اخبار عرفان حلقه

پاسخ حجت الاسلام شمشیری به آقای آرش پربین

«باسمه تعالی»                                                                                                                                   

برادر گرامی جناب آقای پربین، سلام.

به خاطر پاسخ به درخواست بنده و نامه‌ای که مرقوم فرمودید از شما سپاسگزارم، اما پیرامون آنچه نگاشته ائید توضیحاتی وجود دارد که خدمتتان تقدیم می‌کنم.

یکم) محمدعلی طاهری پیش از دستگیری و زندان، در تارنمای خود فراخوان به مناظره نکرده، به‌جای آن با ادبیاتی جدلی که حاکی از خود شیفتگی است، می گوید به پرسش‌های مکتوب منتقدینش پاسخ می‌دهد. ایشان این‌چنین نوشته‌ بودند:

«با توجه به ادعای مطرح شده توسط برخی سایت‌ها مبنی بر خودداری اینجانب از مناظره با روحانیون و کارشناسان دینی، مجدداً از کلیه کارشناسان ذی ربط خواهشمندم سؤالات خود را با ذکر نام و نشان فردی و منصب فرهنگی- اجتماعی و ضمن درج در وبسایت یا وبلاگ شخصی خود، به پست الکترونیکی mail@mataheri.com ارسال نمایند. تاکید می‌شود که آمادگی برای پاسخگویی به کلیه سؤالات به شکل مکتوب برای جلوگیری از انعکاس ناقص مناظره‌های شفاهی است (تجربه نشان می‌دهد به رغم پاسخ دهی کامل به شبهات مطرح شده، باز هم متأسفانه با عدم انعکاس کامل و انتشار گزینشی پاسخ‌ها، مجدداً سوء برداشت‌هایی ایجاد شده است. از طرفی نیز این نگرانی وجود دارد که پرسشگران تنها در صورتی که روند مناظره را به نفع خود ببینند آن را منتشر کنند). بنابر این همه مناظره‌های مکتوب به منظور داوری عموم در همین وبسایت درج خواهد گردید. لازم به ذکر است، درخواست برای ارسال کتبی سؤالات و درج در سایت یا وبلاگ شخصی کارشناسان پرسش کننده، تنها برای جلوگیری از هرگونه سفسطه و مغلطه افراد مغرض می‌باشد. (بدیهی است که اجتناب از پاسخگویی به پرسش‌های افراد مجهول الهویه، دلیلی جز جلوگیری از اتلاف وقت ندارد) با آرزوی توفیق الهی. محمد علی طاهری.۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰.

دوم) دو شرطِ مشهور بودن (اجتناب از پاسخ‌گویی به افراد مجهول‌الهویه) و انتشارِ درخواست سؤالات در سایت شخصیِ کارشناسانِ پرسش‌کننده، نشان می‌دهد که استاد شما پیش از روشن شدن موضوع برای افکار عمومی، قصد تبلیغ خود را در سایت شخصیت های مشهور داشته است. بنابراین با توجه به برداشت نادرست حضرت عالی از گفتار آموزگارتان، پیشنهاد بنده برای نگارش نامه‌ی شما به ایشان همچنان به قوّت خود باقی است. امیدوارم با نگارش این نامه الگوی سایر هم مسلکانتان باشید، چه‌بسا آنان نیز دست به قلم شده، برای روشن شدن ماهیت حقیقی فرقه‌ی حلقه از آقای طاهری درخواست حضور در مناظره را داشته باشند.

سوم) آقای طاهری با رویگردانی کامل از قوانین و بدون عرضه‌ی آنچه آن را روش درمانی و عرفانی می‌نامد، بر جامعه‌ی پزشکی و عالمان دینی، هماره از رویارویی با منتقدان خود گریزان بوده است. حضرت عالی اما مسئله را وارونه به نمایش گذاشته ائید.

برادر ارجمند، مسترهای عرفان حلقه پاسخی برای اشکالات وارد شده از روحانیون نداشته، از طرفی مردم خواستار روشن شدن حقایق هستند. حجت‌الاسلام مظاهری سیف هم پیشنهاد بنده را پذیرفته و از انتشار نامه‌ی خود به قوه‌ی قضائیه سخن گفته‌ است. بنابراین تعلّل شما دلیل موجهی ندارد.

چهارم) به خاطر دارم در گفتگویی که چند روز پیش در جمع موافقین و مخالفین حلقه، با همدیگر داشتیم و فایل‌های صوتی آن موجود است از «عادل بودن قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران» چندین بار سخن به میان آوردید. اگر این گفتار، باور قلبی شماست، پس سخن گفتن از «رفتارها و برخوردهای غیر قانونی» برای چیست؟ اگر قوه‌ی قضائیه عادل است پس در این مدت به حق او را زندانی کرده است و در برگزاری مناظره هم عدالت را برقرار خواهد کرد.

پنجم) اگر آقای طاهری به نامه‌ی شما پاسخ بدهد، مطمئناً شرایط خود را برای مناظره اعلام خواهد کرد. بنابراین بهتر است حضرت عالی آنچه که به عهده‌ی شماست را انجام دهید تا برای همگان شک و شبهه ای در مورد اینکه عرفان حلقه و اتباعش ترسی در رابطه با دفاع از اعتقاداتشان ندارند، باقی نماند، چراکه آن‌ها می‌گویند ما در رابطه با دفاع از اعتقاداتمان می‌ترسیم اما از مناظره و بحث علمی نمی‌ترسیم.

 

 

با احترام امین شمشیری

هفتم دی ماه نود و پنج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا