تجربه های آسیب دیدگان و نجات یافتگان

متن پیاده شده ی قسمت هفتم برنامه نجات از حلقه در شبکه جهانی ولایت

حجت الاسلام مظاهری سیف: بسم الله الرّحمن الرّحیم. سلام بینندگان عزیز. با برنامه ای دیگر از مجموعه برنامه‌های نجات از حلقه در خدمت شما هستیم. در برنامه‌های گذشته، اجمالاً به نقد و بررسی عرفان حلقه پرداختیم، عرفان حلقه که توسط فردی به نام محمد علی طاهری پایه گذاری شد، او مدعی بود که با پدیده ای به نام شعور کیهانی در ارتباط قرار گرفته و آگاهی‌های فوق العاده ای را کسب کرده است. و همچنین توانایی درمان بیماری‌ها را به دست آورده. بر اساس این ادّعاها دوره‌هایی را طراحی کرد و افرادی را به سوی خودش دعوت کرد و برنامه‌های عرفان حلقه را گسترش داد. در برنامه‌هایی که با عنوان «نجات از حلقه» در خدمت شما هستیم بنایمان بر این است که هر قسمت از حضور کارشناسان و تجربه کنندگان عرفان حلقه استفاده بکنیم. یعنی کسانی که قبلاً در عرفان حلقه بوده‌اند و بعد با دیدن نقاط ضعف و نقدها و آسیب‌های آن، متوجّه شده‌اند و از آن جَرَیان بیرون آمده‌اند. در این قسمت ما دو مهمان بزرگوار داریم، جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای شمشیری که از ایشان می‌خواهم سلام و علیکی با بینندگان داشته باشند.

حجت الاسلام شمشیری: بسم الله الرّحمن الرّحیم. خدمت شما، آقای اللهیاری عزیز و بینندگان محترم عرض سلام دارم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: و مهمان دیگرمان که در چند برنامه‌ی گذشته هم خدمتشان بودیم جناب آقای اللهیاری از بنیان گذاران انجمن نجات از حلقه و فعّالان روشنگری در این حوزه. بفرمائید شما هم سلام و علیکی داشته باشید.

آقای اللهیاری: به نام خدا، من هم سلام می‌کنم خدمت شما و همه‌ی بینندگان عزیز. و متشکرم که من را دعوت کردید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خیلی خوش آمدید، افتخار دادید به ما.

آقای اللهیاری: خواهش می‌کنم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: در جلسات گذشته که در خدمت آقای اللهیاری و آقای شمشیری بودیم در مورد این بحث شد که عرفان حلقه خودش را فراتر از ادیان می‌داند و انسان‌های دین دار و بی دین و آن‌هایی که دین دارند با هر دینی می‌توانند بیایند در عرفان حلقه و به کمال برسند. در واقع، کمال چیزی نیست که برای رسیدن به آن ما نیازمند به اعتقادات و برنامه‌های عملی ادیان باشیم. در یک قسمت هم به طور مفصل تر در مورد موضوع نماز بحث شد که در عرفان حلقه تحت عنوان ارتقاء کیفیتِ نماز و اینکه باید صبر بکنیم تا کیفیت بیاید بعد نمازمان را ادامه بدهیم، به جای می‌رساند پیروان خودش را که دیگر نماز کنار می‌رود از برنامه‌های زندگیشان و ممکن است کسی در این مکتب به درجه‌ی استادی هم برسد برای دیگران هم کلاس و جلسه‌ی درسِ عرفان برقرار بکند ولی خودش دیگر نماز نخواند، این حالا به عنوان یک شاخه‌ی فرعی.

یک موضوعی که در جلسات گذشته هم به آن اشاره شد و می‌خواهیم الان بیشتر در موردش صحبت بکنیم موضوع موجودات غیر ارگانیک است. در عرفان حلقه اعتقاد بر این است که همه‌ی ما انسان‌ها آلوده به ویروس‌ها یا موجودات غیرارگانیک هستیم. این ویروس‌های غیرارگانیک دو نوع هستند، جن‌ها و ارواح سرگردان. در مورد جن‌ها که حالا باید در برنامه‌های بعد صحبت بکنیم، این جلسه می‌خواهیم یک مقدار بیشتر در مورد ارواح سرگردان با هم گفتگو بکنیم به این علّت که ادّعاهای درمانی در عرفان حلقه به این پندار خیلی گره خورده و آن‌ها معتقدند افرادی که بیمارند به احتمال زیاد و بلکه به طور قطع، علّت بیماریشان رسوخ این موجودات غیرارگانیک است. و عرفان حلقه می‌گوید ما آن‌ها را بیرون می‌کنیم از وجود شما و شما درمان می‌شوید. حالا سؤال ما این است که واقعاً این باور چه جایگاهی در عرفان حلقه داشته و چقدر به آن می‌پرداختند و اصلاً چطور ممکن است یک موجود غیرارگانیک، روح سرگردان، برگردد و بعد از مرگ به جسمش و در جسم دیگران رسوخ بکند و ظاهراً در خلال این بحث، موضوعی به نام فشار قبر هم مطرح می‌شود که یک تفسیر خاصی دارد محمد علی طاهری و در عرفان حلقه این تفسیر خاص ارائه می‌شود. می‌خواهیم کمی درباره‌ی این موضوع صحبت بکنیم. من از آقای شمشیری درخواست می‌کنم که یک مقدّمه ای را درباره‌ی این ارواح سرگردان بفرمایند و بعد هم از آقای اللهیاری بشنویم که این بحث در جلسات به چه صورت مطرح می‌شد و چه می‌گذشت در کلاس‌های عرفان حلقه.

حجت الاسلام شمشیری: بله در عرفان حلقه یک خدای خشنی وجود دارد که اگر کسی بیش از حد چای بخورد، موجودات غیرارگانیک به سراغ او می‌آیند، اگر کسی روی چمن‌ها راه برود، موجودات غیرارگانیک به او حمله می‌کنند و از این مواردی که وقتی محاسبه می‌کنیم می‌بینیم کسی نیست در این عرفان که از تیررس موجودات غیرارگانیک بتواند رها بشود و فرار بکند. این موجودات آنچنانی که اشاره فرمودید دو قسم a و b هستند که اجنّه هستند و ارواحی به نامِ ارواح سرگردان که البته وجود خارجی هم ندارند. بعد طاهری می‌آید این‌ها را دسته بندی‌هایی هم برای آن‌ها دارد، مثلاً هستی بانان، طلسم بانان، آزمون بانان، تا هفت دسته بندی را برای اجنّه دارد که آن‌ها هر کدام یک وظایف و مأموریت‌هایی را دارند که در واقع آسیب‌هایی را برسانند.

خروجی این تفکراتِ طاهری در مورد اینچنین موجوداتی به حلول و اتّحاد و تناسخ می‌رسد، در صورتی که ما در روایات آمده است از امام رضا علیه السلام حالا در مصادر مختلف مخصوصأ عیونُ اخبار الرضا علیه السلام نقل شده این که: «مَنْ قَالَ بِالتَنَاسُخِ فَهُوَ کَافِرٌ بِاللَّهِ الْعَظیمِ». کسی که قائل به تناسخ بشود به خدای عظیم کافر شده است و تکذیب کرده است بهشت و جهنم را. این یک روایت معتبری است که در باب تناسخ بیان شده. در واقع طراحی که عرفان حلقه می‌کند به عنوان یک روش درمانیعرفانی، و در این روش همه بیمار هستند تا بیماری هم رفع نشود، عرفانی در کار نیست. درست است ابزاری است بیماری برای اینکه به عرفان منتهی بشوند. آن‌ها می گویند اگر این اجنّه و موجودات کنار نروند و مردم هم تا حالا این را نمی‌دانسته‌اند، ماها هستیم که و عجیب است که ماها این حرف‌ها را مطرح می‌کنیم، طاهری این را می‌گوید، می‌خواهیم این‌ها را کنار بزنیم از وجود انسان‌ها، از اینکه تسخیر کرده‌اند، تحت عنوان ویروس‌های غیرارگانیک هم یاد می‌کند. عزیزان بیننده بدانند که ویروس‌های غیرارگانیک هیچگونه فرقی با موجودات غیرارگانیک ندارند. حالا یک مقدار برای اینکه حساسیت‌ها را کم بکند…

حجت الاسلام مظاهری سیف: ادبیّات شبه علمی را به فضای درمانگری و این‌ها نزدیک بشود می‌گوید ویروس.

حجت الاسلام مظاهری شمشیری: بله. و این‌ها را می‌خواهد بیرون بکشد، چرا این‌ها را حالا می‌خواهند بیرون بکشند؟ این‌ها حلول و نفوذ کرده‌اند، رسوخ کرده‌اند، برای اینکه این‌ها کنترل ما را دارند. ما برخی کارها که انجام می‌دهیم، خود ما نیستیم در واقع این‌ها هستند که هدایت ما را بر عهده گرفتند و این‌ها هستند که به هر حال ما را دارند هدایت می‌کنند. البته بحث می‌شود کرد روی این عنوان غیر ارگانیک. می‌گوید[1] که این‌ها ارگان‌های موجودات و گیاهان را ندارند، در صورتی که اجنّه خُب واضح است که، خودش در صفحات بعد هم اشاره می‌کند طاهری، که مرگ دارند، تولیدِ مثل دارند، مرگ و میر دارند، تغذیه دارند. خب این ارگان است دیگر. آن‌ها هم ارگان دارند. در واقع …

حجت الاسلام مظاهری سیف: ارگان‌هایسم های حیاتی را باید داشته باشند بتوانند این اعمال را انجام بدهند.

حجت الاسلام مظاهری شمشیری: دقیقاً. خودِ اصل این واژه هم ناشیانه جعل شده است. این موجودات اختیاراتی را دارند، هر کارِ خطایی از دیدگاه آن‌ها که گناه هم محسوب می‌شود، فرد مرتکب بشود این‌ها فوراً می‌آیند‌ حلول می‌کنند، نفوذ می‌کنند، رسوخ می‌کنند. یکی از این کارها این است که افراد اگر بر گورستان‌ها بروند و آنجا برای زیارت اموات، یک اندیشه‌ی وهابی دارد طاهری، منع می‌کند از این کار، برای اینکه این موجودات می‌آیند و حمله می‌کنند و رسوخ می‌کنند در فرد. چرا؟ چون فرد آنجا حزین است و در حزن و اندوه، ایشان قائل به این است که کسی اگر از دنیا برود و برای او محزون بشویم ما، برای نزدیکانمان، کفر و ناسپاسی به خداست. جالب است در یکی از کلاس‌ها یک خانمی از ایشان سؤال می‌پرسد که من در کتابم خواندم، اندیشه اسلامی، که حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم برای حضرت حمزه گریه کردند و به خانم‌ها گفتند یک چادری را ایجاد کنید و بروید آنجا گریه کنید. بعد طاهری می‌گوید ما با داستان‌ها کاری نداریم، ما به مکتب خودمان کار داریم. و اساس، قرآن است. بعد یک سری تفسیر به رأی‌ها که حالا باید به آن‌ها بپردازیم اشاره می‌کند، مجموعش این می‌شود که در این فرقه یک خدای خشنی وجود دارد که فرد تا یک خطا انجام بدهد، این موجودات را روانه به سوی او می‌کنند. این‌ها حلول و نفوذ و اینجور مسائلی را بر فرد ایجاد می‌کنند و اندیشه‌ی او را در دست می‌گیرند. یک سری منع‌ها هم وجود دارد، حتّی گریه‌ی بر سیدالشهدا علیه السلام. و ایشان هم در آن مقاله‌ی معروفشان اونجا بیان می‌کنند که و یک خانمی هم باز در کلاس‌ها از ایشان سؤال می‌پرسد که این روضه خوانی و این‌ها چطور است؟ و خود آن خانم هم اشاره می‌کند که این‌ها باعث افسردگی می‌شوند. به هر حال طاهری این‌ها را منع می‌کند و…

حجت الاسلام مظاهری سیف: و در مقاله عاشورا ایشان می گوئید که باید گریه نکنید شادی کنید در عاشورا.

حجت الاسلام مظاهری شمشیری: بله آنجا می‌گوید که می‌توانیم هر کاری بکنیم، پای کوبی بکنیم، می‌توانیم لباس قرمز بپوشیم، می‌توانیم لباس سبز بپوشیم، می‌توانیم وجد و سرور داشته باشیم، در صورتی که چقدر ما روایت ، وجود دارد که ائمه دهه را و بعد از آن را حزین بوده‌اند، محزون بوده‌اند، یا در قرآن آیاتی وجود دارد در مورد گریه، قضیه‌ی حزن حضرت یعقوب علیه السلام. به هر حال برای موجودات غیر ارگانیک، یک چیزی که باعث می‌شود حلول پیدا بکنند، افسردگی است. رفتن در فاز منفی است. عمده‌اش این است که فرد برای از دست دادن عزیزانش، اصلاً گریه نکند، هیچ حالتِ غمی به خودش راه ندهد، که باعث حلولِ موجودات نشود، نفوذ موجودات نشود و ناسپاسی و کفر هم نسبت به خدا نشود. یک دیدگاه کاملاً افراطی ایشان دارند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: حالا اعتقاد آن‌ها به این ویروس‌های غیرارگانیک به قول خودشان با توجه به این است که در همین قرآن کریم هم ما آیه‌ی شریفه را داریم که در سوره‌ی مومنون که می‌فرماید وقتی که از دنیا می‌روند، حالا اشاره به کُفّار می‌کند، می‌گوید وقتی که می روند، می‌خواهند که برگردند. «رَ‌بِّ ارْ‌جِعُونِ» و از خدا می‌خواهند که بگردند و خلاصه این فرصت‌های از دست رفته را یک طوری جبران کنند. یعنی این‌ها از این دنیا خواهند رفت و دیگر راه بازگشتی هم ندارند، تنها گزینه‌ی پیش روی آن‌ها این است که وارد عالم برزخ بشوند و منتظر قیامت باشند. بنابراین با توجه به آیات کریمه ی قرآن، ما چیزی به نام موجودات غیرارگانیک، ارواح سرگردان، آن کسی که مرده و روحش حالا سرگردانِ در زمین است ما چنین چیزی نداریم اصلاً و این تعبیر ویروس‌های غیرارگانیک یا موجودات غیرارگانیک هم در آثار کارلوس کاستاندا از در واقع مروّجان عرفان سرخپوستی است که ایشان در واقع از آنجا وام می‌گیرد این تعبیر را می‌آورد، همانطور که گفتید غیر دقیق هم است.

آقای اللهیاری شما خاطره ای با این ارواح سرگردان ندارید در مدّتی که با عرفان حلقه بودید و آشنا شدید.

آقای اللهیاری: خدمت شما عرض کنم که یکی از چیزهایی که من اولش خب برایم جذاب بود، خُب چون حالا هم مطالعه‌ی کافی نداشتم و هم اینکه خُب به هر حال دیده بودم که آن چیزی که در نظر عوام بود به هر حال آمده بودند آزمایش کرده بودند و ردّ شده بود، در رابطه با فشار قبر بود. در رابطه با فشار قبر که می‌گفتند که وقتی مرده را در قبر می‌گذارند، این قبر، همین قبر خاکی، جسم مرده را فشار می‌دهد و آن اتفاق‌ها می‌افتد.

حجت الاسلام مظاهری سیف: چنین تصور عوامانه ای از فشار قبر وجود داشت.

آقای اللهیاری: عوامانه ای بود. آقای طاهری آمده بود حالا این دید عوامانه را …

حجت الاسلام مظاهری سیف: نقد می‌کرد.

آقای اللهیاری: بله دیگه مثلاً این را گذاشته بود خُب این مثلاً دیگه دارد اسلام انگار این است. آمده بود این را اصلاح بکند. گفته بود که فشار قبر این نیست که، در کتاب انسان و معرفت آمده در دوره‌ها هم هست. می‌گوید این فشار، این نیست که مثلاً این قبر خاکی جمع می‌شود و بدن مرده را فشار می‌دهد. آمده‌اند خارجی‌ها ، دوربین گذاشتند دیدند نه چنین اتفاقی نیفتاد. بلکه این کالبد ذهنی که حالا می گویند همان روح است.

حجت الاسلام مظاهری سیف: همان روح سرگردان است.

آقای اللهیاری: آره. آن چون تعلّقات دارد، این مثلاً قمارباز بوده، حالا می‌بیند مرده است، خب می‌بیند چاره ای نیست باید باز برود در این وجود، حالا می‌گوید سوار کلّه‌ی خودش، سوار سَر خودش بشود، برود به قمار بازی ادامه بدهد.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی باید وارد این بدن بشود که بتواند همین کارها را در زندگی‌اش ادامه بدهد.

آقای اللهیاری: بله. می‌گوید می‌آید تلاش می‌کند تا ببینید می‌تواند برود، می‌گوید موفق هم نمی‌شود، می‌گوید همین باعث فشار، این می‌شود فشار قبر.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی فشار قبر از دیدگاه ایشان تلاش روحِ میّت است برای اینکه به جسمش برگردد.

آقای اللهیاری: بله، بله. این برای من خب در وهله‌ی اول که خُب آگاهی کمی داشتم برایم جالب بود. گفتم خب، خوب شد من حالا یک چیز پیدا کردم. حالا من در یکی از برنامه‌ها، برنامه‌ی قبلی بود خدمتتان عرض کردم گفتم می‌آیند از ناآگاهی مردم هم اینها سوء استفاده می‌کنند این فرقه ها. بعد خب خوشحال بودم، گفتم حالا این خب منطقی تر است. بعد یک کتابی به دست من رسید حالا ایشان آمده بود استناد کرده بود به معاد از دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه که امام خمینی یک حدیثی از امام صادق علیه السلام آورده بودند. که از امام صادق می‌پرسند که قبر چیست؟ که امام صادق می‌فرماید «القبر هو برزخ» بعد امام توضیح می‌دهند که قبر این قبر خاکی نیست. این جسم وارد برزخ می‌شود و آنجا در اثر آن تعلّقاتی دارد و که داشته و گناهانی که دارد آن محیط برایش عذاب آور می‌شود. عذاب‌ها او را تحت فشار قرار می‌دهد. در قبر خاکی اتفاق نمی‌افتد، آنجا متوجّه شدم که آقای طاهری آمده چیکار دارد می‌کند؟

حجت الاسلام مظاهری سیف: در واقع فشار قبر در دیدگاه تفکر دینی یک مفهوم و یک پدیده‌ی برزخی است نه مادی. این تصوّر عوامانه که مادّی است، طاهری دست مایه‌ی خودش قرار داده و شروع کرده حالا آن باورهای پوچ خودش را ارائه دادن.

آقای اللهیاری: دقیقاً دید خودش هم عوامانه است، حالا یک مقدار آمده است حالا آن را…

حجت الاسلام مظاهری سیف: پیشرفته تَرَش کرده.

آقای اللهیاری: پیشرفته تَرَش کرده، این خب یکی از چیزهایی بود که حالا من خودم خب تجربه کردم و برایم جذّاب بود با توجه به اینکه خب آگاهی لازم را نداشتم. و فکر هم می‌کنم می‌خواهد حالا به هر ترتیبی شده از همینجا حالا استفاده دارد می‌کند، خلاصه ارواح را می‌خواهد نگه دارد به هر ترتیب روی زمین. می‌گوید خب این‌ها در قبر هستند حالا می‌آیند تلاش میکند جسم را خودش حالا یا نمی‌تواند حالا به اصطلاح خودشان سوار کلّه یا سر خودش بشود، میرود یک شخص دیگری را پیدا میکنند که یک داستان دیگری دارد که میرود مثلاً یک قمار باز را پیدا میکند و می‌رود وارد آن می‌شود.

 حجت الاسلام مظاهری سیف: پس در واقع نتیجه ی نهایی‌اش این میشود که ارواح درگذشتگان نه وارد عالم برزخ می‌شوند و نه آن مسیر به سوی قیامت را طی دارند می‌کنند بلکه بر می‌گردند حالا که جسم خودشون دیگر در دسترس نیست و امکان ندارد از آن استفاده کنند میروند در جسم افرادی که زنده‌اند رسوخ می‌کنند و در کالبد ذهنی آن‌ها به قول شما.

 آقای اللهیاری: و این باور را القاء کرده است به آن پیروان خودش که همین طور که در برنامه‌ی قبلی گفتیم، گفتیم دو راه داریم، راه جمعی، راه فردی را که میگوید خب که نمیشود، کار هر کسی نیست. می‌گوید یعنی دیگر باور کردند پیروان، حالا واقعاً عجیب هم است که چطور میشود یک انسان صاحبِ تفکر بتوانند این را باور کند. میگوید آن‌هایی که وارد گروه ما نشدند این‌ها همانهایی هستند که در دنیا می‌مانند حالا به عنوان ویروسِ ذهنی یا کالبد ذهنی.

 حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی هر کس که نیامده در عرفان حلقه و حتماً می‌ماند بله این روحش نمیتواند مسیر کمال را برود و می‌ماند روی زمین و در دیگران رسوخ میکند.

 آقای اللهیاری: چون راه فردی را که هر کسی نمی‌توانست برود، راه جمعی راهی بود که عملی است. می‌گوید راه عملی را من آورده‌ام. می‌گوید آمده اند یک سری چیزها گفتند. این‌ها یک ترسی ایجاد میکند در مخاطبین که خب حالا اگر میخواهید این ویروس بشوید از کلاس من بروید. اگر میخواهید نشوید بمانید.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی اگر میخواهید گرفتار نشوید به غیرارگانیک یا ارواح سرگردان و این‌ها باید بیایید در عرفان حلقه.

آقای اللهیاری: یعنی من مطمئن هستم برنامه ما را اگر یکی از اعضای عرفان حلقه ببیند میداند که من دارم حقیقت را میگویم. این‌ها خارج از عرفان حلقه را هر کسی که بمیرد میگویند حالا مثبت دو برایش اعلام کنید می گویند این ویروس شد. چون این برود آن جا چیزی ندارد.

 حجت الاسلام مظاهری سیف: وصل نشده باید برود در دیگران رسوخ بکند.

آقای اللهیاری: وصل نشده اتّصالی صورت نگرفته. قطعاً هم مگر اینکه جز آن معدود افرادی باشد که اشتیاقِ زاید الوصف داشته که آقای طاهری…

 باید می‌آمد در این کلاسها این را این بود که آقای طاهری به آن‌ها میگفتند شما موظف هستید بروید این را منتشر کنید. حتی میگویند یک جایی من یادم هست می‌گفت در اتوبوس میروید در سینما میروید در پارک میروید این انگار اسلحه دستتون باشد به این‌ها مثلاً گلولهباران کنید، بگویید، به آن‌ها بگویید هر که را می‌بینید تبلیغ کنید این رسالت شماست.

 حجت الاسلام مظاهری سیف: همه را دعوت کنید به عرفان حلقه.

 آقای اللهیاری: بله هر چند خودتان به آن ادراکات نرسیده باشید

حجت الاسلام مظاهری سیف: هنوز نفهمیده ایید عرفان حلقه چیست.

 آقای اللهیاری: بله الان مستر ها هستند خیلی‌ها هستند خودش واقعا درگیر هست. من یک آقایی بود گله میکرد میگفت من واقعاً دیگر زن ندارم گفتم چرا؟ خب جدا شده‌اید خدایی نکرده؟ گفت نه از زمانی که رفت کلاس، به من گفتند کلاس عرفان است، گفتم خب برود خوب است، مؤثر است، چون ما اهل نماز و این‌ها بودیم. گفتیم برود بهتر میشود الان می‌بینم همه‌اش می‌گوید، می‌افتد روی تخت میگوید برون ریزی دارم.

حجت الاسلام مظاهری سیف: دارد غیرارگانیک‌هایش را می‌ریزد بیرون در اثر اتصال.

آقای اللهیاری: میگوید بچه‌ی کوچکِ من میبینند وقتی مادرش این حالت می‌شود، سُرخ می‌شود ،حالت یک صدایی ازش بیرون می‌آید، یا مثلاً می‌گوید دوستانش را دعوت میکند، مثلاً می‌گوید مضطرب شده است دچار شب ادراری شده. میگوید اصلاً تعجب می‌کرد میگفت این چه عرفانی است؟ آیا خدا این است که آیا بیاید مثلاً برای اینکه یک نفر به کمال برسد خانواده از هم بپاشد و دو نفر دیگر که در خانواده هستند بیمار بشوند، مضطرب بشوند، افسرده بشوند؟

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی این در واقع در اثر اتّصال به عرفان حلقه احساس میکنند که حالا این ارواح سرگردانی که در آن‌ها رسوخ کرده دارد برونریزی میکند، خارج می‌شود و بعد خوشحال هم هستند یعنی با اینکه کلی ناراحتی و مشکل برایشان به وجود میآورد، خوشحال هستند از این که دارند مثلاً پاک می‌شوند و به کمال می‌رسند.

 آقای اللهیاری: البته آن‌هایی که عذر می‌خواهم میان کلامتان آن‌هایی که عمیق‌تر می‌شوند حال خودشان می گویند آن‌هایی که آن بعد، چون طاهری من یادم است می‌گفت، می‌گفت ما بله محضری از شما میخواهیم. ببین بعضی‌ها می‌آیند مثلاً حالا علاقه مند هستند  میگویند برویم حالا ببینیم جن گیری و دنبال این مسائل رازآلود و این چیزها هستند علاقمند هستند. حالا اینها میآیند یک گروهی هستند. آن‌هایی که خیلی عمیق میشوند مثلاً اتّصال، مثلاً می گویند مقیّد هستند ساعت‌هایی که برایشان اعلام شده، مثلاً یک خانمی می‌گفتند که

حجت الاسلام مظاهری سیف: که سر ساعت بروند در اتصال بنشینند.

 آقای اللهیاری: بروند در اتصال بنشینند یا مثلاً میگفت من روزی ۵ ساعت اضافه کاری می‌کنم حالا به زبان به آن تعبیر خودشان این‌ها بیشتر مشکلات برایشان…

حجت الاسلام مظاهری سیف: ۵ ساعت اضافه کاری یعنی پنج ساعت بنشیند در اتصال؟

 آقای اللهیاری: حالا پنج ساعت در ساعت‌های مختلف. حالا مثلاً نیم ساعت صبح، نیم ساعت، حالا نمی‌دانم چجوری تنظیم می‌کنند. حالا ۲۰ دقیقه میگویند حال داشته باشم بله، می‌گوید استاد گفته است بخواب یک ساعت، ولی اعلام کن مثلاً اتصال را.

 حجت الاسلام مظاهری سیف: احساس کن که داری اتصال برقرار می‌کنی.

 آقای اللهیاری: آره این است که عمیق می‌شوند و دور میشوند. یعنی مثلاً از ذکر و نماز و این‌ها واقعاً دور می‌شوند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: سرگرم یک کار دیگری می‌شوند چون واقعاً فکر می‌کنند راه، آن اتّصال است.

آقای اللهیاری: این‌ها بیشتر آسیب می‌بینند، اگر مثلاً چون بعضی از اعضا می گویند ما رفتیم و دو سال هم هستیم آسیب ندیده‌ایم. ولی وقتی با او صحبت می کنی می‌بینیم که اصلاً این…

 حجت الاسلام مظاهری سیف: اصلاً خوب اتصال نگرفته.

آقای اللهیاری: آره، زیاد اصلاً حالا همینطوری. اما اونهایی که می‌بینید واقعاً رفته‌اند، واقعاً حلقه‌ای شده‌اند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: خودشان را در اختیار این برنامه قرار داده‌اند.

آقای اللهیاری: تسلیم واقعی. حقیقتاً دارم عرض می‌کنم، این‌هایی را که می‌بینید، چون من مواردی را دیده‌ام، کسانی می گویند من ندیدم. بعد می گویم خُب چقدر؟ می‌گوید که خُب حالا یک موقع هایی حال اتّصال گرفتن هم ندارم. که مثلاً من یک بار به شوخی گفتم که کاهلُ الاتصالی تو. خندید.

ولی کسانی که می‌آیند واقعاً در اتّصال می‌نشینند، این‌ها می گویم که باز این‌ها دو گروه می‌شوند، آن‌هایی که واقعاً می‌آیند گوش کرده‌اند و دیگه طاهری، واقعاً شده است برایشان دیگه وحی منزل حرف‌ها برایشان و در اتصال می‌نشینند و جدّی گرفتند و عمیق می‌شوند، این‌ها دچار آسیب‌ها می‌شوند و قبول می‌کنند و می گویند ما الان ارواح در وجودمان ماست، جن‌ها در وجود ماست.

حجت الاسلام مظاهری سیف: باید این‌ها را از وجودمان بیرون کنیم با اتّصال.

آقای اللهیاری: و مورد مشکلمان هم اینست که ما در عین حال هم به آن مرتبه که استاد یا بعضی از مس‌ترها، چون بین خودشان هم این‌ها مرتبه دارند، نرسیدیم بدبختی این است که مثلاً از یک پنجره بیرون می‌کنی، یک دفعه یک در باز می‌شود و کلی جذب می‌کنی.

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی این‌ها می گویند گاهی ما که حالا احساس می‌کنیم یک روح سرگردان هم از ما دارد می‌رود، ممکن است فردایش دوباره برگردد با دوستانش. (با حالت خنده).

آقای اللهیاری: بله. مثلاً یک فیلم غمناک مثلاً تلویزیون می‌گذارد این‌ها منع می‌کنند و بچه‌هایشان را می گویند نروید برای مثلاً در عاشورا- تاسوعا می گویند نروید. می گوییم چرا؟

می گویند که این می‌رود و مثلاً ناراحت می‌شود، همانطور که حاج آقا فرمودند، این همین حزنی که به او دست می‌دهد می‌رود به فاز منفی. همین که رفت در فاز منفی دریچه‌ی منفی‌اش باز می‌شود، جذب می‌کند موجودات غیر ارگانیک را.

حجت الاسلام شمشیری: مرتبط با آن قانون صلیب که مطلقاً غم و حزن و اندوه را از سپاه شیطان می‌دانند.

حجت الاسلام مظاهری سیف: قانون صلیب چیست؟

حجت الاسلام شمشیری: یک قانونی دارند این‌ها، یک جنود رحمانی دارند و یک جنود شیطانی، بَعد مطلقاً غم و حزن و اندوه را می‌آیند در این تقسیم بندی جنود شیطانی قرار می‌دهند، بعد مجبور می‌شوند غم و اندوه قرآنی که تسبیح است در روایات هم آمده، این‌ها را مطلقاً رد کنند. و نمونه‌اش این می‌شود که شما حق ندارید در غم عزیزان اندوهناک و حزن ناک بشوید و إلا این موجودات در شما نفوذ می‌کنند، رسوخ پیدا می‌کنند.

جالب این است که آن موجودات، یک تناسخ پیشرفته را ایشان قائل هستند یعنی در آنِ واحد می‌توانند تعداد زیادی را تسخیر کنند نه یک نفر. یعنی یک فوقِ تناسخ را...

حجت الاسلام مظاهری سیف: یعنی توارد ارواح کثیره در تن واحد. (با خنده)

حجت الاسلام شمشیری: بله دقیقاً. (با خنده) افراد مختلف را تسخیر می‌کنند و جالب این است که ایشان تماماً اشاره می‌کند حتّی خیلی از شاگردهای خود ایشان پا می‌شوند و اعتراض می‌کنند که این‌ها با نُصوص دینی سازگاری ندارد و ما در کتاب‌های درسی‌مان خوانده‌ایم و این‌ها. ایشان می‌گوید من با مکتب خودم کار دارم، با داستان‌ها من کاری ندارم و اساس، مکتب خودم است و این‌ها را من در تجربه‌ی تشعشع دفاعی که یکی از ترم‌های این‌هاست، در پرسش از ارواح، من پرسیدم. هیچ روحی نگفته است که من وقتی که مردم حالت بدی داشتم. بعد می‌آید و رد می‌کند آیات قرآن را که مثلاً فرشتگان در حین مرگِ یکِ عدّه‌ای برخورد بدی با آن‌ها دارند که مؤمن نیستند. در واقع یک اباحه گری خاصی را طاهری مطرح می‌کند. ریشه این اباحه گری ها کجاست؟

حتّی خودش هم می‌داند، اعتراض می‌کنند که این‌ها سازگار نیست با دین. می‌گوید من با این‌ها کاری ندارم. ملاک من تجربه ایست که در تشعشع دفاعی به دست آوردم. من از هر روحی پرسیدم و بلکه خود آن‌ها[2] می گویند به شما، همه می گویند مرگ شیرینی را داشته‌ایم. و در واقع تجربه‌ی خودش را بر نصوص دینی اولویت می‌دهد و یک تفسیر به رأی خاصی دارد.

حجت الاسلام مظاهری سیف: در واقع آن ترس از مرگ و حساب و کتاب و این‌هایی که می‌تواند انسان را یک مقدار مهار کند و آن نفس عصیانگر و تجاوزگر انسان را یک خورده کنترل و آرام بکند. این‌ها را ایشان کلأ همه را طوری تفسیر می‌کند که هیچی ته آن نماند.

حجت الاسلام شمشیری: اباحه گری مطلق.

حجت الاسلام مظاهری سیف: و دیگر هیچ نقشی در بازدارندگی از رفتارهای نادرست نداشته باشد.

خب بسیار متشکر، استفاده کردیم مثل جلسات قبل و فکر می‌کنم بینندگان هم مطالب جالب و جدیدی شنیدند به خصوص با این بحث‌های هیجان انگیزی که این قسمت مطرح شد در مورد ارواح سرگردان.

ما درخواست می‌کنیم حالا یک جلسه‌ی دیگر هم باز آقای اللهیاری باشند در خدمتشان باشیم و مباحثشان را تکمیل بکنند. این جلسه ما بیشتر در مورد موجودات غیرارگانیک به خصوص ارواح سرگردان در بین آن‌ها صحبت کردیم و اینکه حالا می‌توانند وارد بدن زنده‌ها بشوند، وارد کالبد افراد زنده بشوند و باعث بیماری در آن‌ها می‌شوند و اینکه عرفان حلقه ادّعا می‌کند می‌تواند این‌ها را خارج بکند از افراد. و تأویلی که از فشار قبر در عرفان حلقه وجود دارد این‌ها مورد بحث و بررسی امروز قرار گرفت و از نظرات دوستان و تجربه‌هایشان استفاده کردیم.

إن شاءالله در برنامه‌ی بعد هم این بحث را با میهمانان عزیز ادامه خواهیم داد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

 [1]طاهری.

  [2]- خود ارواح.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا