اخبار عرفان حلقه

عرفان حلقه در مستند در جستجوی حقیقت

مستند در جستجوی حقیقت با موضوع بررسی نحله‌های نوظهور فکری در تازه‌ترین قسمت خود به بررسی عرفان حلقه می‌پردازد. این برنامه ضمن بررسی کوتاهی از مبانی عرفان حلقه، مصاحبه‌ای هم با رضا عماری الله‌یاری به عنوان یک عضو جداشده از فرقه دارد.

عباس لاجوردی، کارگردان مستند در جستجوی حقیقت درباره آن می‌گوید: این مستند در 13 قسمت تهیه شده است. اما نباید تصور کنیم، چون یک مجموعه است، همه این 13 قسمت راجع به یک موضوع است، بلکه این مستند مجموعه‌ای است از موضوعات متفاوت که در کنار هم قرار داده شده و به گونه‌ای با هم ارتباط دارد؛ چراکه هرکدام از این موضوعات پتانسیل بررسی مجزا را دارد. این مستند در مورد فراماسونری، بهائیت، وهابیت و فرقه‌های نوظهور است.

به گفته او، برای ساخت چنین مستندهایی زحمت‌های فراوانی کشیده شده و اسناد و مدارکی گرد هم می‌آید که شاید در برخی از مواقع به قیمت جان تهیه‌کننده آن مستند تمام شده باشد.

وی با تاکید بر حامیان ساخت این مستند می‌گوید: این مستند با حمایت و روشنفکری مدیر گروه اجتماعی و مدیر شبکه سوم سیما تهیه و پخش شده است؛ چراکه بسیاری از مدیران تمایلی برای تهیه و تولید چنین مستندهایی را از خود نشان نمی‌دهند. بعضی‌ها دوست ندارند که دچار دردسر کنند. مثل خیلی از فیلمسازان ما که از معماری، یا طبیعت و گبه و گلیم و از این موارد دم دستی فیلم تهیه می‌کنند. البته برخی از موارد، مانند اعتیاد و فقر، اگر به صورت عمیق پرداخته و بررسی شود، قابل دفاع است. اما به هر حال، هستند مستندسازانی که دوست ندارند زیاد خود را به زحمت انداخته و ترجیح می‌دهند که از گل و بلبل بگویند.

مستند فوق را می‌توانید امشب از شبکه 3 صداوسیما، رأس ساعت 19:10 ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا