و یا در صفحات اجتماعی آنان را عوامل سپاه و بازجو معرفی نمودند و در لیست سیاه خود ثبت و تهدید به مرگ نموده لذا برآن شدیم تا بخشی از عکس العمل های استادان را در این زمینه در این سایت منعکس کنیم:

حجت الاسلام شریفی دوست: با عرض سلام به همراهان محترم حلقه! عزیزان حلقوی تلاش امثال حقیر این بوده که نارسایی های معرفتی و تهدید های روحی و معنوی که مریدان حلقه را تهدید می کند به شکل دلسوزانه والبته مستدل گوش زد کنیم . نوشته ها و نقد های بنده همگی با رویکردی علمی به نگارش در آمده و چنانچه دیده اید حتی یک مورد  افترا در آن به چشم نمی خورد! انتظار داریم که در جامعه آزاد ما که حتی عرفان حلقه هم توانسته بدون هیچ مانعی رسما تدریس شده و آموزش داده شود شما هم شمار اندک ناقدان دست به قلم را تحمل کنید و به نقد های عالمانه و دلسوزانه ایشان توجه نموده و پاسخ های مستدل و علمی و مستدل تدارک ببینید و یا دست کم از ناسزا گویی و کلمات غیر اخلاقی دست بردارید. ازصمیم قلب دعایتان می کنم و از خداون می خواهم همه ما و شما را در مسیری که پیامبران و امامان معصوم پیموده اند ثابت قدم نگه دارند یادآوری میکنم این گونه موضع گیری اخیر برخی از پیراون تند حلقه را – که اینجانب و برخی دوستان را تهدید به ترور کرده اند- به حساب تمامی اعضای عرفان حلقه نگذاشته و چشم به راه برگشت طرفداران منصف عرفان حلقه و همدلی بیشترشان با منتقدان هستیم. ارادتمند حمزه شریفی

 

 

 

 

حجت الاسلام مظاهری سیف: کسی که لباس نفاق می پوشد و به جنگ اسلام می رود هیچ چیز از او بعید نیست. یک جمله از امام(ره) به ذهنم می رسد که خوب است در پاسخ به این پیام ها اعلام کنید و آن اینکه امام(ره) بعد از اقدامات تروریستی منافقین فرمودند: “بکشید ما را، اسلام و انقلاب با این خون ها تقویت می شود.” بعضی از دوستان ما از داخل و خارج مؤسسه با دیدن این پیام ها دلخور شده اند، چون زحمت کشیده اند و در مقالات، مصاحبه ها و سمینارهای شان عرفان حلقه را نقد کرده اند، اما اسم شان در لیست شهدا نیامده است.

 

 

 

 

 

  حجت الاسلام ناصری راد: آنچه بنده در نقد عرفان حلقه گفته‌ام نقد علمي بوده و در آغاز آن كتاب (ص 11) به پرهيز از احساسات اشاره كرده‌ام و بر مبناي آن، فضاي احترام به نقد‌شونده در سراسر كتاب حفظ شده است. كساني كه اين كتاب و ساير نوشته‌هاي اين جانب در نقد عرفان حلقه را با دقت بخوانند متوجه اين نكته مي‌شوند. اينجانب در مقالات يا گفته‌ها نيز رويكرد توهين نداشته‌ام. بي‌شك پاسخ نقد علمي نقد عالمانه است نه توهين و تهديد. تهديد نشانه شكست است و ريشه تهديد‌كننده را مي‌خشكاند. متأسفانه مدت‌هاست برخي از پيروان ظاهري يا باطني عرفان حلقه از سر احساسات و بدون هيچ سندي، رويكرد نقادانه و علمي نويسنده افسون حلقه را جزو فعاليت‌هاي سپاه 

شمرده و يا تلاش‌هاي بازجويانه معرفي مي‌كنند. اين نسبت‌ها و تهديدها در محكمه‌اي يكطرفه انجام مي‌شود و در واقع آنچه خود اين اشخاص انجام مي‌دهند تلاش بازجويانه و حكم ناعادلانه است.

من از كساني كه پيرو حق هستند دعوت مي‌كنم حق و باطل را با احساسات جستجو نكنند. خداوند متعال مي‌فرمايد: وَ لاتَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا (الإسراء: ٣٦؛ چيزى را كه بدان علم ندارى پيروى مكن، همانا گوش و چشم و قلب، همه آنها مورد سؤال واقع خواهند شد.) پيروان حلقه يا پيرو قرآن هستند و يا نيستند. اگر پيرو قرآن هستند قرآن ميان ما داور باشد و بر اساس آن حكم برانيم كه خود اين كتاب شريف فرمود: وَمَا اخْتَلَفْتُمْ فِيهِ مِن شَيْءٍ فَحُكْمُهُ إِلَى اللَّهِ (الشوري: 10؛ درباره‌ى هر چه اختلاف كرديد، حكمش با خداست،) و اگر پيرو قرآن نيستند خود را پيرو آن معرفي نكنند.

بنده معتقدم اشكال اساسي عرفان حلقه آن است كه ريشه و اساس قرآني ندارد و معتقدم عرفاني كه ريشه قرآني ندارد عرفان اسلامي نيست و معتقدم عرفاني كه اسلامي نيست براي مسلمان، شايسته پيروي نيست. آنچه در نوشته‌هاي اينجانب در نقد عرفان حلقه آمده همين است. اگر پيروان حلقه فكر مي‌كنند عرفان حلقه، حق است آن را بر قرآن عرضه كنند و با آن بسنجند و سنجش خود را بر ديگران عرضه كنند و البته از بزرگان عرفان اين مرز و بوم غفلت نكنند و به سوي بيگانگان براي تأييد كار خود نروند. دشمنان اسلام چيزي جز نابودي اسلام و مسلمانان را نمي‌خواهند. بي‌شك عرفاني كه دولتمردان امريكايي از آن حمايت كنند در مسير اسلام نخواهد بود. قرآن كريم مي‌فرمايد:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ ﴿آل‌عمران: ١١٨؛ اى مؤمنان! بيگانگان را همراز خود مگيريد، چه آنها از هيچ گونه آسيب‌رسانى در حق شما كوتاهى نمى‌كنند. دوست دارند شما در رنج باشيد. همانا دشمنى از گفتارشان پيداست، و كينه‌اى كه دلشان نهان مى‌دارد بزرگ‌تر است. به راستى ما آيات را براى شما بيان كرديم اگر انديشه كنيد.

نكته ديگر اين كه به نظر مي‌رسد عرفان حلقه تبديل به طعمه‌اي در دست بيگانگان شده تا به هر صورت كه مي‌خواهند از آن بهره‌برداري كنند. از اين رو به كساني كه خود را به عرفان حلقه منتسب مي‌كنند و حرف‌هايي مي‌زنند اعتمادي نيست و طبيعي است كه اين رويكرد عرفاني با آشفتگي پيروان روبرو باشد و هر گونه اشخاصي در ميان آن راه يافته باشند. قطعا ادامه چنين وضعتي نابودي اين رويكرد موسوم عرفان را تسريع خواهد كرد. تهديدهاي صورت گرفته از طرف برخي اشخاص پيرو اين رويكرد در واقع يكي از گامها در مسير نابودي عرفان حلقه خواهد بود. آنان با دست و پاي خود به سوي نابودي مي‌روند، وَ لايَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ؛ (فاطر: 34؛ نيرنگ بد جز دامن صاحبش را نگيرد.).

 

حجت الاسلام محمد رضا انهاری: قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین «اگر راست مى‏گوييد، دليل خود را (بر اين موضوع) بياوريد!». تلاش بنده در این روشنگری ها و مقالات علمی این بود که تناقضات عرفان حلقه مشخص بشود به بحمدالله نتایج مثبتی هم گرفتیم و محققین بسیاری از فضلای حوزه دین و اندیشمندان علوم بشری چه در داخل و چه در خارج با انواع سلیقه ها وارد عرصه واکاوی این جریان شده و انتقادات مستحکمی را به بدنه ی ضعیف و غیر علمی این جریان وارد نموده اند و  ولیکن نه تنها جواب اندیشه ها را نگرفتیم بلکه به تیغ شمشیر هم تهدید شدیم که خود نشان می دهد که ظاهرا عزیزان حلقوی از بیان منطقی برخوردار نیستند و در این صورت است که به زور متوسل شده اند امیدوارم که عزیزان حلقه به سمت علم و منطق و بیان عقلانی رو بیاورند و از احساسات و تخیلات خود خارج شوند و پاسخ منتقدین را بدهند و یا منصفانه دست از تکبر و تعصبات بی جا بردارند و راه سعادت را پیش گرفته انتقاد را به جان بخرند، اما در خصوص تهدیدات اخیر از خداوند خواستارم که شهادت را روزی ما کند که بی صبرانه منتظر آن هستیم و امیدوارم پس از خدمت مفید به اسلام در دوران جوانی به این توفیق نایل شوم و به نوعی نام خود را “مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام” ثبت نمایم. ان شاالله

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا