اخبار عرفان حلقه

معرفی وبلاگ بررسی حلقه

دوستان عزیز وبلاگی که نویسنده‌اش یکی از مسترهای سابق حلقه بوده، راه‌اندازی شده که در اینجا ضمن معرفی این وبلاگ، اولین مطلبش را برای شما هم‌خوان می‌کنم:

آدرس وبلاگ: http://barresiehalgheh.blogfa.com/

 

با سلام خدمت دوستان، بزرگان و عزيزان

اينجانب يكي از اعضاي سابق عرفان حلقه هستم، مستري تمام دوره ها را داشته و دوره ها را تدريس نموده ام، از يكسال پيش با رفتارهاي تحقير آميز، حملات كلامي و حلقه اي از جمله دفاعي، بي حرمتي ها و قضاوتهاي تعدادي از مسترهاي عرفان حلقه كه صرفا بواسطه مخالفت با نظرات آقاي طاهري كه مطرح نموده بودم صورت گرفت به تمام داستان عرفان حلقه شك كردم، از خودم پرسيدم: در عرفاني كه از شعارش درك تن واحده، عدم قضاوت، برخورد رحماني، احترام به تمام ذرات و بخصوص انسان ها و … مطرح است، چگونه كساني كه مستر و مربي اين مكتب به شمار ميروند مي توانند چنين رفتارهاي متناقضي را نشان دهند؟ اين همه تعصب و بي حرمتي آيا آموزه هاي آقاي طاهري است يا يك جاي كار لنگ ميزند، لذا به تحقيق پرداختم و بتدريج نكاتي را ديدم كه پيش از اين قادر به ديدنش نبودم، گويي چشم و گوشم مانند حالتي كه كسي تسخير شده باشد بسته بوده، لذا به طور كامل از اين مكتب فاصله گرفتم و هر روز نكات تازه اي ديدم.

در ابتدا عرض كنم تمام مباحث و نظراتي كه مطرح خواهد شد با فرض اينست كه آقاي طاهري آنچه درك و مطرح نموده براي خود ايشان كاملا درست بوده و تمام حلقه ها و درمانها و … اثر دارد و ايشان قصد و نيتشان خير و ثواب بوده است و به اصلاح عرفان حلقه در فاز مثبت و تحت شبكه مثبت بوده است، حال ميخواهيم بررسي كنيم آيا مباحث، با يكديگر در چنين سطحي گسترده و عام، همخواني دارند؟ آيا انتقال دريافت ها و ادراكات شخصي براي عامه ي مردم صحيح بوده؟ آيا اثرات مثبت آن بيشتر بوده يا اثرات منفي؟ آيا تعريفي كه از هوشمندي، عملكرد حلقه ها و … شده از ايشان به بعد، با تغيير نيت و بينش افراد از مثبت به منفي همانگونه مثبت باقي مانده؟ آيا تشعشعات دفاعي موجب بهبود حال همگان شده يا برخي را دچار مشكلات عديده ي جديدي هم نموده؟ آيا براستي آنچه آقاي طاهري نامش را مكتب نهاده است، پس از گذر زمان و افتادن به دست مسترهاي نيازموده، جريان را به سمت فرقه شدن، انحراف، سوء استفاده هاي مالي، جنسي، عقيدتي، ذهني و … سوق نداده است؟ آيا همين كه شخصي پاي سوگند نامه اي را امضا كند، ديگر نياز به مراقب استاد مربوطه ندارد و هوشمندي خود تشويق و تنبيه فرد را به طور كامل ادا خواهد نمود و ديگران را از آثار سوء رفتار افراد محافظت خواهد نمود؟ آيا آقاي طاهري و تك تك كساني كه پا در اين عرصه نهاده اند مي توانند خود را از زير بار مسئوليت انحراف و آسيبي كه برخي شاگردان مجموعه ديده اند مبرا بدانند و صرفا به امضاي پاي سوگندنامه بسنده كنند؟ كساني كه بدليل بيماري و مشكلات تحت درمان اهالي حلقه قرار ميگيرند و بجاي درمان از آنها سوء استفاده مي شود (نمونه هاي واقعي وجود دارد) چگونه تحت حمايت هوشمندي قرار گرفته اند؟ اينان كه سوگندنامه امضاء نكرده اند! و …

اينها و بسياري ديگر، مباحثي هستند كه در خصوص آنها صحبت خواهيم نمود و اميدوارم هر كسي خواننده اين مطالب خواهد بود، پيش از هر قضاوتي، اظهار نظري و مخالفت يا حتي موافقت، حداقل 10 دقيقه پيرامون مطلب مطرح شده تفكر و بررسي كرده و سپس نظر بدهد، اگر اين زمان به نيمي از روز يا حتي بيشتر هم كشيده شود قطعا مي توانيم به نقاط روشنتري برسيم، چه بسا شما دوستان باعث روشن شدن ذهنيات بنده و اثبات درستي نظرات و اعتقاداتتان شويد، فقط بدانيد هدف، تعامل و همفكري و نگاه به اين جريان فكري از بيرون گود است نه كوبيدن، آسيب رساندن و محكوميت آقاي طاهري يا ساير دوستان، قطعا با تفكر به موضوعاتي كه مطرح خواهد شد شما نيز در حركت خود پس از تحقيق و بررسي در صورت غلط بودن نظرات بنده، مصمم تر خواهيد شد و اساسا همه چيز خير است و عامل رشد و شكوفايي تك تك ما.

در آخر عرض كنم آنچه در اين وبلاگ ارائه خواهد شد صرفا باور و نتايج تحقيقات خودم و مباحثه و گفتگو با چند همراه ديگر بوده و هيچ اصراري براي پذيرش و قانع كردن سايرين وجود ندارد، نه از جائي خط ميگيرم و نه از حمايت كسي برخوردارم، لطفا مرا مقابل خود نبينيد و دشمن تلقي نكنيد.

هدف بنده از راه اندازي اين وبلاگ اين بوده كه اگر اين مكتب و تداوم آن و شاخه يافتن و فعاليت زير زميني آن باعث آسيب روزافزون مردم ميشود، اگر نمي توان جلوي رشد آنرا گرفت حداقل اگر كسي اراده كرد وارد اين جريان بشود، آگاهانه و با شناختن روشهاي برخورد مسترهاي مختلف وارد شود و ايرادات احتمالي و خطرات محتمل را بشناسد تا انشالله كمترين آسيب متوجه بندگان خوب خدا باشد.

اميد به خدا دارم و طلب كمك براي حركت خداپسندانه و روشنگرانه به سمت او، اول براي خودم و بعد براي ديگران.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا