یادداشت ها

شاخصه های سنجش فرقه ی حلقه

ما در مورد ماهیت عرفان حلقه عرض کردیم که یک بعد درمان دارند یک بعد عرفان. ما بایستی هر دوی این‌ها را، چون ماهیت این فرقه این است و این‌ها در هم تنیده‌ شده اند و امکان جدایی یکی دونِ دیگری نیست، بررسی ‌کنیم چرا که درمان و  عرفان این‌ها هر دو شاخصه‌ دارند.

برای بعد عرفانی آن‌ها، بایستی با قرآن و عترت سازگاری داشته باشد عرفانشان و مخالف عقل هم نباشد حداقل آن این است. یعنی یک عرفانی باشد که با قرآن و سنت بسازد، سَرِ ستیز نداشته باشد، با عقل هم منافاتی نداشته باشد. این یک شاخصه برای تشخیص هر عرفانی است.
در بُعد درمان هم اگر متخصصین این فن تأیید کردند. یعنی کارایی عملی‌ آن اثبات شد و روش‌های درمانی‌ آن در دوره‌های آکادمیک و در دانشگاه‌ها مورد تأیید بود خُب ما با این جَرَیان مشکلی نداریم .

اما یک نکته را دقت بفرمایید ، وَلو اینکه یک عرفانی آمد مثل عرفان حلقه و تأیید هم شد قوه‌ی درمانگری آنها که در عرفان حلقه چنین چیزی اصلاً نیست. ما فرض می‌گیریم دیگر. تأیید کردند و آوردند پنجاه نفر را مثلاً پرونده‌ی قبل از اتّصال آن‌ها مشخص بود، بعد از اتّصال هم پرونده داشتند. مشخص شد که بله عرفان کیهانی مثلاً آن‌ها را درمان کرده با این فرض. حال که عرفان حلقه هنوز نتوانسته چنین چیزی را هم اثبات بکند. در واقع اگر یک چنین عرفانی وجود داشته باشد باز دالِّ بر صحت عرفان نیست ، دلیل بر صحت درمان آن است.
نهایتاً اثبات می‌شود که یک جَرَیانی است، این فرد می‌توانند درمان بکند حالا با هر روشی هیپنوتیزم یا روش‌های دیگر. حتّی به کمک جنیان. مگر یک پزشک آتئیست، یک پزشک شیطان پرست، یک پزشک مسیحی، اگر یک فردی را درمان کرد آن فرد بایستی برود و مسیحی یا آتئیست بشود. خُب ما پزشک‌هایی را مراجعه می‌کنیم ممکن است اصلاً دین هم نداشته باشند.
ما بایستی آیا دینمان، دین آنها بشود این منطقی نیست. نهایت می‌توانند درمان کنند. کرامات، هیچ جا که دالِّ بر عرفان نیست.

 برگرفته از سخنان حجت الاسلام شمشیری
 برنامه ناگفته های ادیان – قسمت دوم

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. بسم الله الرحمن الرحیم.با سلام.طاهری معتقده شخص قبل از فرادرمانی حلقه ایی بشه نه بعد از درمان.حتی اگر درمان هم نشد همان حلقه ای باقی بمونه.حتی اگر برای درمان هم به عرفان حلقه مراجعه نکنه حلقه ایی بشه.یعنی برای حلقه ایی شدن باید کر و کور و لال بشه و سئوال هم نکنه و در بست در اختیار هوشمندی قرار بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا