مقالات

تناسخ در عرفان حلقه

تناسخ در عرفان حلقه

تناسخ در عرفان حلقه از جمله واژه هایی است که تفسیر جدیدی یافته است به گونه ای که مفهوم تناسخ در قالب یک مفهوم جدید به نام کالبد ذهنی پی گیری می شود.. در عرفان حلقه دنیای بعد از مرگ به صورتی تصویر می شود که مخاطب احساس کند راه مصون ماندن از عذاب های بعد از مرگ، پناه آوردن به عرفان حلقه است. در منابع این گروه آمده است :

«پس از مرگ انسان در زندگي دنيا تمام كالبد هاي او اعم از كالبد روان، كالبد جسم، كالبد اختري ميميرند و تنها كالبد

ذهني به حيات خود ادامه مي دهد. اما بين هر مرگ تا تولد در زندگي بعدي فاصله اي هست كه به آن برزخ مي گويند. برزخ هر زندگي درون همان زندگي ست، براي مثال برزخ دنيا درون دنياست. پس برزخ هر زندگي در همان زندگي است و طبعا برزخ دنيا هم در دنيا است. به محض مرگ، نام ما كالبد ذهني است . ما لا مكان شده ايم اما هنوز در عالم مكان هستيم (برزخ).»[1]

اگر از عقیده وی در باب برزخ که ناسازگاری روشنی با ادله نقلی دارد، بگذریم (که قائل شده برزخ در همین دنیاست)؛ آن چه در جملات بالا مورد اذعان نویسنده است؛ باور به این است که حقیقت انسان ها در هنگام مرگ، همان کالبد ذهنی است. عبارت پیش گفته که « به محض مرگ، نام ما كالبد ذهني است» بیانگر این باور در کلام نویسنده است. بعلاوه وی در جای دیگر صریحا می گوید: « پيش از اين بارها بيان شد كه آنچه عوام به عنوان روح مي شناسند در واقع همان كالبد ذهني و آرشيو اطلاعات است.»[2]

وی در ادامه می گوید:

« در هنگام مرگ قطعی و به محض این که کالبد ذهنی می خواهد جدا شود، در کسری از ثانیه همه اطلاعات زندگی با جزئیات آن مرور می شود و تمام وابستگی های فرد خود نمایی می کند.. کالبد های ذهنی زیادی هستند که تا مدت ها مرگ خود را باور نمی کنند و حتی به خود تجسم می بخشند.»[3]. در جای دیگر می گویند: « بعضی از مردم عمل نادرست احضار روح یعنی احضار کالبد ذهنی را انجام می دهند که در بررسی آن به نکات قابل توجهی می توان دست یافت. از جمله این که پاسخ مثبت یک کالبدذهنی به احضار نشان می دهد به حیات زمینی وابستگی دارد و اگر کسی او را احضار کرد، فورا حاضر شود. کالبدهای ذهنی که در اثر وابستگی خود به تجربه زندگی پس از این برزخ تن نمی دهند، هر جا امکانی برای اعلام حضور بیابند، اقدام و در فرد مورد نظر خود نفوذ می کنند.[4]»

جای دیگر آمده است: «پس از مدتي كه كالبد ذهني در برزخ بماند متوجه قابليتي در خود مي گردد كه مي تواند افرادي را كه در فاز منفي (غم، ترس، نااميدی) هستند را تسخير كند و دوباره از دريچه چشم آنان در دنيا زندگي كند. كالبد ذهني براي تسخير فردي را انتخاب مي كند كه فصل مشترك و علائق مشتركي با او دارد. انتخاب افرادي كه تسخير مي شوند با خود اوست و به دليل همان فصل مشترك يا علاقه مشترك است . مثلا يك قمارباز، قمار باز را انتخاب مي كند، يك موسيقيدان، موسيقيدان را و … زيرا از دريچه چشم او همان تجارب را دوباره خواهد داشت.»

در متون آموزشی عرفان حلقه، این نوع از تسخیر هر چند نام تناسخ را با خود ندارد؛ اما نوعی از حلول و برگشت فرد به عالم دنیاست که از تناسخ عادی که در آیین های شرقی ادعا می شود، پیچیده تر و عمیق تر است. بر خلاف تناسخ عادی که هر روح فقط قادر به تسخیر یک کالبد است؛ برگشت کالبد ذهنی به کالبد دیگران و حلول آن در جسم دیگران چه از نظر تعداد کالبدی که به تسخیر درآمده و چه از نظر نوع کالبد تسخیر شده، محدودیتی ندارد. تا قبل از عرفان حلقه، روحی که طبق تناسخ قرار بود در کالبد دیگران حلول کند، اولا تنها قادر به یک حلول بود و بعلاوه نوع کالبدی که روح به آن تعلق می گرفت، انتخابی نبود و کالبد جدید بنا به قانون کارما به میزان عمل مثبت و یا منفی در زندگی گذشته، تعیین می شد. در عرفان حلقه تصریح شده است:

«يك كالبد ذهني به دليل لامكان بودن مي تواند همزمان چندين نفر را تسخير كند و محدوديتي براي تعداد نفراتي كه

تسخير مي شوند وجود ندارد . اما وقتي با تشعشع دفاعي از بدن يك نفر خارج مي شود، از ديگران نيز خارج شده

است (. وقتي كالبد ذهني كسي را تسخير مي كند علائق قديمي خود را براي فردتسخير شده بازسازي كند، فرد تسخير شده ممكن است كارها و حرفها و رفتارهاي همان مرحوم را پيدا كند حتي در مواردي ديده شده است كه بيماريهاي فرد مرحوم در زمان حيات براي فرد تسخير شده ايجاد شود و انواع مشكلات ذهني كه قبلا توضيح داده شد، مي تواند ايجاد گردد. ».[5] یکی از مرام های نویسنده این است که بسیاری از حقایق دینی را بی ارتباط با گناه و اعمال صالح تفسیر می کند؛ به گونه ای که این حقایق کمترین ارتباطی با تکالیف دینی پیدا نمی کنند. وی عذاب قبر را نه نتیجه گناهان و معاصی که نتیجه تلاش کالبد ذهنی برای ورود به جسم میت می داند؛ در حالی که بنا به نصوص دینی، اولا فشار قبر مربوط به آلودگی انسان به گناهان و معاصی است و بعلاوه روح بعد از مفارقت از بدن تلاشی برای برگشت به بدن ندارد و از این جهت روح ارتباطش با عالم دنیا قطع می شود. وی در این مورد می گوید: « اگر كالبد ذهني پس از مرگ تلاش كند كه مجددا وارد جسم خود شده و دوباره جسم خود را به حركت در آورد، فشار بسيار زيادي را تجربه مي كند كه به آن فشار قبر مي گويند. اين تلاش براي او ناموفق و تجربه سختي است. پس فشار قبر مشمول كساني مي شود كه مي خواهند دوباره وارد جسم مرده خود شوند.»[6]

البته از آن جا که در عرفان حلقه آن چه که در نهایت به عنوان مطلوب معرفی می شود، راهکارهایی است که در عرفان حلقه پیشنهاد می شود؛ در این مبحث هم راه نجات از کالبدهای ذهنی تشعشع دفاعی معرفی می شود.

« موجودات غير ارگانيك را به دو دسته تقسيم مي كنيم:

دسته اول: كالبد هاي ذهني مرحومين. دسته دوم: اجنه

حلقه تشعشع دفاعي ، حلقه اي از حلقه هاي رحمانيت الهي است كه وجود ما را براي يافتن ويروسهاي غير ارگانيك اسكن مي كند و در نهايت باعث خروج اين موجودات از حريم ما مي گردد.»[7]

[1] . تشعشع دفاعی، گروه آموزش مجازی عرفان حلقه، نسخه 4ص 7

[2] . یاد آور می شویم که نویسنده اساسا روح را از حقیقت انسان جدا می داند و آن را در یک گرایش خلاصه می کند. وی می گوید: «اما در مورد روح : آنجا كه در سوره اسراء آيه 85 مي فرمايد درباره ي روح مي پرسند بگو روح از امر رب من است؛ منظور از روح در اين آيه همان روح هادي ست. روح هادي هدايت گر ما از هر زندگي به سمت زندگي بعدي است». این در حالی است که در نگاه قران تمام حقیقت انسان همان روح الهی اوست و روح نه یک راهنما که خود انسان است؛ خودی که قوام انسان بودن انسان به وجود اوست. از طرف دیگر وجود کالبدهای دیگر با نام کالبد ذهنی … در هیچ کدام از متون دینی وارد نشده است.

[3] . موجودات غیر ارگانیک ص 40

[4] . همان ص 41 و 42

[5] . تشعشع دفاعی، متن آموزش مجازی عرفان حلقه، نسخه 4ص 7

[6] .  همان ص 7

[7] . تشعشع دفاعی متن آموزش مجازی عرفان حلقه – تشعشع دفاعی – نسخه 4 ص 3

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام، طاعات و عبادات شما قبول ان شاء الله.
    من درخواستی دارم که امیدوارم یک مستر پیدا شود و مردانگی به خرج دهد (اگر مردانگی و شرف دارد) و اجابت کند؛ درخواست بنده این است:
    این ادعاهای طاهری درباره حلول روح متوفی در وجود فرد زنده در دنیا را در کلام خدای سبحان (قرآن مجید) و در کلام معصومین علیهم السلام (احادیث معتبر) نشان دهد. اگر نشان داد که حقانیت آنچه به آن معتقد است را اثبات کرده است و اگر رفت و گشت و دید چنین کاری ممکن نیست، بیاید مردانه اعلام کند که در کلام خدای سبحان و در کلام معصوم علیه السلام نبود. لازم هم نیست بعد از این اعلام از حلقه جدا شود (البته جدا شود به نفع خودش هست) ولی با این کار حداقل نشان داده که هنوزز مردانگی در او نمرده است. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا