اخبار عرفان حلقه

واکنش حلقه به سخنان دکتر قاسمی در برنامه شب آسمانی

به گزارش سایت نجات از حلقه به نقل از روابط عمومی موسسه بهداشت معنوی – پس از مدتها نبود امکان نقد عرفان بدلی حلقه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران -که صیانت از افکار عمومی و باورهای نهادینه شده مردم از وظایف این سازمان است- در قالب بررسی علل گسترش عرفانهای نوظهور، برنامه ای برای نقد عرفان حلقه روی آنتن رفت.

در این برنامه که شبکه قرآن سیما آن را پخش کرد حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسمی به ارائه برخی یافته های پژوهشی خود در حوزه فنگ شویی، یوگا، عرفان حلقه و دیگر عرفانهای نوظهور پرداخت. وی که نزدیک به 5 سال در حوزه عرفانهای نوظهور پژوهش و تحقیق میدانی و علمی داشته است، جزو استادان این رشته محسوب می شود

موضوع پایان نامه دکتری ایشان “نقد و بررسی عرفان حلقه” بوده و در فرایند انجام تحقیقات با تعدادی از مسترها ، طرفداران و آسیب دیدگان عرفان حلقه مصاحبه کرده اند. دکتر قاسمی در برنامه شب آسمانی گوشه ای از تحقیقات خود را بدون نام بردن از عرفان حلقه و در قالب نمونه های مستند گزارش داد و همین امر موجب واکنش های اهانت آمیز طرفداران عرفان حلقه گردید.

آنها در صحفات فیس‌بوک خود، گذشته از این اهانت ها وی را به عنوان  بازجوی اطلاعات سپاه معرفی کرده‌اند؛ شغلی  که هیچگونه همخوانی با روحیه علمی و پژوهشی ایشان نداشته و ندارد. البته زحمات بی شائبه این سربازان گمنام امام زمان در صیانت از امنیت و اسایش مادی و معنوی مردم ایران را ارج می نهیم و حضور در جمع این عزیزان را بزرگترین خدمت به تشیع و سرزمین شیعه می‌دانیم، اما این‌گونه نسبتهای بی‌ربط نشان از حقد و کینه طرفداران عرفان حلقه است که مانند بسیاری از ادعاهای دیگرشان دروغی بیش نیست.

لازم به ذکر است که مصاحبه های این پژوهشگر و فعال فرهنگی با افراد مرتبط با عرفان حلقه غالبا در مراکز علمی یا دفتر کار این افراد بوده است. طبیعی است که ایشان در مصاحبه های مربوط به پایان نامه با قاضی پرونده ، وکیل طاهری ، برخی از مسترها و تعدادی از آسیب دیدگان و شاکیان عرفان حلقه ملاقات و مصاحبه داشته اند. و همین امر نشانگر تحقیقات علمی و بدون پیش داوری ایشان است.

نکته قابل توجه این است که در عرفان حلقه کسی که در حوزه تخصصی خودش و زیر نظر استاد راهنما و مشاور تحقیق می کند ، پژوهش علمی انجام نمی دهد ، اما کسانی که با تحصیلات دیپلم مدعی تحقیقات پزشکی در حوزه درمان و فرادرمانی هستند و با اصول و روش پژوهش های پزشکی آشنا نیستند، محقق، استاد، دانشمند، دگراندیش و فرادرمانگر تلقی می‏شود. کسانی که حاضر نیستند افکار خود را به دانشمندان و متخصصان ارائه دهند.

سالهاست از محمدعلی طاهری و سایر مسترهای عرفان حلقه دعوت شده است که در فضای باز با منتقدان گفتگو کنند. اما همواره از این کار خودداری کرده اند و ترجیح داده اند که در فضای بسته کلاس های غیرقانونی و بدون حضور منتقدان نظرات خود را به کاربران تحمیل کنند و از آنها بخواهند که تسلیم ادعاهای آنها باشند. امیداوریم که خداوند متعال به طرفداران عرفان حلقه کمی انصاف دهد تا باب گفتگوی علمی و منطقی میان آن ها و منتقدان باز شود.

در ادامه از تهیه کننده برنامه شب آسمانی که با شجاعت سررشته برگزاری جلسات نقد مکاتب انحرافی را به دست گرفته قدردانی می شود و امید است که وجود برخی از عناصری که سابقه همکاری جدی با عرفان حلقه را دارند مانع ادامه این برنامه در صدا وسیما نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا