اخبار عرفان حلقه

انتشار کتاب عرفان واره‌ی حلقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن نجات از حلقه به نقل از جمن نیوز، «عرفان حلقه» یا «عرفان کیهانی» از جمله معنویت های نوظهور انحرافی است که در سال های اخیر در ایران فعالیت داشت. کتاب «عرفان واره‌ی حلقه» تحریر بخشی از درس‌های حجت‌الاسلام و المسلمین امین شمشیری در نقد و بررسی عرفان حلقه است که در سال‌های ۹۱ تا ۹۸ در تعدادی از استان‌های کشور و در قالب نشست‌ها، تدریس‌ها و سخنرانی‌هایی در جمع اقشار فرهنگی، حوزویان، دانشگاهیان و نیز برخی رسانه‌های کشور ایراد شده است.

این کتاب در سطح مقدّماتی و ناظر بر نقدهای کلامی و مناسبِ مخاطبین عمومی تدوین شده است. بخش آغازین کتاب «عرفان واره‌ی حلقه» پیرامون تاریخچه تشکیلات فرقه عرفان حلقه است. در این بخش به معرفی و نام‌های مختلف این عرفان واره و نیز زندگی و افکار بنیان‌گذار آن پرداخته شده است.

بخش دوم کتاب، ماهیّت این عرفان واره را واکاوی می‌کند. ازآنجایی‌که عرفان حلقه مدعی یک جریان درمانی – عرفانی است، پرداختن به ماهیّتِ متفاوت این تشکیلات که آن را از سایر اندیشه‌ها و جریان‌های فرقه‌ای دیگر جدا می‌سازد ضرورت دارد. ازاین‌رو در این بخش انواع روش‌های درمانی ادعایی عرفان حلقه مورد نقد و موشکافی قرار گرفته است.

بخش پایانی کتاب عهده‌دار توصیف مبانی و انحرافات این سازمان و سپس نقد و بررسی آن شده است. هرچند انحرافات عرفان حلقه در ساحت‌های مختلف، فراوان است اما به ناچار و به مناسبت رعایت سطح کتاب تنها به پنج انحراف موجود در عرفان واره‌ی حلقه (کیهانی) اشاره شده است.

کتاب «عرفان واره‌ی حلقه» به کوشش حسام کلهری دانش‌آموخته فلسفه در ۱۴۱ صفحه به رشته تحریر درآمده است. این اثر در سال ۱۳۹۸ توسط انتشارات اسماعیلیان منتشر شده است.

سیدی عرفان واره حلقهگزیده‌ای از جلسات نقد و بررسی عرفان‌واره عرفان حلقه نیز در قالب لوحی فشرده، در کنار این کتاب منتشر شده است. علاقه‌مندان به تهیه این مجموعه می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۸۶۴۹۷۱۸۱ تماس حاصل فرمایند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با عرض سلام و ادب و احترام

    آرزو میکنم پر شور، پر انرژی و خستگی ناپذیر باشید.
    کتاب «عرفان واره ی حلقه» یکی از کتاب های فوق العاده ای هست که تا کنون خوندم.

    از تلاش های خوب و پر ثمرتون، سپلسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا