یادداشت هایی برای عرفان حلقه

اولین واکنش‌های طرفداران حلقه به راه‌اندازی سایت

در چند روز گذشته با توجه به راه‌اندازی سایت نجات از حلقه و استقبال آسیب‌دیدگان حلقه از این سایت طرفداران عرفان حلقه در برخی از سایت‌هایشان مطالبی را منتشر کرده‌اند که آمیزه‌ای از راست و دروغ و مطالب اتهام‌آمیز و تضاد و دشمنی با آزاداندیشانی است که حلقه را تجربه کرده و به نقد گذاشته‌اند.
از موارد راست این مطالب آن است که:

1. «این سایت اختصاصا برای به چالش کشیدن بنیانگزار، مسترها و اعضای عرفان حلقه طراحی شده است.»

2. «به منظور معرفی عرفان حلقه به عنوان فرقه‌ای که کاربران  آن آسیب‌های شدید روحی- جسمی-مالی را متحمل شده اند، طبق ادعای ادمین سایت، افرادی که این سایت را راه‌اندازی کردند، خودشان قبلا از اعضای مجموعه عرفان حلقه بوده‌اند که در روند ادامه کلاس‌ها دچار آسیب شده و از آن انصراف داده‌اند.»
 
3. «در ادامه ادمین سایت شکایت نامه‌ای ترتیب داده که ظاهرا حکایت از ندامت و پشیمانی تعدادی از اعضای مجموعه عرفان حلقه دارد، طی این نامه جمعی از اعضای سابق مجموعه!! از استاد محمدعلی طاهری شکایت و از مراجع قانونی در خواست رسیدگی کرده‌اند.»
 
اما مطالب دورغی که منتشر شده است. از این قرار است:
نخست اینکه ما را مأموران «اداره بررسی ادیان (ابا)زیر شاخه بخش فرهنگی اطلاعات سپاه پاسداران» دانسته اند.
سوال ما این است که: از کجا چنین کشفی کرده‌اید؟ اگر علم غیب دارید که بنابر آموزه‌های عرفان حلقه این علم غیب شما از شبکه منفی است. و ناقض ستار العیوبی خداوند است. دیگر اینکه با این ادعا ما را به دروغ گویی محکوم کرده اید و این هم قضاوت کردن است که از شما بعید است. شما طرفداران عرفان حلقه شأن تان اجل از این است که روی پله عقل بایستید و قضاوت کنید.
دیگر اینکه ما را مرتبط با بودجه‌های دولتی دانسته‌اند. یک سایت ساده برای گفتن درد دل ها بودجه ای نمی خواهد. دیگر اینکه به قول استاد مظاهری نهادهای دولتی اگر عقل و تدبیر درست و حسابی داشتند که شما حلقه ای ها تا این اندازه رشد نمی کردید. این حرکت سایت کاملا مردمی است.
دیگر اینکه عرفان حلقه نیاز به افترا ندارد، واقعیت های مربوط به این جریان انحرافی به اندازه ای فاحش و دردناک است که خودش از هر افترایی بدتر است. بلکه همه واقعیت های آن را هم نمی توان گفت.
مسأله دیگر: ما را معاند نامیده اید به قول نوشته ای در سایت نجات از حلقه چرا اینقدر به تضاد و دشمنی فکر می کنید. یک مقدار بی‌طرفانه‌تر آرام‌تر و صمیمی‌تر به حرف‌های ما گوش دهید. شاید نقدی درست و قابل قبول گفته شود. پیشداوری های معاند و دشمن و … را کنار بگذارید.
وقتی ما از تریبون خودمان به عنوان منتقد و شما از تریبون خودتان به عنوان طرفدار فریاد می‌زنیم و یکدیگر را محکوم می‌کنیم، از خودمان نمی‌پرسیم چه چیزی در نهایت نصیب مخاطبان و مصرف‌کنندگان خواهد شد؟ به جای فکرکردن به منافع، کمی هم به فکر دیگران باشیم.
سایت های طرفدار حلقه در ادامه مطالب شان گفته اند.«اینطور که به نظر میرسد در حالی که آقای محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه بیش از دو سال است که در سلول انفرادی در زندان اوین به سر برده و در سخت ترین شرایط متحمل شکنجه های جسمی و روانی می‌شوند، دشمنان ایشان برای وخیم تر کردن شرایط پرونده‌شان، از هیچ کوششی فروگزار نمیکنند.»

اتفاقا چیز که باعث شد ما دردهایمان تازه شود این بود که دیدیم آقای طاهری در مرخصی نوروزی آمد و تپل تر و سرحال تر از قبل با مریدانش ملاقات کرد و انگار نه انگار که عامل بدبختی و بیماری های روانی و تشدید بیماری های جسمی ما او و حلقه هایش بوده است. این سایت هم اعتراضی است به طاهری و عرفان حلقه و هم اعتراضی به قوه قضائیه و مسئولان حکومتی که گاهی نسبت به مشکلات مردم بی تفاوتی نشان می‌دهند وسرگرم بازی‌های سیاسی می‌شوند.
 
گفته‌اند: «نکته جالب توجه دیگر شماره تلفن پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات و انتقادات می باشد که خود بیانگر واقعیت پشت پرده این سایت است…روشی برای شناسایی افراد.»
 
ما در تلاش هستیم تا دوستان و همفکران خودمان را جمع کنیم و قوه قضائیه را وادار کنیم پاسخ ما را بدهد. تا کنون پراکندگی ما آسیب‌دیده‌ها و تهدیداتی که طاهری و طرفدارانش درباره حمله غیرارگانیک‌ها داشته‌اند، مانع جمع‌شدن ما بود. ولی ما تا آخر ایستاده‌ایم و دست‌به‌دست هم خواهیم داد و طاهری و همدستانش در قوه قضائیه و سایر بخش‌های حکومت را که از مجازات او طرفه می‌روند، رسوا خواهیم کرد.
 
بی‌تردید مسئولان دلسوزی هستند که فریاد ما را خواهند شنید و حق مظلوم را از ظالم و فریب کار خواهند گرفت.
داریوش حسن زاده

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا