اخبار عرفان حلقه

نامه حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری‌سیف، رئیس مؤسسه بهداشت معنوی به انجمن نجات از حلقه

بسمه تعالی

اعضای محترم انجمن نجات از حلقه

باسلام و سپاس فراوان

برای ایجاد سایت ارزشمند «نجات از حلقه»از شما قدردانی می کنم. همچنین از اینکه افتخار دادید و برخی از نوشته های بنده را هم در سایت نجات از حلقه استفاده کردید، بسیار متشکرم.

دوستان من! تردید نداشته باشید، که قلب‌های زیادی باشماست. فراتر از همه خدا با شماست. «والله من وراءهم محیط» از سختی کاری که آغاز کرده‌اید، خسته نشوید و در راه خدا از جهاد و کوشش فروگذار نکنید که او با قدرت بی‌کران و نصرت بی‌پایانش شما را یاری خواهد کرد.

اما یک پیشنهاد در مورد هدف‌گذاری سایت داشتم که در صورت امکان آن را در برنامه‌های خودتان وارد کنید.

بدون تردید هدف اول شما آگاهی مردم است تا به کژراه عرفان حلقه وارد نشوند و هدف دوم شما این است که قربانیان عرفان حلقه را به جمع نجات‌یافتگان وارد کنید. اما هدف سومی هم وجود دارد و آن هشدار به مسئولین غافل و گاه خائنی است که دست‌در‌دست طاهری گذاشته‌اند و زمینه‌های گسترش آن را در کشور از طریق تبلیغات رسانه‌ای و ایجاد حاشیه‌های امن برای انجام کارهای غیر قانونی و خلاف شرع فراهم کرده‌اند و از در اختیار گذاشتن هر گونه فرصت و امکانات تا حد توان برای گسترش عرفان حلقه و سایر عرفان‌های کاذب فروگذار نمی‌کنند.

مشکل اصلی ما طاهری نیست، بسیارند کسانی همچون او که غرق در توهمات خود هستند و از بیماری‌های معنوی رنج می‌برند که من معتقدم باید به آنها کمک شود. البته نمی‌خواهم نسبت به رنج‌هایی که قربانیان عرفان حلقه متحمل شده‌اند، بی‌تفاوت باشم. بدون شک قلب من با دیدن و شنیدن سرگذشت‌های محنت‌بار قربانیان عرفان حلقه آزرده می‌شود. اما مشکل بزرگ‌تر مسئولان بی‌تفاوت و شاید خیانت‌کاری هستند که با هر انگیزه‌ای زمینه را برای گسترش فعالیت‌های امثال طاهری فراهم می‌کنند. از این گروه غافل نباشید و عوامل مؤثرتر را فراموش نکنید.

برخی از مسئولان به مشکل مُنگلیسم مدیریتی یا عقب‌ماندگی مدیریتی مبتلا هستند. به طور کلی منگلیسم مدیریتی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کشور ما پدیدۀ مشهودی است. حتی نهادهای امنیتی نیز هنگامی که در عرصه فرهنگ دخالت می‌کنند، کاملاً در وضعیت منگلیسم هستند. منگلیسم مدیریتی در عرصه فرهنگ یک طیف است. از یک‌سو به صورت بی‌تفاوتی‌ها و ناتوانی از درک مسائل فرهنگی جلوه‌گر می‌شود و در سر دیگر طیف به صورت پَت‌‌ومتیسم مدیریتی بروز می‌کند. پت‌ومتیسم مدیرتی نوعی منگلیسم خلاقانه است که افراد مسائل را احساس می‌کنند و دست‌به‌کار می‌شوند؛ اما هر بار شاهد اجرای یک سناریوی پت‌و‌مت هستیم.

پت‌ومتیسم مدیریتی فرایندی سه مرحله‌ای دارد؛ نخست، احساس مسئولانه؛ دوم، تصمیم‌گیری غیر کارشناسانه و سوم، اقدامات خرابکارانه؛ که سایر برنامه‌ها و تدابیر فرهنگی را نیز ناکام می‌گذارد.

هسته اصلی شکل‌گیری پت‌ومتیسم فرهنگی دقیقاً مرحله دوم است؛ یعنی تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسانه‌ای که نه‌تنها نتایج سازنده ندارد، بلکه پیامدهای ناکام‌کننده‌ای به دنبال می‌آورد. همۀ اینها را عرض کردم تا اقدام هوشمندانه و دلسوزانه شما را از حماقت‌هایی که برخی از دستگاه‌ها مرتکب می‌شوند، جدا کنم. عده‌ای شما را همکاران نهادهای امنیتی و مزدوران دولتی دانسته‌اند.

البته دولت مسئولیت‌پذیر و آگاه موظف است از جنبش‌های اصلاحگر فرهنگی نظیر «انجمن نجات از حلقه» حمایت کند، ولی حالا که چنین نیست، شما استوار و شکست‌ناپذیر پیش روید و از آنچه یاوه‌گویان و وهم‌زدگان می‌گویند، دلتنگ نشوید.

در این شرایط سخت قرآن کریم راهنمایی بسیار مؤثری دارد. خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید: «بی‌تردید می‌دانم که تو از آنچه می‌گویند، دلتنگ می‌شوی؛ پس پروردگارت را تسبیح و ستایش کن و از سجده‌گذاران باش.»

وَ لَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّک یضیقُ صَدْرُک بِما یقُولُونَ‌‍* فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّک وَ کنْ مِنَ السّاجِدینَ (حجر.97-98)

هنگامی که از گفته‌های ناگفتنی و یاوه‌گویی‌ها و تهمت‌ها آزرده و دلتنگ شدید، با دلی پردرد و در نهایت احساس تنهایی و بی‌پناهی، سر به سجده بگذارید و سبحان‌الله و الحمدلله بگویید. در این حال است که همه رنج‌ها به شهدی گوارا تبدیل می‌شود و دردها درمان می‌پذیرد و تنهایی و بی‌پناهی به عشق و وصال می‌انجامد.

به زیر تیغ غمش رقص‌کنان باید رفت

والسلام علیکم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا