مقالات

دستگیری طاهری و انحلال فرقه

دستگیری طاهری و انحلال فرقه

انحلال فرقه به طور رسمی پس از دستگیری و محاکمه ی بنیان گذار آن، محمدعلی طاهری، صورت گرفت. غیر قانونی بودن کلاس ها از طریق رسانه ها چندین مرتبه اعلام شد و تصاویری نیز از عوامل فرقه ی کیهانی به نمایش درآمد تا حجت بر عموم تمام شده و کسی اظهار بی اطلاعی از غیرقانونی بودن کلاس های شبه عرفان انحرافی کیهانی نکند؛ هر چند افرادی مادی که منبع درآمدی آسان و بدون زحمت و بی هزینه را یافته اند ، به بهانه ی رسالت داشتن و آگاهی دادن  به هم نوعان[1] به تشکیل کلاس ها مبادرت می ورزند و با پافشاری بر تشکیل کلاس ها در مسیر غیرقانونی طاهری گام می زنند و هم چنان به اشاعه ی فرقه ی انحرافی می پردازند.

 این انحرافات به مراتب و با انتقال از طاهری به مسترها و از مسترها به دانشجویان که زنجیروار ادامه دارد، شدیدتر می شود و با گذشت زمان بدعت ها و سلایق شخصی مسترها نیز به الهام های انحرافی طاهری اضافه می شود. به طوری که مطالبی از کلاس ها ی مسترهای حلقه گزارش می شود که خود طاهری از آن ها خبر ندارد و در هیچ یک از جزوات و کتب فرقه مشاهده نمی شود. این ها برداشت های شخصی و دریافت های مسترها و یا الهامات شیطانی است که ضمن اتصال، به ادراک آن ها می رسند و به تبعیت از به اصطلاح استاد اعظم و منجی فرقه آن را از بدیهیات می دانند و به درس هایشان می افزایند.

خشت اول چون نهد معمار کج رود دیـــــــــوار کــــــــــج

تــــــا ثـــــریـــــــا مـــــــی رود دیـــــــــوار کــــــــــج

 بنابراین در زمانی که طاهری در زندان به سر می برد، این مسترها هستند که باعث ایجاد بی نظمی و اشاعه ی آموزه های فرقه هستند. در حال حاضر در میان مسترهایی که تحت تعالیم طاهری تربیت شده اند  و یا حتی مسترهایی که با واسطه، تعالیم فرقه ی کیهانی را گرفته اند ادعای فوق طاهری بودن می کنند. در فضای مجازی (فیس بوک و…) شاهد هستیم مسترهایی که پا را از حریم دوره ها و حلقه های تفویضی طاهری فراتر گذاشته اند و ادعای دریافت فاز دوم آگاهی های شعور کیهانی و دوره های بالاتر از هشت تا ده و یا حتی دوازده را نیز دارند. این ها عموما افراد آسیب دیده ای هستندکه طبق گفته ی مسترها تخطی کرده و غیرارگانیک ها وجودشان را اشغال کرده اند  و راه خلاصی برای آن ها وجود ندارد. آن ها در حالتی بیمارگونه و با روانی به هم ریخته ادعایی بالاتر دارند و می گویند چنانچه طاهری پس بکشد و بگوید این آموزه ها « من درآوردی» و به خطاست، ما قبول نمی کنیم. دریافت های ما بیش از اوست و ما از طاهری هم جلوتر هستیم. در واقع این فرقه افراد را به نوعی خودشیفتگی می رساند که ادعای برتری بر همه، حتی رهبر فرقه را دارند. گفتنی است طاهری بارها به این مطلب اشاره کرده که در صورت دستگیری و محکومیت، شاگردان مسیر را با حفظ امانت داری ادامه دهند.[2]

[1] – در حلقه به این عمل رسالت داشتن، «انفاق از روزی آسمانی» گفته می شود که منظور از آن آگاهی های خود را در اختیار دیگران قرار دادن و مهم تر از آن ایفای نقش در برقراری ارتباط دیگران با خداوند است. (طاهری 2011 الف:77)

[2] – منبع: کتاب حلقه اسارت

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. طاهری نمی تواند انتظار داشته باشد که شاگردانش مسیر او را با حفظ امانتداری ادامه دهند چون اولا مسیر طاهری مسیر باطلی است و امانتداری در آن بی معناست و ثانیا وقتی طاهری در اساسنامه فرقه می گوید بی دین و ناپاک هم می تواند وارد این جریان شود، ممکن نیست از یک لادین و لامذهب و ناپاک، انتظار امانتداری داشت.

  2. خیلی از مسترها تازه راه کاسبی بی زحمت رو بلد شدن و حاضر هستن طاهری صد بار بمیره یا صد سال تو زندون بمونه و بپوسه ولی پول در بیارن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا