مقالات

رابطه‌ی بیماری‌ها با موجودات غیر ارگانیک در عرفان حلقه چیست؟

 در فرقه‌ی حلقه برجسته‌ترین دلیلی که برای بیماری افراد بیان می‌شود، پدیده‌هایی نامیده شده به «موجودات غیر ارگانیک» است که طاهری این لفظ را از عرفان ساحری کارلوس کاستاندا وام گرفته، امّا به نام خود و عرفانش ثبت کرده است.

طاهری در تعریف این موجودات گفته است: «موجودات غير ارگانيك، موجوداتی زنده، اما بدون ارگان‌های زيستی گياهان، حيوانات و انسان‌ها (سلول‌ها و اندام‌های ساخته شده از مواد آلی و معدنی) هستند و به طور معمول ديده نمی‌شوند؛ اما هر گروه از آن‌ها نقش مهمی در زندگی انسان ايفا می‌کنند. آثار آشكار این موجودات در زندگی انسان باعث می‌شود که نتوان وجود آن‌ها را انكار کرد و نقش پنهان آن‌ها مانع از این است که بتوان به راحتی آن‌ها را مورد شناسايی قرار داد این موجودات در دو گروه عمده با عنوان «جن» و «کالبد ذهنی» جای می‌گیرند»[1].

بر این تعریف اشکالاتی وجود دارد که به نحو خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اشکال اوّل:

نخستین ایرادی که به تعریف طاهری از موجودات غیر ارگانیک وارد است، این است که جن ها دارای بدن هستند و تغذیه، تولید مثل، تولد و مرگ و… دارند. پس آنان را فاقد ارگان‌های زیستی دانستن خطاست.

اشکال دوّم:

دومین ایرادی که بر تعریف طاهری وارد می‌باشد این است که او یک گونه از موجودات غیر ارگانیک را «کالبد ذهنی» می‌داند. کالبد ذهنی، آن‌چنانی که طاهری اشاره کرده است همان «روح» است. او در این مورد نگاشته است:

«اگر فردی را که پس از مرگ از این دنیا، با حاکمیت بخش کالبد ذهنی خود ادامه‌ی حیات می‌دهد، در همان شرایط پس از مرگ، کالبد ذهنی بنامیم، می‌توان گفت که این اصطلاح معادل اصطلاح روح در نظر اغلب مردم است که فرد درگذشته را با این نام می‌شناسند. بر اساس این تعریف، کالبدهای ذهنی (افرادی که زندگی این دنیا را ترک کرده‌اند و مرحله‌ی پس از آن را تجربه می‌کنند) موجودات غیر ارگانیک نوع b نامیده می‌شوند»[2].

بخشی از این کالبدهای ذهنی مطابق با باور طاهری، ارواح سرگردانی هستند که کارشان نفوذ در افراد زنده و بیمار کردن آنان است.

طاهری می‌گوید: «بعضی از این کالبدهای ذهنی نیز از شدت وابستگی همیشه حاضر هستند و حتی خود را به جای دیگران معرفی می‌کنند. به همین دلیل، در اصطلاح به آن‌ها روح سرگردان گفته می‌شود»[3].

آنچه از گفتار صریح[4] طاهری فهمیده می‌شود این است که از دیدگاه او «ارواح سرگردانی» وجود دارند که باعث ایجاد بیماری‌ها هستند.

این درحالیست که در آموزه‌های دینی موجودی به نام روح سرگردان وجود نداشته و ارواح بعد از مرگ افراد و ترک بدن، به عالم برزخ رهسپار می‌شوند. به گفته‌ی خداوند متعال:

«حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ * لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحاً فِيمَا تَرَكْتُ كَلاَّ إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قائل‌ها وَ مِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ؛ تا زمانى كه مرگ يكى از آنان فرارسد، مى‌گويد: «پروردگار من! مرا بازگردانيد! * شايد در آنچه ترك كردم (و كوتاهى نمودم) عمل صالحى انجام دهم!» (ولى به او مى‌گويند): چنين نيست! اين سخنى است كه او به زبان مى‌گويد (و اگر بازگردد، كارش همچون گذشته است)! و پشت سر آنان برزخى است تا روزى كه برانگيخته شوند!»[5].

نفوذ موجودات غیر ارگانیک در فاز منفی

از رهگذر اندیشه‌های خرافی طاهری پیرامون موجودات غیر ارگانیک و بیمار شدن افراد به‌واسطه‌ی نفوذ آنان، وی توصیه به ترک زیارت قبور می‌کند. او قرار گرفتن در فاز منفی را به عنوان مهم‌ترین عامل نفوذ ویروس‌های غیر ارگانیک معرفی می‌کند:

«وضعیت دیگری که می‌توان مثال زد، فرو رفتن در اندوه مرگ درگذشتگان است که اغلب، در هنگام مراسم تدفين به اوج خود می‌رسد و به دليل اين که گورستان محل تجمع کالبدهای ذهنی بر جا مانده است، خطر آلودگی به ویروس‌های غير ارگانيك را افزایش می‌دهد. به طور کلی، حضور در گورستان در حالی که فرد در فاز منفی قرارداشته باشد و يا به راحتی در اين فاز قرار گيرد، اين خطر را به دنبال دارد»[6].

وی همچنین در این راستا گفته است «عصبيت، غم و اندوه، حزن و ناراحتي، يأس و نااميدي و… كه دريچه منفي باز باشد و آن‌ها بيايند داخل، فصل مشترك علت تسخير انسان توسط جن و روح قرار داشتن در فاز منفي است، اگر يك كسي بگويد كه من چه گناهي كرده بودم كه مورد تسخير قرار گرفتم يا چه گناهي داشتم كه طلسم شدم جواب اين است كه در فاز منفي قرار داشته است، مثلاً در مزارها، مراسم تدفين، تشييع جنازه كه عمدتاً افراد در فاز منفي قرار مي‌گيرند، يكي از بدترين حالتهائي است كه ما در معرض نفوذ موجودات غيرارگانيك بطور كلي‌حالا چه جن و چه روح قرار مي‌گيريم، چون ما در فاز منفي هستيم كه نبايد باشيم، پس ما در فاز منفي در معرض هستيم»[7].

این در حالیست که در دین مبین اسلام چنین جایگاه خطرناک و خشنی برای جنیان در نظر گرفته نشده است و نیز سفارش های بسیاری به زیارت قبور شده است.

آنچه در اینجا بیان کردیم، پاره‌ای از نقش‌های موجودات غیر ارگانیک از دیدگاه رهبر فرقه‌ی حلقه بود. در گـُفتارهایی دیگر و به یاری خداوند متعال به موجودات غیر ارگانیک و جایگاه آنان در این فرقه اشاراتی خواهیم داشت.

 

نویسنده: امین شمشیری

پی نوشت:

 

[1] – موجودات غیر ارگانیک، ص 13.

[2] – موجودات غیر ارگانیک، ص 43.

[3] – موجودات غیر ارگانیک، ص 47.

[4] – طاهری در جاهای بسیاری به این مساله اشاره کرده است. برای نمونه در تقسیم موجودات غیر ارگانیک و بیمار شدن افراد به واسطه‌ی آنان گفته است: «شامل ‌جن ‌و كالبد ذهني افراد فوت شده كه وارد كالبد ذهني افراد زنده مي‌شوند و با اشغال ستاد فرماندهي شخص تسخير شده بر ادراكات آن‌ها تأثير مي‌گذارند و در واقع شخص تسخير شده فرمان آن‌ها را اطاعت و اجراء مي‌كند، حتي ايجاد تمايل به خودكُشي در فرد تسخير شده».(دوره‌ی تشعشع دفاعی، ص 9).

[5] – سوره مومنون آیات 99 و 100.

[6] – موجودات غیر ارگانیک، ص 74.

[7] – دوره تشعشع دفاعی، ص 33.

نوشته های مشابه

17 دیدگاه

  1. یکنفر از مسترهای حلقه پاسخ دهد؟ آن ماهیت هایی که در جلسات شما، در کنار اعضای بخت برگشته،مثل یک قربانی کنارشان ایستاده اند، اسمشان چیست؟ و آیا همین ماهیت ها نمیتوانند خود را کالبدهای ذهنی که طاهری مدعی است با آنها سخن گفته، جا زده باشند؟ طاهری خود اولین قربانی است

  2. احمق اون خروج هایی که انجام میشه از بدن افراد اونم دروغه ؟؟
    تا الان نشستی کلاس استاد تا ببینی اصلا دروغ نمیگه
    تنها کسی که باعث شد به زندگی برگردم استاد طاهری بود
    به لطف عرفان حلقه دارم به نحو احسن زندگی میکنم
    و منو با خدای خودم اشتی داد
    خدایی که تو ازش چیزی نمیفهمی

    1. کاملا با شما موافقم من هم به لطف عرفان حلقه تونستم زندگیمو نجات بدم و تازه درک کنم چه خدایی داریم و زندگی کردن یعنی چی

    2. راههای رسیدن به خدابسیارهست. لیکن کسی به مقصدخواهدرسید که حرکت کند. پس بهتراست بجای تعصبات کمی حرکت وعملکرد اشته باشیم. بنده تاحدودی باجناب طاهری ومسترهایش آشنایی دارم وازحق نگذریم بایدبگویم ازلحاظ کیفیت زندگی وجایگاه انسانی کمترکسی مثل ایشان دیده ام. ولی متاسفانه کسانی که متعصبانه به موضوع نگاه می‌کنند دریچه ذهنشان رابه روی هرعقیده ای می‌بندند. جناب طاهری بسیارعمیق به موضوع نگاه میکنندوبسیارمانده تابعضی افراداز زاویه دیدایشان بتوانند به آموزه های دینی نگاه کنند. گفته های ایشان ذره ای منافات با مذهب انسانیت واسلام ندارد. ای کاش میتوانستید درک کنید

  3. نمی دونم چه اصراری دارید که این مسائل را شما نقد کنید ، خب اگر قبول ندارید چرا دیگه به خودتون زحمت میدید که دیگران را هم قانع کنید ، شما که این توانایی را ندارید که همه مردم را قانع کنید آنجور که شما فکر میکنید فکر کنند ، هر کسی به اندازه فهم و درک خودش میتونه در این دنیا با این همه تنوع عقاید و اندیشه ، راه خودش را پیدا کنه ، به نظر من مقاومت کردن در برابر ادیان و فرقه های مختلف ، فقط انسان را از مسیر درست منحرف می کند ، کما اینکه آیه ای در قرآن هم هست و با منطق هم جور درمیاد ، که اگر خدا میخواست ، همه مردم را یک امت واحد قرار می داد ، این خاصیت این دنیای ماست که تنوع در عقاید باشد .

    1. استدلال شما به قرآن با خود قرآن منافات داره.هر انسانی که اندک شناختی از دین داشته باشه بر این مطلب صحه می گذاره که قرآن و روایات دستور به مقابله با جریانات انحرافی دادن.ائمه و معصومین علیهم السلام شاگردانی برای مناظره با اصحاب فرق و گمراهی تربیت می کردن.
      استناد شما هم به آیه اشتباهه.آیه ی شریفه در مقام عدم اجبار بر انسان ها در مومن قرار دادن اونهاست.اختیار دادن به آدم ها به معنای عدم نهی از منکر اونها نیست.قرآن در موارد بسیاری دستور به امر به معروف و نهی از منکر داره و می فرماید از راه های انحرافی تبعیت نکنید.

  4. شما اگر اسيب شناسي ميكنيد بايد مناظره هم بكنيد اينجوري نيست كه ادم صاحب نظرو بندازينش انفرادي بيايد پشت سرش دري وري بنويسيد استاد جواب دارن برا ايراداتون و يه بجه كوچولوهم ميدونه هدف از اين حرفا خدشه دار كردن مطالب و خود استاد طاهري هستمد شما اگه اهل مناظره بوديد يك انسانرو ولو مظريه اشتباهي داده بجا انفرادي انداختن باش مناظره ميكرديد نه اينكه تهمت ميزديد

  5. سلام
    بنده فک می کنم اسلام یک دین قدیمی و مناسب بادیه نشین های عرب بوده. توی دورانی که ذهن و روان بشر به یه لولو خورخوره احتیاج داشته تا بیش از حد طمع و خودخواهی نکنه و نخواد همه چیز رو به هر قیمیتی دربیاره. در نتیجه اگر هم برای دوران خودش خوب بوده العان دیگه خیلی عقب افتاده و جاهلانه است.
    از اون طرف عرفان حلقه یه چیزی مخلوط از یه عالمه دین و عرفان و مسلک مختلفِ، یه گلی از هر خوشه ای چیده شده و توی یک عرفان جمع شدخ. البته آدم ها خیلی جاها گفتن که با عرفان حلقه به آرامش رسیدن ولی به نظر من متاسفانه عرفان حلقه آدم های ضعیف و از درون شکست خورده رو بیشتر هدف قرار می ده تا آدم های اهل تفکر و مسئولیت پذیر.
    هر دوی این دین ها یا مسلک ها از نظر من دور از حقیقت هستن. خرد یارتون

  6. من طی تحقیقاتی که در مورد ماسونرها کردم به این نتیجه رسیدم که اونها برای اینکه تورو عضو گروه وفرقه خودشون کنن یدونه راست میگن چندتا دروغ،واین اقای طاهریم همین کارو میکرده،روی نقطه ضعفت دست میزاره وقتی تو حیرت زده که میشی ناخواسته بهش اوکی میدی واون براحتی میتونی تورو تحت کنترل خودش بگیره واین موجودات همین میخوان که بتونن تورو تسخیر کنن،میان خونتو پاکسازی میکنن واشیا وکتابهایی که باعث اذیت جنیان میشه بر میدارن واونجا تازه شما بدبختیات شروع میشه وخواهشا نرید دونبال اینچیزا ما قدرت مقابله با این موجودات نداریم وبراحتی تسخیر میشیم

  7. به نظر من هر کسی به نام دین دست به کشتار هم نوع بزنه اون منحرفه حالا عرفان حلقه میخواد باشه یا اسلام یا یهود بعد از چند هزار سال ایا نباید دین برای بشریت صلح به ارمعان میاورد حالا شما بگو این کار شیطانه نه دین خدا منم میگم خدای من با خدای شماها که به یه پیامبرش میشه شراب بنوش و به دیگری میگه حرامه به یکی میگه این تعدار روز نماز بخوان و به دیگری میگه این روزا رو روزه بگیر کلا پارادوکسه بعنی خدایی که کاینات روبا این عظمت افریده نتونست به جای هزار و خورده ای پیامبر یه پیامبر ختم کلام بفرسته یا حداقل پیامبرانش رو توی شش گوشه این کره خاکی بفرسته تا اینکه همه توی کنعان و عربستان باشن ؟ یا افریدگار رو نمیشناسیم یا …..

  8. انواع کلاسهای دینی و قرآنی رو رفتم ، جز اینکه من رو از دین دورتر ودورتر کنه نبود، بخاطر تحریف ها و سخنانی که دور از منطق و عفله، تنها آموزه هایی که به من درست زندگی کردن رو یاد داد ، آموزه ای استاد طاهری بود، الان میفهمم نماز یعنی چی، روزه یعنی چی، حتی حماقت آدمهایی مثل شما یعنی چی

  9. متاسفم برای سطحی نگری دوستان، لطف کنید مطالب یک دوره از صحبت های طاهری را گوش کنید بعد نظر بدید ن ب حرف های یک فرد مغرضی گوش بدید، شما ک گوش دارید چرا خودتون بی طرفانه حرف هاشو گوش نمیکنید؟ چرا حرف مفت میزنید؟ اتفاقا حرف های طاهری بیشتر صدق میکنه با قرآن تا بقیه،بقیه ک میگم یعنی همه افرادی ک ب قول خودشون از قرآن استناد میکنند… متاسفام برای سطحی نگری. بشینید چشمتونو باز کنید گوشتونو باز کنید ببینید استاد طاهری چ چیزهایی میگه ک هر کلمه حرفش طلا ارزش داره

  10. سلام کسی میدونه چجور میشه موجودات غیر ارگانیک رو از بدن خارج کردن؟ واقعا اذیت میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا