متن پیاده شده قسمت بیست و هشتم برنامه‌ی نجات از حلقه

حجت الاسلام مظاهری سیف: بسم الله الرحمن الرحیم. سلام و وقت بخیر عرض می‌کنم خدمت بینندگان همراه با شبکه‌ی ولایت. برنامه‌ی نجات از حلقه فرصتی است برای گفتگو درباره‌ی یک عرفان کاذب و نوظهور به نام عرفان حلقه که مدتی است، چند سالی است در کشور ما فعال شده و افرادی را دچار مشکلاتی کرده. در این برنامه‌ها، در این مجموعه برنامه‌های نجات از حلقه ما از افرادی که تجربه‌ای در رابطه با عرفان حلقه دارند دعوت می‌کنیم تا تشریف بیاورند و تجربه‌هایشان را برای ما بازگو بکنند و در طول برنامه هم به بررسی این روایت‌ها و این تجربه‌ها می‌پردازیم. در این قسمت هم مثل همه‌ی قسمت‌ها ما میهمانان ارجمندی داریم که ویژگی این دو بزرگوار این است که شاگردان مستقیم پایه گذار حلقه محمد علی طاهری بوده‌اند. خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت جناب آقای اللهیاری .خیلی خوش آمدید.

آقای اللهیاری: خواهش می‌کنم، خیلی ممنون. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن عرض سلام خدمت شما کارشناس عزیز و بینندگان عزیز شبکه‌ی جهانی ولایت. در خدمتتان هستم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خیلی ممنون که لطف کردید تشریف آوردید.

آقای اللهیاری: زنده باشید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: سلام خدمت شما خانم قبادیان.

خانم قبادیان: سلام عرض می‌کنم خدمت شما و بینندگان عزیز و گرامی. در خدمت شما هستم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: متشکر، لطف کردید که به برنامه‌ی ما آمدید.

خانم قبادیان: خواهش می‌کنم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: در قسمت‌های قبل ما در رابطه با دوره‌های تشعشع دفاعی و به قول طرفداران عرفان حلقه بُرون ریزی صحبت کرده‌ایم. بُرون ریزی یعنی اینکه در کالبَد همه‌ی ما جن‌ها یا اراح سرگردانی هستند که مشکلاتی را به وجود می‌آورند و دوره‌های تشعشع دفاعیِ عرفان حلقه با برقراری ارتباطی با شعور کیهانی که حالا همه‌ی این مباحث می‌تواند مبهم باشد برای شما و برای همه. حتی برای خود آن مربی هایی که این‌ حرف ها را آموزش هم می‌دهند این ها  ابهام دارد و در توضیح آن خیلی پاسخی ندارند بدهند. ولی در اثر این ارتباطی که در دوره ی تشعشع دفاعی با شعور کیهانی می گویند برقرار می‌شودجن‌ها و ارواح سرگردانی که معتقدند در همه رسوخ کرده خارج می‌شوند و نوعی به اصطلاح بُرون ریزی صورت گرفته می گیرد ، در حالی که ما می دانیم  هیچ روح سرگردانی در دیگران رسوخ نمی‌کند. هرکس که می‌میرد و از این دنیا می‌رود به بیان قرآن کریم دیگر بازگشتی به این دنیا ندارد. حتی اگر خیلی خواهش هم بکند از خداوند که خدایامرا برگردان ﴿ رَبِّ ارْجِعُونِ پاسخش این است که کَلاّ. هرگز راهی برای برگشت وجود ندارد. ﴿وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ آیه ی صَد سوره ی مومنون تکلیف ما را روشن کرده که با فرا رسیدن مرگ دیگر راهی برای بازگشت به این دنیا نیست. اما در عرفان حلقه مطالب به صورت دیگری بیان می‌شود که مطابق با واقعیت نیست آنها می گویند هر کس که از دنیا رفته و از آن طریقی که عرفان حلقه معرفی می‌کند به شعور کیهانی وصل نشده به صورت یک روح سرگردان ، به صورت یک موجود مزاحم ، یک ویروس غیر ارگانیک ، یک ویروس مجرد در می‌آید و می‌رود = سراغ دیگران و شروع می‌کند به آزار و اذیت آنان و آنها معتقدند که همه انسان‌ها به اینگونه ویروس‌ها مبتلا هستند و همان جور که در چند جلسه ی قبل شنیده‌اید و در جلسات پیش از این هم  میهمانان دیگر ما توضیح داده بودند این موضوع را القائات زیادی صورت می‌گیرد در دوره های عرفان حلقه که افراد باور کنند یک موجودی یک ویروسی یک روح سرگردانی یک جنّی در وجود آنها رسوخ کرده و آنها خودِ واقعیشان نیست که دارد زندگی می‌کند. می‌رود، می‌آید و حالا آرزو می‌کند ، فعالیت می‌کند و هر تصمیمی که می‌گیرد و سعی می‌کنند که این تلقین را ایجاد کنند برای مخاطب و این باور را پدید بیاورند که واقعا یک موجود دیگری و موجودات دیگری در شما دارد زندگی می‌کند و آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند شما را نجات بدهند و این موجودات مزاحم را از شما بیرون کنند و به این ترتیب هم بیماری‌های افراد می گویند درمان می‌شود و هم اینکه افراد می‌توانند به سِیر و سُلوک و عرفان و رشد معنوی و کمال برسند. این ادعاهایی است که ما در عرفان حلقه با آن مواجهیم و در دوره‌های عرفان حلقه همین ادعاها مطرح می‌شود و این اتفاق‌ها می افتد و اساس عرفان حلقه هم روی همین اتصال برقرار کردن و بُرون ریزی‌هاست که خیلی برای بعضی‌ها ممکن است جاذبه داشته باشد که بگویند برویم ببینیم حالا جن گیری چه جوری است و یک روح سرگردان چه می‌گوید از زبان دیگری و این جور مسائلی که خلاصه عده‌ای را متاسفانه ممکن است متوجه و جذب عرفان حلقه کرده باشد. حالا سؤال ما از شما این است خانم قبادیان، فرمودید در جلسات قبل که خیلی‌ها می‌آیند سالم هستند خود شما خودتان را مسال زدید که صحیح و سالم رفتید در دوره ی عرفان حلقه، برای عرفان و برای رسیدن به کمال ولی در نهایت تحت تأثیر القائات و تعارض‌ها و ابهامات و مشکلاتی که به وجود آمده و پاسخ‌هایی که به شما ندادند و تصویرهای ذهنی شما را از خودتان و جهان همه را به هم ریخته‌اند، دچار استرس شده‌اید، فشارهای روحی و روانی پیدا کردید و این باعث شده که حتی در جسم شما ، قلب و مری جاهای دیگر هم یک مشکلاتی پدید بیاید. این‌ها را در جلسه قبل فرمودید، اما حالا ما می‌خواهیم بدانیم غیر از این برون ریزی‌ها و عوارض روانی و جسمی که روی افراد می‌گذارد چه مشکلات دیگری در این برنامه‌های عرفان حلقه است به نظر شما؟

خانم قبادیان: خدمت شما عرض کنم که در کلاس‌های آقای طاهری کُلّا از آغاز تا پایانش کلاس ما فهمیدیم که همه ی اینها همه کلاً ضبط می‌شود، موقعیت کُلّ کلاس، کلّاً ضبط می‌شد.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی از اول نمی دانستید که ضبط می‌شود؟

خانم قبادیان: نَه.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بعد متوجه شدید همه ی کلاس‌ دارد ضبط می‌شود؟

خانم قبادیان: کلّاً اصلاً یک سری دوربین‌های مدار بسته بود که فیلم برداری می‌کرد، ضبط می‌کرد و خیلی‌های دیگر می‌آمدند جلوی میز خود آقای طاهری می گذاشتند که کلاً موقعیت کلاس را ضبط کند و خیلی‌های دیگر بصورت سِکرِت و مخفی و خیلی‌ها علنی می‌گرفتند و این‌ها بعداً در دسترس خیلی از افراد دیگر قرار می‌گرفت.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خُب این چه مشکلی دارد که مثلاً کلاس ضبط شود؟

خانم قبادیان: مشکل این است که به قول یکی از منتقدین عرفان حلقه و هم سوالی که در ذهن من ایجاد می‌کند این بود که خیلی‌ها ناراحت می‌شوند از این موضوع چون بخاطر این که یک آبرو ریزی دارد انجام می‌شود،

حجت الاسلام مظاهری سیف: آهان، آن بُرون ریزی ها.

خانم قبادیان:  خیلی‌ها یک سری اتفاقاتی درآن کلاس می افتد، یک حرکت‌هایی می‌کنند، صداهایی در میارن حجاب‌های انها که بد هست خیلی بدتر می‌شود و یک سری صداهای ناجور و من حتی می دانم کسی هست ،می‌شناسم در عرفان حلقه که خیلی گفته بود من دوست دارم شکایت کنم از دست آقای طاهری به دلیل این که من الآن رویم نمی‌شود بروم شکایت کنم چون خانم خودم در این فیلم است و همه دنیا دارند می‌بینند، در تلویزیون دارد پخش می‌شود. در یک مثلاً فیلم‌هایی که این ها گرفته‌اند دست مردم بوده و من راضی نیستم. مردم الآن به راحتی دارند می‌بینند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: مثلاً شما فرض کنید یک خانم شوهر دار در این دوره آمده ثبت نام کرده و بعد اتّصال می‌دهند دچار بُرون ریزی می‌شود جن، روح سرگردان یا هرچه که می گویند هست, می‌خواهد بیاید بیرون شروع می‌کند مثلاً زوزه کشیدن، جیق و فریاد، لباسش را پاره می‌کند، خودش را روی زمین پرت می‌کند و این حرکات نامتعارف.

خانم قبادیان: و این دست به دست می‌گردد و خب دیده می‌شود و یک سؤال ایشان داشت که خیلی برای من جالب بود این منتقد عرفان حلقه،گفت آقای طاهری من دوست دارم چرا یک بار خانواده ی خودشان را نمی آورند جلوی دوربین که موجودات خانواده ی خودش را چرا نمی‌آید بریزد بیرون؟ چرا با زندگی مردم این قدر بازی می‌کند آقای طاهری؟ یعنی ابرو و حیثیت مردم اگر برایش مهم نیست، بعد بقول خودش این آقا می‌خواهد بیاید کمک بکند، خدمت بکند به خلق خدا خُب خانواده خودش استثنا هستند؟ خُب همسر دارد، دختر دارد، برادر دارد، خواهر دارد فامیل دارد چرا با خانواده خودش واقعاً این کار را انجام نمی‌دهد. این گِله‌ی بزرگی است که ما هیچ وقت ندیدیم خانواده خود اقای طاهری را

حجت الاسلام مظاهری سیف: بله. آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم مپسند . این اولین قانون اخلاقی است البته به شرط اینکه آقای طاهری نگوید که این‌ها دو دوتا چهار تاهای اخلاقی و روی پله عقل هست و روی پله عشق هستیم و یک جور دیگر باید به درک آن برسید. ولی خب این هم یک مشکل جدی است واقعاً.

خانم قبادیان: خیلی واقعاً ناراحت کننده است است. حالا یا خودشان را مستثنای خلقت می‌دانند یعنی گُل سرسبد می‌دانند یعنی می‌توانند واقعاً این ادعا را ثابت کنند، با چه مجوزی!؟ ما نمی‌گوییم مثلاً کلاس عرفان حتماً باید سواد آکادمیک داشته باشد.

خب پیغمبر اسلام- صلی الله علیه وآله‌ و سلم- اُمّی بودند ولی خُب شدند پیغمبر اسلام با آن تعاریفی که هست و وجود دارد. ما نمی‌خواهیم حتماً بگوییم و خب آقای طاهری که می گویید نباید دروغ بگویید نباید قضاوت کنید، نباید تشعشع منفی بدهید، خودشان سواد آکادمیک که نداشتند در این خصوص و خودشان را یک آدم تحصیل کرده هم ضمناً معرفی کرده اند و این که این ها گِله‌هایی است که به این کلاس داریم. اصلاً کاملاً حرف‌های خودشان تضاد دارد با درس‌ها و آموزه‌های خودشان. و اینکه این گِله‌ها واقعاً وجود دارد.

حجت الاسلام مظاهری سیف: با تحصیلات غیر مرتبط در واقع عرفان و درمان و وغیره.

خانم قبادیان: جای بحث دارد که که چرا، انکیزه شما چه بوده از این کار, که دروغ که گفتید، مردم را که به انحراف کشاندید، تمام داشته‌ها را از انسان‌ها گرفتید، حالا البته به صورت غیر مستقیم. وقتی که شما همه چیز را می‌برید در ترمز دستی تا اطلاع ثانوی و این بالاترین درد است که به شما یک نِدای دور دست بدهد که نمی‌دانید تا دم مرگت این اتفاق طول می‌کشد یا کِی؛ این‌ها همه جای سؤال دارد. من خودم شخصاً خیلی از این مورد ناراحتم. دوست دارم که واقعاً خیلی قاطعانه و صحیح به این سؤالات پاسخ بدهد آقای طاهری یعنی نگذرد از این موضوع. بگویند که چرا واقعاً دروغ گفتند، خودشان را انسان تحصیل کرده حالا البته غیر مرتبط به عرفان معرفی کردند در حالی که هیچ سوادی هم ندارند. قرآن را جای جایی از کلاس می‌آید خیلی کم و بیش حالا به هر حال قرائت می‌کند که همه آن هم وارونه است، چون من به هر حال یک جورهایی تحقیق کردم ، همسرم برایم گفته، دیدم و واقعاً ضد و نقیض است. خودشان هم اعلام کردند که من قرآن را یک دور کامل نخواندم. چه طور این انسان می‌تواند بیاید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: و باطن قرآن را ببینید؟

خانم قبادیان: یعنی واسطه را قبول ندارد. یعنی می‌گوید شما وقتی که می روی امام رضا معاذالله- امام رضا  که وجاهتشان، عصمت دارند. درجه ی آنها در درگاه خداوند چه هست با آن تعاریفی که وجود دارد، می گویند این شرک است. تو داری می‌روی امام رضا را در واقع چه کار می‌کنی؛ ما قبول نداریم. آن وقت ما برای چه باید با تمام این اتفاقاتی که برای آقای طاهری افتاده، آقای طاهری را با تمام آموزه‌های هشت ترم کلاسشان بپذیریم و واسطه قرار بدهیم ایشان را برای خودمان!؟ اصلاً هیچ جور، جور در نمی آید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی این واسطه را این قدر تاکید داشتند آقای طاهری!؟ البته داخل کتاب‌های ایشان هم که هست ولی اینکه نقش اتصال دهنده تنها راه رسیدن به آن نتایج کمال و عرفان هست؟

آقای اللهیاری: بله. این‌ها تاکید دارند که هوشمندی یا شبکه ی شعور کیهانی که حالا آقای طاهری می گوید جبریل هست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: که راه ارتباط با جبرییل هم خود آقای طاهری هست و کسانی که از او اتصال گرفته‌اند.

آقای اللهیاری: میگوید اصلاً ما مستقیم می‌توانیم خودمان وصل بشویم به خدا. یعنی وسیله توسل به این معنی که در مذهب شیعه است را اصلاً قبول ندارند جالب است که می‌گوید من شیعه هستم!! حالا به هر حال شیعه بودن یک لوازماتی دارد که ایشان لوازمات را کاملاً می‌گذارد کنار  و باز می‌گوید من شیعه هستم و از همه هم شیعه‌ترم. ابدا همان جور که خانم قبادیان فرمودند به هیچ وجه زیارت را قبول ندارند و آنجا را حتی می گویند که از دور اعلام پاکسازی کنید. حالا من عذر می‌خواهم از بینندگان عزیز. بنده خودم دارم این را می گویم نارحت می‌شوم شاید حرف چیزی نباشد ولی این چیزهایی که ایشان گفته، میگوید اینجا ها نیاز به پاکسازی دارد. آلوده است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: اینجاها یعنی امکان متبرکه و مقدسه؟

آقای اللهیاری: بله ، یعنی اینها اعلام می‌کنند. شما بروید در شبکه‌های مجازی هم دارند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی ایشان معتقد است که حرم ائمه علیهم السلام، امام زاده‌ها حالا جاهای زیارت گاه‌ها و عبادت گاه‌ها اینجاها ویروس‌های غیر ارگانیک ، جن و ارواح سرگردان جمع هستند و هر کس آنجا برود مشکل پیدا می‌کند؟ باید پاکسازی بشود.

آقای اللهیاری: من یک چیزی خدمت شما عرص بکنم؛ من می دانم آن اشخاصی که دارند می‌بینند به هر حال می‌دانند که من دارم حقیقت را می گویم. این‌ها می گویند اگر طاهری حالا می گویند استاد طاهری یک جا حرف از شریعت زده یک جا گفته حالا مثلاً امام حسین یک جا از زیارت، می گویند رِندی کرده است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی چه رِندی؟

آقای اللهیاری: البته زیارت کرده، که یک بار مثل این که گفته بود من رفته‌ام مشهد. ولی زیارت را که حالا اصلا و ابدا. حالا شما می‌فرمایید که آمد نه که در کتابش است ما دیگر شاهد عینی بودیم. می‌گوید رِندی، حالا رِندی را این‌ها اینجور معنی می‌کنند که حالا من به زبان خودم بگویم، می‌گوید که حالا دیگر چاره‌ای نیست. الآن کشش ذهنی مردم ندارند. ایران یک کشور شیعه است. دردسر برایمان درست می‌شود. ما باید بگوییم این چیزها را.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی این که آمده یک موقعی هم در مورد فرض بکنید حج صحبت کرده اگر چه حرف‌هایش یک حرف‌های نامربوطی هم است چون می‌گوید حج آن قدر بزرگ است، آن قدر درک می‌خواهد، آن قدر، آدم پشیمان می‌شود برود و بعد یک قیدی هم می‌گذارد می‌گوید اگر به آن درک نرسیدی بروی باعث جذب این ویروس‌های غیر ارگانیک و جن و ارواح می‌شود. آدم اصلاً می‌ترسد بلند بشود برود حج.

آقای اللهیاری: ایشان می‌گوید همه جا.

حجت الاسلام مظاهری سیف: از راه دور یک سلامی می‌دهیم به خدا.

آقای اللهیاری: ایشان می‌گوید همه جا خانه‌ی خداست. حالا عذر می‌خواهم. حالا من شاید اصلاً این خوب نباشد. حالا مثلاً همه چیز وجه الله است. سگ، من در همین دانشکده‌ی دامپزشکی خدا شاهد است دارم عرض می‌کنم خدمتتان. دیگر من مویم سفید هم است که دروغ ندارم بگویم. برای اینکه مشکل هم نشود حالا من مسئله‌ی مذهبی‌اش را کاری ندارم، شما اگر در فاز مثبت یک سگ را در آغوش بگیرید مشکلی پیدا نمی‌کنید. سگ را وجه الله می‌دانند، این صندلی را وجه الله می‌دانند.

خانم قبادیان: هم فاز بشوید.

آقای اللهیاری: با او هم فاز شوید به قول خانم قبادیان.

حجت الاسلام مظاهری سیف: با سگ هم فاز بشوید؟

آقای اللهیاری: با سگ هم فاز بشوید. این آشتی کلاً حالا آشتی فقط با ابلیس در عرفان حلقه نیست. در رأس آن آشتی من با کفّار، هر دینی دارد، من آشتی کنم با ابلیس با شیطان.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خب پس چرا ایشان با منتقدین خود آشتی نمی‌کند. این یک نکته‌ای است؟

آقای اللهیاری: خب دیگر این تناقضاتی است که.

حجت الاسلام مظاهری سیف: ما از اولی که با ایشان وارد بحث شدیم، حالا قبل از این که حالا اتهاماتی اثبات بشود و ایشان برود زندان. ما همان اولین باری که با ایشان صحبت کردیم بعدش دیگر یک فایل‌هایی آمد بیرون که در جلساتش دارد زیر سؤال می‌برد حالا منتقدین را می‌گوید معاندین. این خیلی جالب است این تعابیر ایشان.

آقای اللهیاری: چند وقت پیش یک مستندی از کانال سه پخش شد. شما رفتارش را نمی‌دانم دیدید. اصلاً فحاشی کرد به منتقدین. گفت می‌زنم میز را می‌ریزم. در حالی که اصلاً ایشان می‌گوید که آزاد اندیش باشید، گوش بدهید. راه را باز کنید. تا به حال راه را روی شما بسته بودند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: وقتی آرام است حرف‌های خوبی می زند.

آقای اللهیاری: من نمی‌دانم، دیگر دیده‌اند دیگر اعضای حلقه دیگر. حالا من نمی‌دانم فردا چه توجیهی دارند. البته یکی از این مَسترها من با واسطه شنیدم گفتند آن فحاشی‌های آقای طاهری را برگردان کرده‌اند دیده‌اند حرف‌های خوبی بوده. حالا این جوری شاید بعضی‌ها بخواهند خودشان را گول بزنند. حال چرا برگردانش خب مثل اصلش.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بعد یک حرفی این را هم خوب شد شما اشاره کردید من یادم نمی‌آید تا حالا در مورد این موضوع با بینندگان عزیز صحبت کرده باشیم در قسمت‌های قبل، در عرفان حلقه یک صحبتی است. این‌ها می گویند که حرفی که زده می‌شود شما به ظاهر حرف توجه نکنید. ممکن است یک خواننده‌ای آمده مثلاً دارد یک شعر به ظاهر نامقبولی، نمی‌دانم نامتعارفی، غیر اخلاقی می‌خواند. حال هر چه اسمش را بگذاریم. ولی وقتی شما این صدا را برگردان می‌کنید می‌بینید مثلاً کلمات خوبی از درون آن در می‌آید. این یک نرم افزاری می‌گذارند صدا به جای این که از اول به آخر برود، از آخر به اول می‌رود.

آقای اللهیاری: یا برعکس دارد مثلاً بد می‌گوید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: آری، یا دارد مثلاً یک کسی حرف‌های به ظاهر بدی می زند، شما این را برگردان کنید ممکن است کلمات خوبی به گوشت بخورد.

آقای الله یاری: یا خوب عادی دارد می‌گوید دارد چیز دیگری، بد دارد می‌گوید

حجت الاسلام مظاهری سیف: یا حرف‌های معمولی می زند، یا حرف‌های خوبی می زند. بعد شما این را برگردان می‌کنید می‌بینید مثلاً کلمات بدی به گوش می‌رسد. در حالی که این برگردان صدا واقعاً دیگر کار مفهومی هم نیست. یعنی هیچ اتفاق روشنی درون آن نمی‌افتد. مگر این که یک نفر معمولاً هم این کار را می‌کنند، می‌آیند زیرنویس می‌کنند. شما یک کلمه‌هایی مثل یک سینی یک لامی یک یائی این کلمه‌ها همین جور واژه‌ها و این‌ها به گوش انسان می‌رسد این‌ها هم زیر نویس می‌کنند. معمولاً هم جالب این است هر کس که طرفدار عرفان حلقه است به قول شما اگر فحش هم بدهد، برگردانش بکنند خوب است. آن کسی که منتقد عرفان حلقه است اگر بیاید آیه‌ی قرآن بخواند و بگوید این ادعای عرفان حلقه با آیه‌ی قرآن در تعارض است برگردانش کنند حرف بد است.

آقای اللهیاری: چون بد است، نقض است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: این هم یک ادعای واهی است واقعاً.

آقای اللهیاری: پس شما به عنوان یک به هر حال استادی که در مسائل دینی چیز دارید این نقض حالا چون این‌ها می گویند ما اصلاً نقض ستار العیوبی الهی نداریم. این‌ها مثلاً آمده‌اند یکی از منتقدینش را حرف‌هایش را برگردان کرده‌اند که مثلاً بد است. مثلاً آن منتقد دارد می‌گوید مثلاً یک اعتراضی کرده می گویند این است. یا مثلاً یک خواننده را دارد مثلاً می‌گوید خلیج فارس. می‌گوید خلیج فارس اینجا یعنی من ابلیسم یا ابلیس.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بَرِش می‌گرداند.

آقای اللهیاری: بر می‌گرداند. این نقض است حالا طرف اصلاً خواننده هم باشد. به هر حال یک انسان هست دیگر، اصلاً او راضی هست داری تو این کار را می‌کنی؟ هست. سی دی‌هایش هست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بله دیدم. حرف شما درست است.

آقای اللهیاری: این نقض ستارالعیوبی الهی نیست که مثلاً می گویند ما محور وجودی‌اش را می‌خواهیم به شما ثابت کنیم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: کشف کنیم.

آقای اللهیاری: این که الآن آمد گفت بسم الله الرحمن الرحیم، آقای طاهری دارد مردم را فریب می‌دهد و دارد به جای این که به خدا دعوت کند، دارد به خودش دعوت می‌کند، می گویند: خُب حالا ما محور وجودی این شخص را به شما نشان می‌دهیم ببینیم این محور وجودی‌اش شیطانی است. خُب این عیب من را دارید ظهور می‌کنید در اصل دیگر خُب.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بله. برای یک جَرَیانی که ادعا می‌کند معیار این که ما به شبکه‌ی منفی وصل هستیم، به شیاطین وصل شدیم، یا به شبکه‌ی مثبت و به قول آن‌ها جبرئیل. برای کسی که می‌گوید: معیار عدم نقض ستار العیوبی است یعنی نقض نکردن این ستارالعیوب بودن خداست و این که نباید دیگران را افشا کرد، رسوا کرد. کسی که می‌آید خودش این را به عنوان معیار معرفی می‌کند. حالا یک نفر هست می‌گوید نه در سیستم فکری من این معیار نیست. ممکن است یک آدمی آنقدر فاسد است، آدم ناجوری است که باید افشایش کرد، دستش راپیش مردم رو کرد که مردم فریب این آدم را نخورند. خُب این آدم خب اصلاً معیار و سیستم فکری‌اش فرق دارد. ولی اگر کسی آمد و گفت نقض ستارالعیوبی و این که شما افشا بکنی آن چه که در دیگران نهان است، این یعنی رفتی عضو شبکه‌ی شیطانی شدی. حالا خود این آدم می‌آید یک مکانیزمی را ادعا می‌کند که می‌گوید می‌شود با برگرداندن صدای افراد محور وجودی‌شان را کشف کرد. حالا اگر یک نفر بیاید قرآن بخواند این‌ها بر می‌دارند صدایش را برمی گردانند و با حالا آن القائاتی که خودشان دارند، از این القائات زیاد انجام می‌دهند. می‌آیند می گویند که ما از صدای برگردان این، می‌شنویم که دارد می‌گوید من ابلیسم، من شیطانم، نمی‌دانم سلام بر شیطان، از این جور چیزها. من قدرتم، من شبکه‌ی قدرتم. از این جور داستان‌هایی که حالا خودشان به عنوان مفاهیم ضد ارزشی تلقی می‌کنند. بعد آن آدمی که ممکن است قاری قرآن باشد، ممکن است یک آدم با ایمان، ممکن است یک خواننده، اصلاً خواننده‌های بی گناه ما حالا خواننده‌های معمولی که داریم، جوان‌هایی که دارند می‌خوانند، موسیقی پاپ اجرا می‌کنند کارهای دیگر می‌کنند، آمدند صداهای این‌ها را برگرداندند و می گویند این الآن شیطانی است، آن یکی رحمانی است، آن یکی الهی است. آخر به شما چه ربطی دارد که دارید قضاوت می‌کنید؟ آن هم با یک همچنین دلیل سستی. آخر صدا را شما برگردانید چیزی نمی‌شود شنید. بعد این‌ها می گویند نه ما می‌شنویم. داریم دریافت می‌کنیم، به درک آن می‌رسیم و محور وجودی این منفی است، آن مثبت است. این یعنی قضاوت، یعنی تهمت، یعنی به قول خودشان نقض ستارالعیوبی. اصلاً این‌ها همه اش اگر با ادبیات خود عرفان حلقه بخواهیم صحبت کنیم، همه این‌ها شبکه‌ی منفی است به قول خودشان و با معیارهای خودشان و شاخصه‌هایی که خودشان ارائه می‌دهند، کاملاً در تضاد قرار می‌گیرد.

آقای اللهیاری: حاج آقا در رابطه با کیفیت نماز هم حالا من درخواستی داشتم اگر جا دارد شما توضیحی بفرمایید که ایشان می گویند دستی عبادات باید کشیده شود تا کیفیت در اثر اتصال‌ها حاصل شود یکی از چیزهای دیگر هم که ایشان می‌آید باز یک اَنگی به همه می زند، می‌گوید نمازها عبادات همه این‌ها بی کیفیت است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خُب اولاً این که همین جور که می گویید یک تهمت است چون ما که نمی‌دانیم در درون دیگران چه می‌گذرد؟ کسی بیاید همین جوری بگوید که همه ی مردم ویروس‌های غیرارگانیک دارند، همه‌ی نمازها بی کیفیت است، همه مشکل دارند، اولاً که این یک حرف نارواست، یک قضاوت ناموجّه است، آخر با کدام دلیل؟ تازه اگر شما دلیلی هم داشتید نباید این جوری بیایی بگویی که همه مشکل دارند همه مریض‌اند، همه ویروس دارند،

خانم قبادیان: نتیجه با خداست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: روح سرگردان دارند و بعد اینکه حالا چه گُلی به سر مردم می‌زنی شما؟ چه گُلی به سر نمازهای مردم می‌زنی؟ این خودش یک نکته‌ای هست می‌گوید خُب این نمازها بی کیفیت است اولین قدم این است که ترمز دستی‌اش باید کشیده بشود، طرف می‌شود تارِک الصلاه، تارِک عبادت، تارِک حالا هرچیزی که در دین توصیه شده تا اینکه به درک آن برسد و با درک آن انجام بدهد. اینکه فایده نداشت بدون درک، حالا این‌ها شعارهای قشنگی است ولی اولش که با تعطیل کردن آن عمل است، آخرش هم شما می‌بینید که حالا چه جوری کیفیت می‌خواهد برود بالا؟ کیفیت این است که یک نفر فکر کند یک روح سرگردان ازش خارج شد این یعنی کیفیت؟ کیفیت یعنی اینکه کسی جن ببیند؟ این کیفیت عبادت است؟ بابا اولیای خدا نماز می‌خوانند نور خدا را می‌بینند. من یادم است ما در این حوزه که بزرگ شدیم. داخل حجره ما یک طلبه‌ای بود، جوان هم سن وسال خودمان هم حجره‌ای ما بود. این نیم ساعت قبل از اذان صبح وقتی که دیگر غَلت می‌زد وبعد یواش یواش از خواب بیدار می‌شد، هم حجره‌ای ما بود، ما با این زندگی می‌کردیم، بچه‌ها، دوستان دیگر هم ایشان را دیده بودند، ایشان غَلت می‌زد از این پهلو به اون پهلو، می‌گفت: یا رحمان یا حنّان و یا منّان و … یعنی در آن حالت خوابش همه‌اش اسماء خدابود نمازی می‌خواند و ما از این جور چیزها کم ندیدیم بین همین جوان هایی که در حوزه‌ها بودند وما با این‌ها سالها زندگی کردیم واقعاً افراد وارسته، برجسته اختصاص به حوزه هم ندارد. من در همین خوابگاه‌های دانشجویی گاهی اوقات برای تبلیغ و برنامه‌های مذهبی در ایام مختلف به مناسبت‌های گوناگون که می‌روم گاهی اوقات می‌بینم این جوان‌های دانشجو این قدر زیبا این قدر پاک ماه رمضان شده من خیلی وقت‌ها شده ماه رمضان یک دهه حتی یک سی روز در خوابگاه‌ها با دانشجوها بودیم برای برگزاری مراسم‌های مذهبی چه قدر این دانشجوها بلند حالا تعدادشان زیاد نیست نسبت به تعداد جمعیت دانشجوها ولی هستند کسانی که بلند می‌شوند قبل از سحری نمی‌دانم عبادت‌های خیلی زیبا ابوحمزه می‌خوانند دسته جمعی، واقعاً همه‌اش نور همه‌اش کیفیت کسی این‌ها را مجبور نگرده شما دعای ابوحمزه بخوانید ساعت سه نصفِ شب ولی بلند می‌شوند این کارها را انجام می‌دهند حالا کسی در این جامعه‌ای که افراد این قدر باکیفیت دارند خدا را عبادت می‌کنند، این قدر عاشقانه خدا را می‌پرستند بیاید به جوان ها به این مردم اَنگ بزند که شما ویروس غیرارگانیک دارید. عبادت‌ها بی کیفیت است. در طول تاریخ مثلاً یک مولوی شاید رسیده باشد تازه آن را هم شمس وصل کرده. من این حرف‌ها را شنیده‌ام از خود آقای طاهری خب این چه برداشتی است این چه قضاوت ناروایی در مقابل این همه جوان پاک. این اعتکاف‌هایی که انجام می‌شود مگر این‌ها واجب است، مگر این‌ها واجب است که این همه جوان ما می‌روند اعتکاف می‌کنند سه روز خودشان را میهمان خانه‌ی خدا می‌کنند روزه می‌گیرند هیچ واجب هم نیست. همه‌اش از روی عشق است همه‌اش از روی محبت است. از روی این است که می‌خواهند به خدا نزدیک‌تر بشوند. این کیفیت است نه این جلساتی که شما الآن برای ما در این دو سه جلسه‌ی اخیر  توضیح دادید و حالا الآن دیگر ما باید جمع بندی کنیم بحث را.

آقای اللهیاری: من شنیدم مثل اینکه خانم قبادیان اینجا گفتند که در جلسات قبلی گقتند حتی آن مَستر منع می‌کرده مثل این که ‌گفته بوده.

خانم قبادیان: بله، می‌گفت که مثلاً شما حساب بکن که مثلاً پنج صبح باید بلند بشوی وضو بگیری نمی‌دانم با سختی غسل انجام بدهی نماز بیب بیب بیب، دقیقاً به همین واژه‌ای که خودش می‌گفت را من خدمتتان عرض می‌کنم، بلرزیم در حالی که عرفان حلقه اصلاً این بکن و نکن ها را ندارد. پاک باشی، نباشی، درست باشی، نباشی، الآن خسته‌ای، همین جور خوابیدی، اتّصالت را.

حجت الاسلام مظاهری سیف: حلقه‌ی صلاه را بگیر و وصل شو.

خانم قبادیان: اصلاً ارتباط در هر شرایطی که هستی بگیر. فقط این جالب است برای من که آنها هدفشان را مستقیم و روبرو می‌بینند. می گویند آن روبرو هدف است به آن قله باید برسی راه آن حالا از هر راهی، و اینجای آن دردناک است که حالا از هر راهی این‌ها حالا به قول خودشان می گویند شُرت لاین (short line)، بایک بِشکن یا یک چشم به هم زدن

حجت الاسلام مظاهری سیف: وصلتان می‌کنیم.

خانم قبادیان: می‌توانی تجربه کنی و وصل بشوی و قله را برسی این‌ها همه تشریفات است این‌ها اصلاً راه رسیدن به خدا نیست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: عجب یعنی بعضی از مستر ها این قدر صریح هم دارند این حرف‌ها را می‌زنند.

خانم قبادیان: اصلاً به من پیشنهاد می‌داد می‌گفت تو تجسم کن دردناک نیست واقعاً که پابشوی وضو بسازی و نماز بخوانی درحالی که الآن دلت نمی‌خواهد پا بشوی آقا من دلم می‌خواهد پنج صبح نماز نخوانم، ده صبح نماز بخوانم واقعاً به عینه خدا را شاهد می‌گیرم همچنین حرفی را به من می‌زدند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: این حرف‌ها به صراحت از طرف خود آقای طاهری گفته نشده ولی آن لایه‌ی های پنهان آموزش‌های آقای طاهری است. و مَسترها باز کرده‌اند، دارند می گویند.

خانم قبادیان: مَستر های عمیق عرفان حلقه اصلاً خیلی رُک وصَریح آن‌هایی که به نظر من حالا ببخشید من از این واژه استفاده می‌کنم، منافق هستند، می گویند نَه ما نماز داریم حالا البته نمازشان هم به شکل خودشان است. ولی مَسترهای حرفه‌ای‌شان اصلاً می گویند ما نماز نداریم!

حجت الاسلام مظاهری سیف: شما الآن چند تا مَستر عرفان حلقه می‌شناسید یک مروری کنید در ذهنتان؟

خانم قبادیان: خیلی‌ها هستند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: شما ده سال است با عرفان حلقه از سال هشتاد و شش که وارد عرفان حلقه شدید.

خانم قبادیان: خیلی‌ در دوست‌ها، آشناها می‌شناسم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: چند تای آن‌ها نماز می‌خوانند؟

خانم قبادیان: هیچ کدامشان نمی‌خوانند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: شما چه طور؟ شما چند تا از این مستر ها را؟

خانم قبادیان: یعنی می‌خواندند. نماز نمی‌خوانند. من کسانی بوده چادری بودند و جا دارد که من این جا بگویم یک مَستری هست در عرفان حلقه که همه‌ی عرفان حلقه‌ای‌ها او را می‌شناسند. خیلی خانم به نامی هم هست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: از آن مَستر های قدیمی.

خانم قبادیان: ایشان می‌گفتند که مدرس قرآن است و محجبه است و این طوری بود ولی من از منبع موثق خود عرفان حلقه‌ای‌ها که با آنها در ارتباط هستیم به گوش من رسید که ایشان در یک مجلسی بودند مهمانی بودند به حدی پوشش این خانم اشکال داشت که خودش در آن مهمانی معذب بود. یعنی دائم حواسش به خودش و لباسش بوده یعنی این خروجی عرفان حلقه است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: کسی که به عنوان معلم قرآنشان می‌شناختند ایشان را!

خانم قبادیان: بله و خانواده‌ی همسر ایشان خیلی ناراحت بودند از این خانم که مثلاً اینجوری.

حجت الاسلام مظاهری سیف: شما چه طور آقای اللهیاری؟ شما چند تا از این مستر ها می‌شناسید اول اینکه فکر می‌کنیم شما با مستر های زیادی آشنای هستید. شما از سال هشتاد و چند رفتید در این عرفان حلقه؟

آقای اللهیاری: من از هشتاد و هفت تقریباً، نیمه اول یا دوم دقیقاً یادم نیست

حجت الاسلام مظاهری سیف: شما هم هشت نه سال هست در این مجوعه بودید، شما چند تا مَستر می‌شناسید؟ حدوداً ده تا می‌شناسید؟

آقای اللهیاری: تقریباً بله حالا هم اطرافیان خودم هم دوستان خانوادگی بودند شاید مثلاً حالا یک ده دوازده تایی

حجت الاسلام مظاهری سیف: چند تا آنها اهل نماز و واقعاً سِیرو سلوک شدند الآن؟

آقای اللهیاری: ببینید یک عده‌ از آنها الآن، که یک تعدادی از آنها از قبل نماز نمی می‌خواندند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: الآن هم که رفته‌اند در عرفان همین جوره است.

آقای اللهیاری: آره، من همیشه یک سوالم این است حالا چرا بگوییم نماز خوان‌ها بی نماز شدند؟ چند تا بی نماز را با نماز کرده آقای طاهری؟ من ندیدم. یک تعدادی از آنها که نمی‌خواندند که الآن واقعاً دیگر

حجت الاسلام مظاهری سیف: با اطمینان نمی‌خوانند.

آقای اللهیاری: بله متاسفانه، متاسفانه یک عده از آنها هم نماز خوان بودند و واقعاً حالا رعایت می‌کردند حتی من یکی را می‌شناختم اصلاً یک حساب کتاب‌های خاص، یک حالاتی با خدا داشت با آن سن جوانی که داشت.

حجت الاسلام مظاهری سیف: ولی الآن کنار گذاشته.

آقای اللهیاری: بله کنار گذاشته می‌گوید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یک نکته‌ای ما الآن دیگر زمانمان تمام است چند ثانیه اگر بگویید قبل از این برنامه شما به من گفتید که با توجه به این که مهمان برنامه‌های اولیه‌ی ما هم بودید یک تهدیداتی صورت گرفته نسبت به شما این هم یک اشاره‌ای بکنید بد نیست. در عرفان حلقه هم این جوری برخورد می‌کنند.

آقای اللهیاری: بله، یکی از اطرافیان به من گفت که یک خانمی که در آمریکا است. حالا من اسمش را نمی‌برم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: با عرفان حلقه در ارتباط است؟

آقای اللهیاری: بله، ایشان هم مَستر است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: مَستر عرفان حلقه است، خُب.

آقای اللهیاری: البته آمریکا بوده حالا از طریق ایران او را آشنا کرده‌اند و حالا آن هم تا مستری رفته ولی حضوری هم حتماً کلاس رفته، بعد خدمت شما عرض کنم که این گفته که این شخص

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی آقای اللهیاری

آقای اللهیاری: بله، این مراقب خودش باشد به من گفته حالا چند شب پیش حالا

حجت الاسلام مظاهری سیف: مراقب خودش باشد مثلاً چه می‌شود؟ بیشتر توضیح نداده دیگر؟

آقای اللهیاری: آری، مراقب خودش باشد دیگر دارد به هر حال آمده سر سفره‌ی عرفان نشسته

حجت الاسلام مظاهری سیف: سر سفره‌ی عرفان حلقه

خانم قبادیان: ناسپاسی می‌دانند.

آقای اللهیاری: اولاً این تخلف است دچار مشکلاتی می‌شود از قبیل موجودات که می گویند حمله می‌کنند به این‌ها و یکی هم که به هر حال این دارد این حرف‌ها را می زند به هر حال مراقب باشد که خب خیلی‌ها هستند یک غیرت‌های خاصّی روی طاهری دارند این‌ها، به هر حال آن طاهری را خدای خودشان می‌دانند بعضی‌ها دیگر شاید ناراحت بشوند. این را هم به من چند روز پیش گفتند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خیلی خُب.

آقای اللهیاری: حالا شما فرمودید ، من گفتم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: بله، نَه من چون حالا گفتم بالأخره بیننده‌های ما همه چیز را بشنوند و ببینند و خودشان بتوانند به یک جمع بندی برسند درباره‌ی عرفان حلقه. خُب ما چهار قسمت در خدمت خانم قبادیان و آقای اللهیاری بودیم و مطالبشان را شنیدیم تجربه‌ها به نظرم خیلی عالی و ارزشمند بود. مستقیم بود، از خود کلاسهای بنیانگذار عرفان حلقه بود. جمع بندی این شد که عرفان حلقه کلّی تضاد و تعارض ایجاد می‌کند. افراد سالم را ناسالم می‌کند. افرادی که حالا ممکن است یک دین نیم بندی هم دارند همان دین و ایمان و معنویتشان را هم تخریب می‌کند و با ادعاهای واهی و القائات نادرست آنها را به آسیب‌ها و مشکلات مختلفی مبتلا می‌کند این جمع بندیِ گزارشی بود که دوستان ما این جلسات و این دو سه جلسه‌ی اخیر از عرفان حلقه مطرح کردند با ما همراه باشید ما در قسمت‌های بعد مهمان‌های دیگری هم خواهیم داشت. ان شاالله که شما هم همراهی ما را همچنان ادامه بدهید. همه‌ی شما را به خدای بزرگ می‌سپاریم. وَالسَّلام عَلَیکُم وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُه.

۳ دیدگاه‌

  1. زینب گفت:

    حق با خانم قبادیان است. اقای طاهری به بعضی از هموطنان ساده اندیش ما انگ جن زده بودن و دیوانه بودن می زد و تصویر آنها را نیز پخش می کرد! خب این کار غیر اخلاقی است و در حقیقت بازی با آبروی مردم است برای رسیدن به نام و نان…

  2. زینب گفت:

    این که باصطلاح صدای افراد را برگردان می کنند تا محور وجودی شان معلوم شود که شیطانی است یا ربانی نیز بازی با آبروی مردم است و همان نقض ستارالعیوبی الهی است که اقای طاهری و دوستان وی شعارش را می دهند! چند سال قبل صدای یک مستر را که منتقد اقای طاهری شده بود، به تعبیر خودشان، برگردان کردند که مثلا اثبات کنند شیطانی است و سی دی آن را بین خود و در دانشگاه ها و هر جا که می توانستند پخش کردند!

  3. علیرضا گفت:

    ممنونم بابت زحمتی که برای این مطالب کشیدید. من از این به اصطلاح عرفان حلقه چیزی نمیدونستم. وقتی نقد رو از زبان خود شاگردان طاهری میخونیم خیلی بهتر به باطن این مسلک دروغی پی میبریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.