اخبار عرفان حلقه

مصاحبه با حجت الاسلام علی محمدی هوشیار نویسنده و کارشناس فرق و ادیان

مصاحبه انجمن با حجت الاسلام علی محمدی هوشیار نویسنده و کارشناس فرق و ادیان

حجت الاسلام محمدی هوشیار: مجموعه عرفان حلقه؛ یکی از فِرق انحرافی نوپدید است که در ردیف بهائیت و تصوف فرقه‏ای قابل ارزیابی و معرفی می‏باشد. / اعلام کردن طاهری که من مسلمان و شیعه هستم کافی نیست آنچه در جلسات و کتاب های مؤسس فرقه انحرافی حلقه آمده است، گویای تحریف و انکار برخی از آموزه های مسلم و ضروری اسلام است!

 

 مصاحبه انجمن با حجت الاسلام علی محمدی هوشیار نویسنده و کارشناس فرق و ادیان

حجت الاسلام محمدی هوشیار: مجموعه عرفان حلقه؛ یکی از فِرق انحرافی نوپدید است که در ردیف بهائیت و تصوف فرقه‏ای قابل ارزیابی و معرفی می‏باشد. / اعلام کردن طاهری که من مسلمان و شیعه هستم کافی نیست آنچه در جلسات و کتاب های مؤسس فرقه انحرافی حلقه آمده است، گویای تحریف و انکار برخی از آموزه های مسلم و ضروری اسلام است!

 نجات از حلقه : لطفا کلیاتی از این فرقه بگویید تا خوانندگان آشنایی تکمیلی نسبت به این گروه پیدا کنند.

محمدی هوشیار: مجموعه عرفان حلقه؛ یکی از فِرق انحرافی نوپدید است که در ردیف بهائیت و تصوف فرقه‏ای قابل ارزیابی و معرفی می‏باشد. این فرقه علی رقم تأسیس یک جریان التقاطی، بنای جدیدی در تفسیر به رأی از قرآن و شریعت نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم) را پایه گذاری کرده است. آنچه ره‏آورد این فرقه برای مخاطبان خاص خود می‏باشد، ارائه معنای زندگی در فضای اندیشه‏های متضاد و التقاطی است که به یکباره، دوری از شریعت و انزجار از حقیقت اسلام را در فراسوی باورهای اعتقادی افراد قرار می‏دهد.    

نجات از حلقه : با توجه به اینکه رئیس این فرقه می‌گوید اینجانب به عنوان بنیانگذار طب های مکمل ایرانی «فرادرمانی» و «سایمنتولوژی»، ضمن تکذیب ادعاهای دروغین مطرح شده در متن این استفتاها، برای چندمین بار اعلام می کنم که مسلمان، شیعه، معتقد به نبوت حضرت ختمی مرتبت (ص)، دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و از منتظران امام عصر، حضرت مهدی (عج) بوده و از راه و اندیشه مشرکان و مخالفان ایشان بری هستم. گفته‌ها و مواردی که از این فرقه مشاهده می‌شود را چگونه می‌توان تحلیل کرد؟

محمدی هوشیار:  با بیان این قبیل سخنان که من مسلمان و شیعه هستم کافی نیست هر چند که طاهری، سعی در فرار از اجرای حکم ارتداد فطری را دارد، اما توجه به این نکته ضروری است که؛ قانون استتابه (توبه خواستن از کسی ) و پذیرش حقانیت آموزه های مسلّم اسلام پس از ارتداد (جهت تبرئه از اجرای حکم) در خصوص وی صدق نکرده و تنها درباره مرتد ملّی جاری می‏گردد. آنچه در جلسات و کتاب های مؤسس فرقه انحرافی حلقه آمده است، گویای تحریف و انکار برخی از آموزه های مسلم و ضروری اسلام است که طبق آن، سه تن از مراجع عظام تقلید، حکم ارتداد فطری را درباره وی صادر فرموده اند. علاوه بر آن، نشر و ترویج وارونه ای از فروع دین اسلام همچون: کشیده شدن ترمزدستی نماز توسط هوشمندی و منع از اقامه نماز برای کسانی که توجه به باطن نماز ندارند، دعوت به انجام حج باطنی و دوری از چرخش به دور سنگ بی جان و برخی دیگر از احکام شریعت با بهانه توجه به کیفیت و حقیقت، از سویی و تحریف مفهوم اصول دین اسلام مانند: قرار دادن ابلیس به عنوان قطب منفی در برابر قطب مثبتی به نام خدا که هر دو مکمل هستی هستند و اعتقاد به اینکه قطب مثبت بدون قطب منفی ناقص است! و اینکه ابلیس ملک است و این خلاف قرآن است و ابلیس جن هست و مامور هم نیست، توهین به انبیاء الهی همچون حضرت سلیمان نبی (علی نبینا و آله و علیه السلام)، تحریف هدف ظهور حضرت مهدی(عج) و نحوه قیام و اجرای حقوق الهی توسط آن حضرت و رد توسل و شرک دانستن زیارت قبور اهل بیت (علیهم السلام)، اعتقاد به معادی ساختگی که محل آخرین آزمایش الهی بوده و نافی تمامی اعمال و آزمون های دنیوی الهی است، که نشر آن مُثِبت «افساد فی الارضی» است که محمد علی طاهری مرتکب آن شده است.   

البته اخیراً عده ای از شاگردان طاهری به محضر برخی مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه و دانشگاه میروند تا با ارائه برخی از سخنان بریده شده طاهری که ظاهراً اشکالی ندارند، سعی در رقیب تراشی و گرفتن نامه یا پاسخ استفتائی هستند که در مقابل حکم ارتداد آن سه مرجع بزرگ جهان تشیع قرار بگیرد تا بدین واسطه به فتنه ای جدید دامن زده و طاهری را بند اعدام رهایی بخشند. در حالیکه احکام ارتداد توسط قوه قضائیه استفتاء شده و مراجع عظام تقلید با مطالعه و بررسی دقیق آثار مکتوب و غیر مکتوب طاهری، اقدام به صدور احکام نموده اند. لذا به هیچ عنوان ارتداد فطری طاهری قابل بازگشت نمی باشد. و تلاش این افراد کاملا بیهوده است

نجات از حلقه : یکی از نظریات طاهری این است که؛ شخص با سعی و کوشش و تلاش خود درمانگر نمی‌شود بلکه اجازه‌ درمانگری و تجهیز به لایه‌ محافظ، پس از مکتوب نمودن سوگندنامه به او تفویض می‌شود و فرد اقدام به درمانگری می‌نماید و در این راستا برای درمان و درمانگری از هیچ نوع تمرکز، تصور و تخیل، ذکر و مانترا، ترسیم سمبل، تلقین و روش‌های خود هیپنوتیزم و… استفاده نمی‌شود. لطفا نظر خود را در این خصوص بفرمایید:

محمدی هوشیار به اعتقاد بنده، بخش دوم نظریه طاهری مبنی بر عدم استفاده از تمرکز، تصور، ذکر و… در هنگام درمانگری صحیح است زیرا طبق گفته طاهری در کتاب سایمنتولوژی؛ این درمانگر نیست که درمان می‏کند، بلکه عاملیت درمان در شبکه شعور کیهانی منحصر شده است. اما نکته قابل توجه این است که نقش لایه محافظ یا همان «مُوکِّل جن» در ادبیات جن گیری، حائز اهمیت است. طاهری با ارائه این نظریه، تمامی قدرتها را از درمانگر خلع کرده و نقش درمان گری را بر عهده موکّل با عنوان لایه محافظ قرار داده است. تا ضمن محافظت از نفوذ تشعشعات منفی بر پیکره درمانگر، حلقه وصلی برای دریافت درمان بین درمانگر و شبکه شعور کیهانی باشد. در واقع آنچه با عنوان شبکه شعور کیهانی و سایر عناوین در فرقه انحرافی حلقه آشنا می شوید، همان «شبکه جن» بوده و قدرت های دریافتی از طریق آنان می باشد. افرادی که با علوم غریبه آشنایی مختصری دارند مستحضرند که تمام قابلیت هایی که در شبکه شعور کیهانی طاهری می باشد، منحصر در جن بوده و هیچ موجود دیگری دارای این خاصیت نیست. به عنوان مثال؛ دریافت اجازه و اعلام ساعت جهت تفویض لایه محافظ، صرفاً در شبکه جن می باشد که جن گیرها برای تحویل مُوکّل جن، ساعت مشخص گرفته و دریافت اجازه هم یکی از اصول اولیه جن گیر ها است. همچنین می توان به عوارض بعد اتصال اشاره کرد که در هنگام دریافت موکّل جن برای شخص ایجاد می شود. عوارضی مانند سرگیجه، حالت تهوع، استشمام بوی بد، داغ شدن بدن، گزگز کردن بدن و … که همین حالت به اذعان طاهری و شاگردانش پس از اتصال برای بیمار به وجود می آید. البته ده ها اشتراک و مشابهت بین جن و شبکه شعور کیهانی وجود دارد که در مجالی دیگر به آنها اشاره خواهم کرد.

نجات از حلقه : در توصیف طاهری شاگردانش می‌گویند: که حدود بیست سال سن داشت که در کمال حیرت، در کسری از ثانیه دریافت که با حجم وسیعی از اطلاعات روبروست و به طرزی غیر معمول پاسخ پرسش های عمیق خود را می‌داند، بی آن کسی به او آموخته باشد و این آغاز دریافت های شهودی یا در اصطلاح الهامات او بود. در این خصوص چه می‌توان گفت؟

محمدی هوشیار : در پاسخ این دیدگاه که توسط شاگردان طاهری مطرح شده است ابتدا باید به چند نکته اشاره کرد. نکته اول اینکه طاهری برخلاف این دیدگاه، چندین بار به صورت صریح گفته است که «من فقط یک جمع کننده مطلب هستم و هماهنگ کننده‏ای بیش نیستم». طبق این اقرار طاهری اولاً؛ شهودی در کار نبوده و این جمع کردن مطالب مستلزم زمان زیادی است که وی به واسطه مطالعه کتاب های کارلوس کاستاندا، ری کی، وین دایر، تصوف، بهائیت و … مطالب حلقه را تنظیم کرده است نه در کسری از ثانیه که شاگردان وی مدعی آن هستند!!! که جالب هست بدانید در کلاس مستری فردی در توصیف طاهری می گوید شما سفیر اک هستید چرا که آموزه هایتان کپی برداری از اکنکار هست  ثانیاً بایستی نام این فرقه را که مدعی عرفانی بدون شهود است را از عرفان حلقه تغییر داده و نام دیگری را برایش انتخاب کرد. زیرا ارائه عرفان متعالی بدون شهود حقیقی هیچ معنایی نداشته و بیشتر در فضای سکولار قابل بررسی است نه در فضای توحیدی!!!

نکته دوم اینکه؛ یکی از قوانین عرفان اسلامی، مطابقت گزارش های عرفا از شهودات شخصی خود با یکدیگر است که نتیجه این گزارشات به نظر تبدیل شده و عرفان نظری را به وجود آورده است. حال باید این سئوال را از شاگردان طاهری پرسید که شهودات طاهری با کدامیک از گزارشات عرفانی بزرگان عرفان اسلامی مطابقت دارد؟ آیا تا کنون مطابقتی انجام شده است؟ آیا رد معاد، توهین به انبیاء الهی، شرک دانستن توسل و زیارت قبور اهل بیت (علیهم السلام) ، متناقض دانستن قرآن کریم، سفارش به درک حقیقت بدون تعهد به شریعت و… از شهودات عرفانی طاهری بوده و با سایر شهودات عرفای بزرگ اسلام مطابقت دارد؟ آیا این نظریات برخلاف صریح قرآن و روایات نیست؟ 

 نجات از حلقه : باتشکر از وقتی که به انجمن اختصاص دادید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا