فصل اول: مقدمات نجات

یک. به لطف خدا امیدوار باشید

 خداوند منتظر بازگشت شماست. او شما را رها نکرده و به خاطر اشتباهی که از آن پشیمان هستید از درگاهش نرانده است. نگذارید که وسوسه‏ ها و القائات ایمان و امید و اعتماد شما را به خداوند متزلزل سازد. علت قدرت ایمان و امید شما خوبی ‏های شما نیست که حالا اگر مدتی از راه را گم کرده‏اید، ایمان‏تان تضعیف شود. علت ایمان و امیدتان را لطف و عشق بی‏کران الاهی قرار دهید.

بنابراین شما به او ایمان دارید و امیدوارید نه به این خاطر که بندۀ فوق‏العاده‏ای بوده‏اید، بلکه برای این که او خدای بی‏نظیر و عشق بی‏پایان است. پس هرگاه به سوی او بازگردید دست یاری‏اش شما را حمایت می‏کند، باور کنید که تنهای‏تان نمی‏گذارد و اجازه نمی‏دهد موجودات ضعیف و حقیری که غیر از وسوسه و القاء کاری نمی‏توانند انجام دهند، بیش از این آزارتان دهند.

اگر با این مشکلات روبرو شده‏اید برای این است که به خداوند پشت کردید و به حلقه ‏ها و به نیرویی غیر خدا به نام شعور کیهانی یا هر چیز دیگر پناه بردید، خدا هم شما را به حال خود گذاشت، تا تجربه کنید. اکنون که بازگشت ه‏اید، او از تجدید نظر شما راضی است، برای جبران فرصت‏های از دست رفته کمک‏تان می‏کند.

ایمان و امید و اعتماد به لطف خدا و قدرت و رحمت نامحدود او اصلی‏ ترین پشتوانۀ شما برای نجات از حلقه است. هر گاه به ایمان و امید به خدا فکر می‏کنید، خودتان را در نظر نگیرید، لطف و کریم و بخشش و عشق بی‏کران خداوند را در نظر داشته باشید و با تمام قلب‏تان لطف و رحمتش را احساس کنید. به این ترتیب شما به نیرویی شکست ناپذیر دست یافته‏اید که هیچ موجودی در برابر آن یارای ایستادگی ندارد.

قلبی که با ایمان و امید به خدا آشناست، هر چقدر هم سختی بکشد و رنج ببرد، نیرویش به پایان نمی‏رسد و از پا درنمی‏آید. ایمان و امید و اعتماد به خدا را در دل‏تان نگهدارید، اگر چه به اندازۀ یک روزنۀ کوچک باشد. این اکسیر قدرت شما و راز پیروزی در مبارزه علیه شیاطین است. ما در برابر شیطان پناهی غیر از لطف الاهی نداریم و براستی که این پناه، امن و نیرومند و پیروزی بخش است.

 

 

 

1 دیدگاه

  1. با عرض سلام بفرمایید که چطور میشه نجات واقعی پیدا کرد و چه کار هایی باید انجام بدیم تا به نتیجه نهایی برسیم یعنی چطور از وسوسه ها و اذیت ها رهایی کامل پیدا کنیم چه عملی باید انجام بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا